Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:09

oow das wel echt heel k*t kunt er dan ook zo weinig aan doen. de meeste paarden vinden het vaak fijn maar hebben dan een hekel aan het geluid

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:09

Mijn paard krijgt vanavond haar fleecegevoerde regendeken op, wordt vanaf nu 's nachts rond de 9 a 10 graden.

SharonIndezz
Berichten: 4704
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:12

ja ze heeft juist helemaal geen hekel aan het geluid, dan blijft ze rustig staan... alleen zodra je het apparaat tegen de haren inscheert wordt ze echt pislink :(

fique

Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:13

Ik snap echt niet dat mensen zoveel geld voor scheren vragen... Ik heb ook steeds paarden geschoren gewoon voor 20 euro. Ja je messen worden minder scherp, maar die kan je laten slijpen voor 7,50. Alles is al duur zat.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:13

en de tijd die je er voor nodig heb?

zuske

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Groenekan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:14

Waarom gaan jullie nu scheren? Hebben die van jullie al zo'n dikke vacht?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:16

ja inderdaad, ik vind het zeker wel reeel.
Een scheerapparaat is heel duur geloof ik, en "uurloon" neemt niet weg dat het wel jammer is dat het zo duur is

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:17

Carmy81 schreef:
@ Jeanine, vorig jaar 5x geschoren, maar moet ik eerlijk zeggen dat Am toen nog niet fantastisch in haar vel zat. Dat is nu wel anders, dus hoop ik dat het dit jaar beter wordt :)


Poeh! Scheer je zelf? Die van mij is een ramp met scheren dus ik scheer liever niet dan wel en als het moet dan maar 1x :o (ik laat het doen overigens)

SharonIndezz
Berichten: 4704
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:19

ik kan het zeer waarschijnlijk ook af met 1 keer,, :)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:20

volgensmij ben je voor een scheeraparaat al gouw een paar honder euro kwijt. moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit 1 heb gekocht mijne is al zo oud dat mijn opa die nog heeft gekocht. volgens de gene die de messen slijp is het ding 50 jaar oud. al je daar dan 5 euro per uur bij telt kom je toch wel op ongeveer 40 euro nou en hoe beter je scheert en sneller hoe meer je er voor betaald

amj
Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:20

Ik red het gelukkig ook met één keer. Ik doe het zelf overigens. Ik vind het belachelijk om iemand zoveel te gaan betalen om mijn merrie te scheren.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:21

Mijne wordt over maandje geschoren. Komt de DA voor jaarlijkse enting en tandartsbeurt waar ze behoorlijk sufgemaakt voor word, dus kan ze meteen geschoren worden :P

Sinds gisteravond staat paardlief en snachts weer binnen(overdag paddock) en met regendek op. Ze was er vandaag niet bijzonder warm onder.

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:25

die van mij vinden scheren heerlijk binnen een uur is hij helemaal gedaan. en die kleine is binnen half uur helemaal gedaan. reden waarom ik mijn shetlander scheer is omdat ze haar warmte niet kwijt kan. ze staat nu te zweten op het land.ze maakt heel veel haar aan.en dus niet vooruit te branden als ze wat moet doen.

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:48

Hier gaat vanavond de regendeken op. Ze staat 24/7 "buiten" s nachts staat ze op een stal die helemaal open is. Ze kan wel uit de wind staan, maar doet ze vaak niet.

Dus dekentje maar op. Om de vacht iets tegen te houden.

mariska1408
Berichten: 847
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Oude Bildtzijl (friesland)

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:55

Pfff heb je je paard een deken op... gaan mensen denken van goh laat ik haar dek even af halen... heeft ze nog in de regen gestaan zonder dek :S en ze heeft al van die lange haren... :(

Roontje_
Berichten: 255
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: thuis

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:04

hier hebben de paardjes vanaf vorige week een regendeken op, ze staan overdag in de wei en snachts op stal waar het altijd lekker warm is. maar bij die van mij is het denk ik ook nodig om hem te scheren..
dan staan ze met een zo dik mogelijk (door mijn oma gemaakt) wollen deken met een regendeken. en ze hebben het vorig jaar in ieder geval niet koud gehad dus ik hoop dit jaar ook niet!

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:09

mariska1408 schreef:
Pfff heb je je paard een deken op... gaan mensen denken van goh laat ik haar dek even af halen... heeft ze nog in de regen gestaan zonder dek :S en ze heeft al van die lange haren... :(


Oh dat is jammer! Hoezo hebben ze de deken afgehaald dan?

@ Roontje, een zelfgemaakt ewollen deken van je oma! Wauw! Creatieve oma!

Hier heeft paard vandaag voor et eerst dit jaar onder een ongevoerde regendeken buiten gestaan. Vannacht staat hij binnen zonder deken. Op stal is het warm genoeg, bij ons staan 's nachts ook de deuren open, omdat het anders best warm is 's nachts...

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:13

Krijg van de week nieuwe deken, regendeken 100 grams.
Ze heeft nu een ongevoerde regendeken op sinds een paar dagen maar denk dat ze van de week al de 100 grams op krijgt.
Ben altijd zo bang dat ze de deken kapot maakt of dat de anderen hem stuk bijten... :(

Tancreda4

Berichten: 24205
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:19

Mijn merrie stond vannacht zonder regen ook onder deken, en vanmorgen heb ik de deken af laten halen en toen heeft ze bloot in de regen gestaan, woeps. Morgen blijft hij op.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:26

amykimmie schreef:
Ben altijd zo bang dat ze de deken kapot maakt of dat de anderen hem stuk bijten... :(


Dan kun je beter niet aan dekens beginnen. Risico op kapotte dekens is altijd aanwezig.
Zag op enkele stallen wel paarden met zo'n anti-deken-kapot-bijt-schep aan hun halster staan, maar dat lijkt me ook niet erg fijn voor een paard, maar dat is wel een mogelijke oplossing..
Of gewoon niet te dure dekens kopen. Op Nikahorseproducts en goedkopedekens.nl kan je goedkope dekens kopen...

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:32

Hallo!
Ik ben echt net om de hoek kijken! Maar ik heb een brandende vraag over mijn 23-jarige verzorgpaard.
Hij stond vorig jaar op een gegeven moment te rillen als een rietje, gelukkig was dit niet voor lang. Maar zijn gebit word slechter omdat ie al aardig wat jaren op de teller heeft staan. Dus hij valt best wel veel af in de winter, je kan zn ribben echt goed zien. Hij krijgt dan ook elke dag slobber. En als het weer beter word trekt dit ook weer volledig weg, gelukkig :D

Nou gaat ie aankomende winter ook goed ingepakt worden maar nou vroeg ik mij af wanneer ik het beste kan beginnen want ik wil hem graag lekker warm en op gewicht houden. In heb al een pagony onderdeken van 300 gram aangeschaft, maar ik wil voor de herfst eigenlijk ook een deken, maar welke?

maloutje211
Berichten: 102
Geregistreerd: 22-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:35

Verzorgshetje hier met 100 grams regendeken, maar pas sinds vandaag :

mariska1408
Berichten: 847
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Oude Bildtzijl (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:37

itsmi schreef:
mariska1408 schreef:
Pfff heb je je paard een deken op... gaan mensen denken van goh laat ik haar dek even af halen... heeft ze nog in de regen gestaan zonder dek :S en ze heeft al van die lange haren... :(




nouja vanochtend was het wel warm... en daarna ging het regenen :(
beetje jammer

fique

Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:44

nicky_rilana schreef:
en de tijd die je er voor nodig heb?


Hangt natuurlijk van het paard of pony af of ze stilstaan en hoe groot ze zijn. maar gemiddelt 1,5 uur helemaal.

pillow
Berichten: 7873
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:57

Je gaat nu toch nog niet scheren? Ze zitten nog helemaal in de zomervacht en moeten nog gaan verharen. Lijkt me niet zo handig, want dan kun je over een maand weer. Ze zweten ook niet erg lijkt me Je kunt beter als het frisser wordt een dekentje op doen (als je zelf de jas aantrekt) en wachten tot hij verhaart is. Scheren is al zo tegennatuurlijk maar als je het nu al doet helemaal.