[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:13

Ooo wat super gaaf die sterren! Heel knap gedaan. En heel fijn dat jullie je ervaringen delen. Ik ga voor die mosermax en de saphir :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 03:00

Mandy_B schreef:
Ooo wat super gaaf die sterren! Heel knap gedaan. En heel fijn dat jullie je ervaringen delen. Ik ga voor die mosermax en de saphir :D

De moser max en saphir is hetzelfde formaat. Dus ik zou of de Moser doen, of de saphir. Beide is zonde van de geld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 05:53

Mandy_B schreef:

Ik heb ze allebei. Ik vind de saphir veel fijner.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 07:47

Voor wie een brede scheerkop voor het hele lijf gebruikt op de Heiniger, welke scheerkop gebruik je dan? Ik zie nergens een 3 mm, het is korter of langer allemaal…

Die van mij groeit trouwens enorm hard aan, een maand geleden gedaan en nu echt alweer flink haar -O-

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:38

Ik gebruik de 2,4mm van andis. Daar zie je echt niets van dat het iets korter is.

Afbeelding

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:53

Die van Oster is ook 2,4 uit mn hoofd en past op de Heiniger Saphir

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:21

Nouvel schreef:
Voor wie een brede scheerkop voor het hele lijf gebruikt op de Heiniger, welke scheerkop gebruik je dan? Ik zie nergens een 3 mm, het is korter of langer allemaal…

Die van mij groeit trouwens enorm hard aan, een maand geleden gedaan en nu echt alweer flink haar -O-

De 2,3 mm van Heiniger. Ik zie ook geen verschil in lengte tussen deze en de 3 mm messen van m’n grote scheerapparaat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 14:08

Oke, thanx!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:08

Ik heb 3mm van Wahl en Moser. Komt precies overeen met de 31/15 en 31/23

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:39

Wanneer scheren jullie voor de 2e keer? Wil het doen voordat ze weer in de rui naar hun nieuwe vacht gaan. Maar wanneer is dat dan handig?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:55

Die van mij zijn net in een patroon gegaan. Na de kortste dag groeit de wintervacht niet meer. Het wisselt per paard wanneer de zomervacht eronder zit. Bij die van mij kan ik zelfs begin april nog wel scheren zonder de zomervacht aan te tasten.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:59

Dank je! Dan moet januari denk ik wel lukken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 11:23

kaatje77 schreef:
Ik heb 3mm van Wahl en Moser. Komt precies overeen met de 31/15 en 31/23

Brede scheerkop?
Die kan ik dus nergens vinden… alleen 2,4 of 3,2

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:29

Stal_Fiore schreef:

De regel is na februari niet meer scheren dus met Jan zit je wel goed.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:31

girlyggirl schreef:
Stal_Fiore schreef:

Wat is dat voor bijzondere regel? Ik heb dit jaar in april gewoon nog geschoren hoor.. Ken daarnaast genoeg mensen die jaarrond gewoon volledig scheren en die nergens last van hebben qua bijzondere vachten o.i.d.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:42

Petrichor schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een scheermachine maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik zoek een scheermachine die heel gemakkelijk de benen van mijn paard met cpl kort kan houden, dat is ook direct het enige wat ik er mee ga doen.

Ik heb al heel veel tondeuses geprobeerd maar die zijn helaas niet sterk genoeg voor de vreselijk stugge sokken van mijn Fries. En met mijn reuma wil ik graag snel klaar zijn en niet te lang gebukt moeten staan. Daarom ga ik deze ronde voor echt een scheermachine.

Welke kunnen jullie mij aanraden? Liefst niet al te duur, het hoeft echt alleen maar de benen van mijn paard kort te scheren. Hoeft niet op accu te zijn en als hij veel geluid maakt vind ik ook niet zo spannend. Hij moet dus wel met gemak door de sokken heen vliegen, dus niet een paar keer over het zelfde stukje moeten gaan. :)

sorry, beetje spuit 11 :o , maar een kennis van mij heeft ook een Fries met soortgelijk probleem en daar gebruik ik de scheermachine van Agradi eigen merk voor. Is er zo af. Doe ik om de paar weken even voor de eigenaresse.

edit: deze is het https://agradi.nl/products/agradi-horse ... rund-groen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:24

girlyggirl schreef:
Stal_Fiore schreef:

Je kunt gewoon het hele jaar scheren. Is een fabeltje dat je dan een lelijke vacht krijgt. Kan wel zijn dat je nog een keertje extra moet als ze wat stekelig worden maar daarna heb je mooie zomervacht.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 15:08

Hi ik kom even binnen vallen. Lees eigenlijk altijd mee.

1 deze dagen moet ik mijn pony scheren ivm veel last van luizen. Hij staat alleen 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer en schuilstal. Beginnen met 200 gr erop of meteen 300gr? Ik twijfel daar over

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 15:34

Freekieee schreef:

1 deze dagen moet ik mijn pony scheren ivm veel last van luizen. Hij staat alleen 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer en schuilstal. Beginnen met 200 gr erop of meteen 300gr? Ik twijfel daar over

Ik ga er vanuit dat de pony nu (voor het scheren) geen deken om heeft en de mogeljkheid heeft om uit de wind te staan dan zou ik met deze ca 9 graden een 200 gr doen en wordt het eind van de week kouder dan een 300gr.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:48

Hartje schreef:
Freekieee schreef:

Ik ga er vanuit dat de pony nu (voor het scheren) geen deken om heeft en de mogeljkheid heeft om uit de wind te staan dan zou ik met deze ca 9 graden een 200 gr doen en wordt het eind van de week kouder dan een 300gr.

Klopt, geen deken om en de mogelijkheid om uit de wind te staan ja. Oké ga ik daar dekens voor kopen. Dankjewel

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:49

Hartje schreef:
Freekieee schreef:

Dit is zo persoonlijk per paard! Mijn haflinger had ik geschoren onder max 200gr staan, stond hij gewoon buiten mee en hij had het nooit koud. De merrie die ik daarna kocht was echt een koukleum, daar moest echt 400-500gr op en toch snel naar binnen als het even te nat/wind/sneeuw of wat dan ook. Met de merrie een veulen gefokt en die maakt amper een vacht aan, staat in een in en uit loop, zonder deken en heeft het echt nooit koud. Mijn ponietje daar in tegen ben ik opzoek naar een 400gr winterdeken want meneer heeft het eigenlijk altijd koud, scheer dan wel. Niet geschoren red hij het overigens ook niet zonder maar gelukkig geen 400gr.

Kijk dus goed naar je paard wat die nodig heb en schaf daar op aan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:52

Gisteren mijn pony geschoren voor de tweede keer dit seizoen. Niet normaal wat een haar er weer op zat.

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:25

Mooie strakke letter op die bil zeg!

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:44

Wanneer scheer je voor de tweede keer? Als het haar weer helemaal terug is? Dit jaar voor het eerst geschoren (jacht model). Je ziet nog wel het verschil; paard zweet al wel weer meer

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 21:08

Thanks!!

Ik scheer normaal maar 1x per jaar. Meestal eind oktober en dat is meestal genoeg.
Maar door omstandigheden zijn beide pony’s begin oktober al geschoren.
M’n haffie doet het daar nog goed op, maar mn kleintje was echt alweer een teddybeer.