Dyonne schreef:xyzutu2, halzen zijn helaas veranderd. Voorheen waren ze korter en fijner vond ik. Nu heb ik ook probleem dat de gewone bijpassende hals veel te lang is..
Dus deken ligt mooi te zijn en gebruik ik alleen als we weggaan.
De lengte snap ik inderdaad ook niet helemaal. Ik had M eerst helemaal uitgevouwen op [***] liggen en ging zijn voer klaarmaken. Toen ik me weer omdraaide keek [***] me heel erg ongelukkig aan; terwijl hij aan het wachten was had hij blijkbaar een oor naar achteren gedraaid en die zat nu vast onder de Rambo hals en hij kreeg hem er niet meer onderuit gedraaid.
Ik vouw de voorkant nu dus maar onder de hals en denk dat ik die maar met een paar steekjes vastzet.
Misschien een tip voor iedereen die erover nadenkt om een borstsluiting hoger of lager vast te naaien: als je een borstsluiting lager vastzet dan moet die een stuk strakker. Ik had bij de Ionic liner de borstriem gewoon met verstand op nul naar beneden verschoven en vastgenaaid, en kon dat vandaag dus weer helemaal opnieuw doen want ik was vergeten dat [***] op die hoogte veel minder borst heeft en de borst dus veel strakker moet. Ik vermoed dat ik morgen weer een helft los mag maken want ook nu lijkt de halsopening nog te groot...
Verder wilde ik iedereen hier nog enorm bedanken voor al het meedenken tijdens mijn 'help mijn paard moet een deken'- paniek!
Dankzij alle tips hier woont [***] nu permanent in Rambo-land en lijkt dat best prima te vinden. Ik las ook hier in het topic dat je eigenlijk pas na een week of wat zeker weet of een deken helemaal past aangezien ze altijd wat uitzakken, maar als ik naar [***]'s 100grams Original kijk dan lijkt het alsof die steeds beter gaat zitten. Het scheelt natuurlijk ook dat ik nu eindelijk weet hoe ik de voorkant dicht kan maken zonder dat de deken in zijn onderhals snijdt (ik gebruik maar 2 van de 4 sluitingen; de onderste klittenbandsluiting wel, de daaropliggende klittenbandsluiting niet, de onderste clip wel en de bovenste clip niet
) maar het resultaat is beter dan ik had kunnen hopen.
[***]'s uitzet bestaat nu uit een 100 en 200grams Original turnout, de 100grams ionic liner (een ionic sheet komt nog) en een 0-grams hals.
Voor de lente/zomer staat nog een 0grams deken op de verlanglijst, of een Original of een Amigo als die ook past, maar dat zien we dan wel weer.
Ook grappig: vandaag had [***] de ionic liner al om toen ik besloot om de 100grams buitendeken toch maar om te ruilen voor de 200 grams. Ik deed de 100grams buitendeken (net helemaal vastgemaakt
) weer af terwijl [***] bij zijn hooinet stond te eten en liep ermee naar de stal, maar toen ik met de 200grams de stal uit kwam stond [***] daar al op me te wachten. Blijkbaar miste hij toch een laagje.