[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:15

Ik vind het echt zo lastig na een paar miskopen. Ik twijfelde nog een beetje, maar dan hou ik hem toch maar op.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:21

Bij de schouders genoeg ruimte?

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:23

Afbeelding
En dan tref je amigo deken zo aan, staartflap precies los op de naad... lange leve het linersysteem. dikkere liner er op en dunnere deken erover. Staat ze toch nog onder 300 gram nu maar met staartflap. Heb nog nooit een losse staartflap gehad. Eens kijken waar ik de deken laat repareren.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:41

Ik zou denken dat het wat strak zit. Maar ik ben er niet zo goed in om eerlijk te zijn.

De staartflap is netjes los geraakt! Kan wel weer vast gezet. Misschien de schoenmaker?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:41

Eindelijk even tijd gehad om naar de winkel te gaan en een nieuwe 200 grams deken gekocht. Deze past gelukkig beter dan de highliner van Harry's horse. Die zakte heel laag op de borst en ging trekken en zo veroorzaakte die kale plekken. Deze zit gelukkig erg fijn vind ik, morgen even kijken of die mooi is blijven liggen. Ze staat nu trouwens onder 500 gram met 200 hals en is geschoren.

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:55

LisanneeD schreef:
[ [url=m/DutJz4.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan tref je amigo deken zo aan, staartflap precies los op de naad... lange leve het linersysteem. dikkere liner er op en dunnere deken erover. Staat ze toch nog onder 300 gram nu maar met staartflap. Heb nog nooit een losse staartflap gehad. Eens kijken waar ik de deken laat repareren.

Ik had laatst ook een Amigo deken met de staartflap er zo af maar die hing al langer een stukje los. Mijn moeder heeft hem er met de naaimachine weer aangezet, was hooguit 10 min werk.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:58

Die lijkt inderdaad mooi te zitten. Ik zou wel de gespjes aan de voorkant ietsje strakker doen.

Ik ga de nieuwe deken een dagje proberen eronder. Hij ligt wel een stuk beter dan de andere en ze heeft het echt te koud onder alleen de 400.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:01

__elise__ schreef:
Die lijkt inderdaad mooi te zitten. Ik zou wel de gespjes aan de voorkant ietsje strakker doen.

Heb ik inderdaad gedaan op advies van stalgenootje :P

Haakjes hingen nog wat "los"

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:14

Ik torn staartflappen er altijd af. De meeste zijn niet getapte dus dan kun je ze er wel weer aan zetten makkelijk.

Het paard in de stal naast mijn paard heeft last van een soort dekennijd ofzo. Hij bijt op het moment aan de lopende band gaten in dekens. Ben inmiddels al 3 dekens met bijtgaten rijker. Ben altijd zo zuinig op m'n dekens :\

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:39

Veulen84 wat vervelend! Wat doet de eigenaar er aan? Vergoed zij de kosten ook?

Mcjv deze deken ligt mooi!
Ik vermoed dat je van hh de normale had en niet de thor?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:13

Daenerys schreef:
MachoPablo schreef:
Kom hier toch ff binnenvallen,

Ik ga toch twijfelen om over te stappen na 300 gram nu zo koud is ik twijfel elke x weer
Heeft nu 200 gram op

Mijn ongeschoren paard staat onder 200gr. Ik wilde afgelopen weekend wisselen naar 300gr omdat het zo koud zou worden.. Echter is hij al aan het ruien en voelt lekker warm aan, dus ik heb hem maar onder 200gr laten staan.

Ja dat heb ik dus ook en staat 24/7 buiten daardoor gaan twijfelen

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:38

No_No schreef:
Ik zou denken dat het wat strak zit. Maar ik ben er niet zo goed in om eerlijk te zijn.

De staartflap is netjes los geraakt! Kan wel weer vast gezet. Misschien de schoenmaker?

Ja, ik vond hem ook netjes los gekomen! Wij hebben zelf helaas geen naaimachine dus zal hem even weg brengen binnen kort.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:50

No_No schreef:

Mcjv deze deken ligt mooi!
Ik vermoed dat je van hh de normale had en niet de thor?

Had inderdaad de normale. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:51

No_No schreef:

Nee, zij vind ze niet stuk. Onder het mom dat ik ze nog wel kan plakken met duktape of naaien. Maar ik baal gewoon. Mijn oudste merrie krijgt altijd de nieuwste dekens op omdat ze nooit wat sloopt. Dus die moeten nog mega lang mee en dan is geplakt met duktape niks.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:54

Als je iets moet repareren is hij stuk. Als het goed is, is de andere partij daar gewoon voor verzekerd. Dus ze moet niet zeuren.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:58

Bij de stal waar mijn pony staat staat in het contract dat ik aansprakelijk ben voor schade die mijn pony aanricht. Logisch vind ik, maar helaas zijn er toch veel mensen die er anders over denken en de verzekering niet willen informeren..
Je blijft aan de gang zo.. Kan haar paard niet uit de buurt van jouw paard gezet worden?

De hh thor heeft een smallere hals. Mijn Arabiertje heeft de hh thor highneck en ligt heel goed op hem. Ik heb nu een hh thor er bij gekocht. Hopelijk ligt die net zo mooi.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:14

Veulen84 schreef:
No_No schreef:

Nee, zij vind ze niet stuk. Onder het mom dat ik ze nog wel kan plakken met duktape of naaien. Maar ik baal gewoon. Mijn oudste merrie krijgt altijd de nieuwste dekens op omdat ze nooit wat sloopt. Dus die moeten nog mega lang mee en dan is geplakt met duktape niks.

Wat is dat nou voor rarigheid? Zij is daar toch gewoon voor verzekerd?
Kan haar paard niet uit de buurt gezet worden van jouw paard? Dat wordt anders een duur grapje..

Ik heb vannacht de nieuwe onderdeken opgehad. Lag vanochtend helemaal strak op de schoft en de schouder ;( Vandaag wel opgelaten, want het is echt te koud zonder. Baal hier echt zo ontzettend van.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:24

Stal is vol. Dus er kan niks geschoven worden en ze wil niks aan de verzekering voorleggen... Dus ja, dan zit je vast.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:31

Ik heb van de week de Bucas Turnout Outer besteld en binnen gekregen :D
Super fijne deken!

Afbeelding

Afbeelding

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:01

Ik heb dr nu onder een 150 gram Bucas staan met vaste hals en een 300 gram Anky onderdeken. Ze staat er heerlijk bij. Hele dagen buiten, dus dat mag ook wel.

Laatst was mijn hals van de Bucas los op de stick naad en deze heb ik in Bakel bij de ruiterzaak Verhoeven laten maken. Echt perfect, heel stevig gemaakt!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:02

Mooi kleurtje van de bucas hierboven!

Vervelend problem Veulen84, hebben jullie half-open-boxen? Is een ideaal systeem, mits de buurpaarden elkaar heel houden...
Misschien de deken inspuiten met antibijt? Cribox en de PHB spray?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:02

Ginootje, is dat de select? Ik ben benieuwt hoe die bevalt vooral met regen

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:19

Veulen84 schreef:
Stal is vol. Dus er kan niks geschoven worden en ze wil niks aan de verzekering voorleggen... Dus ja, dan zit je vast.

Heb laatst voor de verzekering gebeld maar als je het dus zelf ziet of iemand anders (afhankelijk) of ze geeft het zelf toe kan je haar volgens mij ook via jouw verzekering aansprakelijk stellen. Maar dat zou je voor de zekerheid even na moeten vragen bij je eigen verzekering.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:52

Ik zou ook je eigen verzekering even bellen en vragen hoe dat aangepakt kan worden.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:10

Dat is echt klote Veulen84, wat zegt de staleigenaar ervan? Mijn ene paard beet aan zn eigen deken en die heb ik toen ingespoten met anti-bijt spray en de andere paarden kwamen niet meer bij hem in de buurt dus misschien helpt het iets? Het stinkt wel verschrikkelijk :+

Mijn ene paard staat nu onder 500 gram en de andere onder 600 gram, beide met hals.