Tancreda4 schreef:Oh, ik doe dat wel, maar ik heb niet zo'n dikke staart om er doorheen te rijgen. Die van mijn shet is wel dikker, maar gaat ook goed. Zo blijven ze wel beter liggen, en gelukkig nog geen schuurplekken gehad *klopt af*. Normaliter doe ik met storm wind vaak een deken op met extra lieskoorten, maar nu heeft ze nog haar rhino's op gehad zonder die lieskoorten.
Ik twijfel om mijn shet een dekentje op te doen. Het is echt nat en komende dagen ook nog en die dombi staat steeds in de regen naast haar hokje te rusten in plaats van de droogte en beschutting op te zoeken. De afgelopen 2 jaar had ze deze periode steeds koliek en heb ik haar een aantal keren sochtends vroeg liggend in de nattigheid redelijk onderkoelt aangetroffen (hele nacht in de regen gelegen) en ik wil voor mijn eigen gevoel toch graag een dekentje op doen zodat ik iig beter slaap en dat zij - als ze toch een aanval krijgt - niet gelijk zeikesnat en mega koud wordt. Ik heb voor haar een bucas smartex (dus met fleecevoering). Met die dikke vacht is het wellicht tussen de buien wat te warm, dus misschien moet ik haar een stukje scheren op de hals? Wat zouden jullie doen/aanraden?
Om deze reden heb ik mijn fjord deels geschoren en een deken op gedaan. Die had het ongeschoren veel te warm voor een deken maar stond met een regenbui wel met opgetrokken buik (ze heeft IBD). Al helemaal blij met mijn beslissing, ik slaap nu ook een stuk beter haha. En niet meer steeds heen en weer naar stal voor deken op/af.