Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:02

Mn ruintje staat met een ongevoerde regendeken op. Hij is 19 en had het duidelijk een aantal dagen achter elkaar koud. Dus toen besloten hem op te doen. Hij laat ook duidelijk merken dat hij het echt zat is buiten en hij naar binnen wil. Met deken op is dit minder, maar hij staat elke avond weer te wachten. Kan aan alles merken dat hij ouder aan het worden is, dus dan dekenbeleid maar aanpassen. (Voorheen verklaarde ik altijd iedereen voor gek die eind augustus/september dekens opgooide, en nu ben ik one of the guys...)

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:30

de mijne heeft nu denk ik een 100/150grams onderdeken met een 0 grams regendeken op

Simonesimone

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-05-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:35

Sommigen van jullie hebben al een naar mijn idee best wel warme deken op. Mijn vraag is hoe doen jullie het dan in de winter als het echt heel koud word, wat hebben jullie dan op?

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:36

mijne heeft nu een ongevoerde regendeken op..

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:42

Simonesimone schreef:
Sommigen van jullie hebben al een naar mijn idee best wmIel warme deken op. Mijn vraag is hoe doen jullie het dan in de winter als het echt heel koud word, wat hebben jullie dan op?

de mijne heeft het er lekker onder.in winter dikke dekens erop, heb er genoeg :D

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:51

in de winter gewoon een 400 gram op met hals geschoren en wel :D doet hij het prima mee. en nu nog ongevoerd sinds vanavond ook binnen ze deken op.

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:00

Als het echt heel koud is, en dan moet je denken aan overdag echt constant vriezen, dan heeft ze een 300 grams op met een fleece er onder. Ooit nog eens een 400 kopen, maar heb net een 100 gekocht dus ff wachten, denk dat hij er volgend jaar wel komt. Ben dekens kopen verslaafd :D

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:05

Die van mij staat nu vannacht onder de 100 gr
Morgen ongevoerd

Heb in totaal straks max 2 dekens op elkaar 600 gr, maar meestal is het 500 gr.
Meer dan 2 dekens krijgen ze bij mij nooit op

Hannahtjen
Berichten: 111
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:07

Ik vind het telkens zo'n vervelend gedoe die dekens.
Vorig jaar heb ik mijn paardje pas geschoren in november, en dan pas gingen er dekens op.

Dit jaar zal ik (denk ik) niet scheren. Ben nog aan het twijfelen om misschien helemaal geen deken op te leggen.
Maar het moet ook te doen zijn met het rijden. Ik rijd ongeveer 5x in de week, en als ze lang nat blijven door het lange haar, is dat ook alweer niet praktisch...

Als ik merk dat ze koud heb komt er zowiezo eentje op.

horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:21

Hier ook een dekentje opgedaan voor vanacht.. Staat dag en nacht buiten(kan naar binnen).

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:50

Ik heb een zomerdeken op gedaan.

MarissaM
Berichten: 231
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:00

Bij mij staan ze ook allebei met een 100 grams deken.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:24

Ik heb besloten dat het misschien toch verstandig is als ik een deken ga halen voor mijn merrie.

Ze is nu 2,5... Maar staat wel 24/7 buiten geen mogelijkheid tot binnen stallen. Wel kan ze schuilen onder de overkapping of door de bomen...

Ze is nog in de groei. Als ik nu een deken koopt past ze die volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer. Maar de deken moet wel heel erg goed waterdicht zijn. Welke deken raden jullie aan die qua prijs kwaliteit het minimaal 1 seisoen goed droog houd.

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:29

hier vanavond ook de 100 grams maar opgedaan ..

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:32

Regendeken zonder voering!

paardengekst

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:26

Die van mij heeft nu een 200 grams op.
Heeft 2 dagen een ongevoerde regendeken opgehad, maar ik kwam er achter dat die niet meer waterdicht is :(

Mijn paard staat in een buitenbox en de hele dag buiten

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:44

malih schreef:
Ik heb besloten dat het misschien toch verstandig is als ik een deken ga halen voor mijn merrie.

Ze is nu 2,5... Maar staat wel 24/7 buiten geen mogelijkheid tot binnen stallen. Wel kan ze schuilen onder de overkapping of door de bomen...

Ze is nog in de groei. Als ik nu een deken koopt past ze die volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer. Maar de deken moet wel heel erg goed waterdicht zijn. Welke deken raden jullie aan die qua prijs kwaliteit het minimaal 1 seisoen goed droog houd.


Ik zou geen deken op doen, laat dr lekker een vachtje aanmaken, daar worden die paarden alleen maar hard van! In de opfok hebben ze ook geen deken op ;)

Goos_Horses
Berichten: 1116
Geregistreerd: 02-04-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:51

een regendeken zonder voering kan voor nu wel, maar zou ik niet de hele winter ophouden.
Dat zijn dekens die geen warmte geven maar houden wel de vacht plat waardoor het paard geen warmte vast kan houden.
Een dun gevoerde deken werkt dan beter, paard maakt toch wel wintervacht aan enkel iets wat minder gezien de voering van de deken.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:55

Je hoor, we zijn weer vertrokken voor een paar maand.. Gisteren de ongevoerde regendeken erop gelegd, dus de zomer is voorbij :(

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:59

Ook ik heb gisteravond de regendeken er weer op gegooid. Deze houdt hij de eerste paar dagen ook op ivm het onstuimige weer.
A.s. weekend ga ik een weekendje met mijn paard weg. Hij staat dan 24/7 buiten, thuis staat hij 's nachts binnen. Denk dat ik dan voor 's nachts een 100 gram staldeken onder de regendeken leg.

EngeltjeS

Berichten: 16658
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:01

Mén wat is het koud ineens buiten zeg! niks aan....
weide seizoen is voorbij hier, overdag komen ze wel in het land maar aan het eind van de middag komen ze naar binnen.
Gezellige stalperiode kan beginnen!

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:02

PercyLeen schreef:
malih schreef:
Ik heb besloten dat het misschien toch verstandig is als ik een deken ga halen voor mijn merrie.

Ze is nu 2,5... Maar staat wel 24/7 buiten geen mogelijkheid tot binnen stallen. Wel kan ze schuilen onder de overkapping of door de bomen...

Ze is nog in de groei. Als ik nu een deken koopt past ze die volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer. Maar de deken moet wel heel erg goed waterdicht zijn. Welke deken raden jullie aan die qua prijs kwaliteit het minimaal 1 seisoen goed droog houd.


Ik zou geen deken op doen, laat dr lekker een vachtje aanmaken, daar worden die paarden alleen maar hard van! In de opfok hebben ze ook geen deken op ;)


Er is geen schuilmogelijkheid. Dan heb je na een aantal regendagen een vacht die het water niet meer kan afvoeren en stilletjesaan worden dan ook de onderste lagen van de vacht nat. Als er daarna nog een paar windvlagen bovenop komen heb je een paard dat over zijn hele lijf staat te trillen en verkrampte spieren heeft van de kou.
Been there, done that! Ik had op dat moment een diep ongelukkig paard en ik heb tranen in mijn ogen gehad toen ik in de auto naar mijn lekkere warme huis reed en haar moest achterlaten voor de nacht op die grote, natte en koude wei.
PercyLeen, ik zou dus zeker wel een regendeken opgooien. Welke weet ik niet, ik heb toen mijn paard in bovenstaande situatie zat, haar meteen hier naar huis gehaald waar ze een afdakje heeft en 's nachts naar binnengaat.

Melvern
Berichten: 4422
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:32

Ik ga vandaag bij mijn paard een fleecegevoerde regendeken omdoen.
Gisteravond was het echt vieskoud...

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:48

Mijn pony staat regelmatig zomers als het regent met een waterdichte fleece gevoerde 0grams deken. Nu weet ik niet waar ik goed aan doe, overdag staat ie met deken op de wei, en 's nachts nog zonder. Omdat ik ook deels bang ben dat hij het heel warm krijgt dan.. Al daalt de temperatuur wel, wat zouden jullie doen?
Hij is trouwens 18jaar, en raakt vrij snel onderkoelt, na zo'n half uurtje inde regen al..

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:51

fleece gevoerd is al heel snel warm! ik zou gewoon een 0 grams zonder voering erop doen en dan vooral snachts! dan is het toch kouder als overdag!