[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:08

Twee outdoors? Ja, daar zit ik nu dus ook aan te denken als ik niks anders kan vinden..
Maar bestaan er eigenlijk wel (waterdichte) dekens die 500 gram of meer zijn?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:25

De s was echt te klein.
Dit is de M

Afbeelding

Afbeelding

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:36

Zit die deken niet heel krap bij de borst?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:44

Ik vond dus zelf van niet.
Stalgenoot dacht het ook. Maar ging voelen en zat juist los. Bij de schouders zit extra ruimte. Die hoekjes die je ziet. Dat is dus losse ruimte

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:45

Het lijkt een beetje dat wanneer hij zijn hals naar beneden doet, dat dan gaat klemmen. Maar gelukkig is dat niet zo dan :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:50

Ik vind het heel lastig. Haar andere deken zat veel strakker bij de borst. Kreeg de sluiting niet eens los. Moest eerst de andere sluitingen los maken en dan de deken naar voren trekken.

Deze lijkt te blijven liggen
Even met paard rond gedraafd in de paddock.

Wel 1e deken waarvan ik denk. Goh die lijkt bij de borst wel fijn te zitten!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:03

Ik vind de deken wel netjes zitten eigenlijk, je kunt de borstsluiting ook nog iets losser doen zo te zien. Ik vind wel dat nieuwe dekens altijd even naar het paard moeten vormen en dan beter liggen bij de borst en de rug netjes volgen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:19

Ik vind hem ook mooi zitten!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:51

Nu je zegt dat die Dominick zo fijn ligt, ben ik ook eens gaan kijken. Er staat een paar staldekens op marktplaats te koop nu. Zijn de staldekens ook fijn met daarover een waterdichte deken? Of ligt dat niet goed met dat Tetris-systeem?

Oeps, ik zie net dat ik kijk naar Trust-dekens }:0 Maar goed, nog steeds dezelfde vraag.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:50

__elise__ schreef:
Twee outdoors? Ja, daar zit ik nu dus ook aan te denken als ik niks anders kan vinden..
Maar bestaan er eigenlijk wel (waterdichte) dekens die 500 gram of meer zijn?

Ja volgens mij wel, iig de Pagony Tiger geloof ik.
Ik heb zelf een Rhino heavy met daarover een Rambo heavy

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:03

Ik vind die Dominick ook mooi zitten !

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:13

Ja ben er tot nu toe blij mee!
Was nog steeds niet naar achteren getrokken toen ik naar huis ging. Ben ook blij dat ie wel een staartflap heeft.

Afbeelding

Eens kijken of ik de andere dekens verkocht krijg. Die 240 grams heeft ze maar 1 dag op gehad -O-
Maar ook die bleef niet mooi zitten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:56

Polo valt vrij klein, ik heb ook een M, normaal S voor mijne.
Maar inderdaad hele mooie deken!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:33

Iemand wel eens van Get equiwear dekens gehoord? Heb zelf alleen Rambo dekens. Ik ben vooral benieuwd naar de waterdichtheid en ademend vermogen. op internet vind ik niet veel informatie over dit merk.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:41

Heeft iemand ervaring met harrys horse onderdekens? Mijn pony kan de thor goed hebben maar deze onderdeken is volgens mij een "normale".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 01:16

Dyonne schreef:
xyzutu2, halzen zijn helaas veranderd. Voorheen waren ze korter en fijner vond ik. Nu heb ik ook probleem dat de gewone bijpassende hals veel te lang is..
Dus deken ligt mooi te zijn en gebruik ik alleen als we weggaan.

De lengte snap ik inderdaad ook niet helemaal. Ik had M eerst helemaal uitgevouwen op [***] liggen en ging zijn voer klaarmaken. Toen ik me weer omdraaide keek [***] me heel erg ongelukkig aan; terwijl hij aan het wachten was had hij blijkbaar een oor naar achteren gedraaid en die zat nu vast onder de Rambo hals en hij kreeg hem er niet meer onderuit gedraaid. :')
Ik vouw de voorkant nu dus maar onder de hals en denk dat ik die maar met een paar steekjes vastzet.

Misschien een tip voor iedereen die erover nadenkt om een borstsluiting hoger of lager vast te naaien: als je een borstsluiting lager vastzet dan moet die een stuk strakker. Ik had bij de Ionic liner de borstriem gewoon met verstand op nul naar beneden verschoven en vastgenaaid, en kon dat vandaag dus weer helemaal opnieuw doen want ik was vergeten dat [***] op die hoogte veel minder borst heeft en de borst dus veel strakker moet. Ik vermoed dat ik morgen weer een helft los mag maken want ook nu lijkt de halsopening nog te groot... >;)

Verder wilde ik iedereen hier nog enorm bedanken voor al het meedenken tijdens mijn 'help mijn paard moet een deken'- paniek! _/-\o_
Dankzij alle tips hier woont [***] nu permanent in Rambo-land en lijkt dat best prima te vinden. Ik las ook hier in het topic dat je eigenlijk pas na een week of wat zeker weet of een deken helemaal past aangezien ze altijd wat uitzakken, maar als ik naar [***]'s 100grams Original kijk dan lijkt het alsof die steeds beter gaat zitten. Het scheelt natuurlijk ook dat ik nu eindelijk weet hoe ik de voorkant dicht kan maken zonder dat de deken in zijn onderhals snijdt (ik gebruik maar 2 van de 4 sluitingen; de onderste klittenbandsluiting wel, de daaropliggende klittenbandsluiting niet, de onderste clip wel en de bovenste clip niet 8-) ) maar het resultaat is beter dan ik had kunnen hopen.
[***]'s uitzet bestaat nu uit een 100 en 200grams Original turnout, de 100grams ionic liner (een ionic sheet komt nog) en een 0-grams hals.
Voor de lente/zomer staat nog een 0grams deken op de verlanglijst, of een Original of een Amigo als die ook past, maar dat zien we dan wel weer.

Ook grappig: vandaag had [***] de ionic liner al om toen ik besloot om de 100grams buitendeken toch maar om te ruilen voor de 200 grams. Ik deed de 100grams buitendeken (net helemaal vastgemaakt >;) ) weer af terwijl [***] bij zijn hooinet stond te eten en liep ermee naar de stal, maar toen ik met de 200grams de stal uit kwam stond [***] daar al op me te wachten. Blijkbaar miste hij toch een laagje. :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:51

Vraag aan de handige doe het zelfers onder ons:
Met wat (soort garen)repareren jullie je deken?

Op me winterdeken is bij de hals het bucas logo af (wat er voor zorgt dat de hals blijft zitten) nou ben ik zelf niet heel handig met naald en draad en kan ik natuurlijk de deken wel wegbrengen maar zolang kan ik hem niet missen dus het word even een tijdelijke oplossing totdat het weer warmer wordt.
Afbeelding
Het strookje met bucas moet er weer op zeg maar.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:14

Gewoon met normaal garen van een degelijk merk,niet die goedkope rommel die al breekt als je er naar kijkt.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:39

Oke thanks.
Kwam in een ander topic iemand tegen die gebruikte ijzerwaren vd hema miss die vanmiddag maar halen de gewone katoenen garen vd hema zien er zo goedkoop uit.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:40

Iemand nog tips voor merken (winter)dekens welke wat hoger sluit bij de hals, beetje net als de Bucas dekens/met een gelijkwaardige sluiting?

Ik heb nu bij meerdere merken dekens gemerkt dat de halsopening net wat aan de royale kant is (dekenmaat is goed, een maat kleiner is (veel) te klein) waardoor de deken wat naar achter zakt.
Resultaat is dat het klittenband nog wel eens verschiet en dat is niet zo goed voor het klittenband/ de voorkant van de deken, dan plakt het klittenband daaraan ;)
of een merk deken die wat hoger sluit, zoals bovenstaande dominick deken alleen dan iets budget vriendelijker :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:45

Horze valt vrij hoog. Paste bij mijn paard niet met dikke nek terwijl bucas wel past.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:08

Bedankt, maar budget technisch zou ik dan nog liever voor Bucas kiezen, zoveel verschil zit daar niet in. :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:11

De deken lag nog helemaal perfect.
Geen cm naar achter geschoven *\o/*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:11

Nessa, dat is mooi!

De therapeutische dekens, welke is nou echt aan te raden bij een paard die vaak gevoelige spieren heeft? En kan die gewoon onder de outdoor deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:24

De Rambo ionic is een therapiedeken waarvan ik weet dat die werkt (bij [***] werkt hij beter dan BOT) en die kun je ook onder een andere deken doen want het is gewoon een gladde lichte liner (of sheet, afhankelijk van welke je kiest). Bij Agradi krijg je nu 35% korting. :)