wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl23

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:05

__Jesper schreef:
@ Mayoinlove: Lekker 's nachts de wei opgooien!

Hier staan ze nu onder een 200 grams winterdeken op de wei.
Binnenkort weer 's nachts op stal.

dat gaat helaas niet ze staan van smorgens tot savonds buiten en dat vind ik persoonlijk wel genoeg de hele groep gaat naar binnen dus hem alleen buiten laten doe ik dan niet.. de da zei van de week anders overdag een deken buiten zodat de overgang van buiten naar een warme stal niet te groot is zou dit een optie zijn?? en zo ja wat dan snachts de deken er wel af?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:12

heb vandaag gewisseld heb de zomerdeken erop gedaan en morgenavond doe ik de o grams regendeken weer op dan gaat de temperatuur weer zakken geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:40

k heb vandaaag maar eventjes weer een andere deken opgedaan Lachen ze kwam vochtig onder de 200 gr vandaan.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:17

Ik vond de wind vandaag best wel fris. Die van mij hebben beide een Rhino 200gr op, maar ze waren allebei niet bezweet of extreem warm.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:48

Ik heb die van mij een 200 grams op, maar overdag vandaag er toch maar even af gehaald. Ze was iets nat op de boeg/ schouder. Vanavond er wel weer op, wordt 's nachts toch wel fris. En dan morgen maar weer overdag af. Lastig deze temperaturen.

Ze heeft toch ook al aardig wat vacht, dus zit te denken om haar gedeeltelijk te laten scheren. Maar dan moet er denk ik wel weer een onderdeken onder.... Lastig lastig lastig....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:51

ik heb eentje onder de katoenen zomerdeken gezet vanmiddag en eentje onder de dunne waterdichte Dominick.
Ze staan beide in het zonnetje in het paddock en daar was het vanmiddag best warm...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:40

aangezien de ideale omgevingstempoeratuur voor paarden 15 graden is en het snachts nog niet zo fris is blijft die van mij lekker buiten en onder zijn ongevoerde regedeken staan Haha!
hij is 16, heeft nog geen erg dikke vacht en dat kan prima

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:01

Ik heb zelfs de ongevoerde regendeken een paar dagen geleden weer afgedaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:14

ongevoerde deken gaat bij mij met zonnetje weer lekker af ja... bij mij gaan ze overdag onder ongevoerd deken en op stal zonder deken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:40

mijne staat gewoon al weer dagen met 2 dekens; bucas rain en fleecedeken en hij staat er echt niet onde te zweten en hij is ook niet extreen warm onder de deken
ondanks dat mijn paard het gehele jaar onder deken staat en ik al weer een maand met gevoerde dekens in de weer ben heeft hij toch al iets een te dikke vacht helaas

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:42

Die van mij heeft in de namiddag zonder deken gestaan, daarna maar 150 grams opgelegd. Onder 300 stond ze gisteren te zweten. Nuja ze was klammig. Tong uitsteken

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:09

heb vandaag weer de ongevoerde deken erop gelegd en midden in de week leg ik de 150 grams er weer op gaat weer kouder worden overdag...brrr

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:11

Ik heb ze vanmiddag in het zonnetje onder de katoenen zomerdekens gehad en nu staan ze weer onder de dunne regendekens.

Ondanks dat ik op tijd begonnen ben met de dekens krijgen ze ook weer aardig haar...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:47

Nouvel schreef:
Ik heb ze vanmiddag in het zonnetje onder de katoenen zomerdekens gehad en nu staan ze weer onder de dunne regendekens.

Ondanks dat ik op tijd begonnen ben met de dekens krijgen ze ook weer aardig haar...

ja in jullie hoek is het mooi weer geweest,vandaag bij ons bewolkt helaas geen zo Boos! n gehad gisteren wel super mooi weer gehad.....
My way blijft nog kort in het haar gelukkig,maar kan gauw veranderen je weet niet Knipoog

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:44

Die van mij staat nu in het zonnetje op de wei met een ongevoerde regendeken. Vanavond leg ik er denk ik nog een fleece onder, wil hem ook weer niet te dik aankleden aangezien het best lekker weer is. Echt een rotperiode wat dekens betreft!! Hij heeft nu nog wel een heel dun vachtje! kijken of we dat zo kunnen houden! Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:36

Had een inschattingsfoutje gemaakt, dacht dat het vandaag zou gaan regenen en frisser werd. Had ze dus smorgens onder een ongevoerde regendeken staan maar snel in het tussenuur de dekens eraf! Net weer erop gelegd..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:49

mijn pony heeft ook lekker een paar uurtjes zonder deken gelopen, het was zulk mooi weer! Voor vannacht heeft ze haar 100 grams + regendeken weer op Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:53

Het ziet er naar uit dat we in de loop van de week geen dekens meer hoeven te wisselen.. Het word frisser.. Lachen

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:34

Mijn paard loopt altijd buiten, alleen na het rijden gooi ik haar een deken over.
Niks liever dat ze een dikke wintervacht krijgt... het is maar net voor welke doeleinden je je paard wilt gebruiken, die van mij gebruik ik dus ook alleen recreatief.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:41

Ze heeft nog steeds de regendeken op met fleecevoering aan de binnenkant.
Ze zit nog lekker dun in de vacht! Lachen

Vanavond was ze nat van het rijden. Schuim onder het dekje en tussen de billen, ze is binnen no time droog. Da's wel ideaal!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:54

ik heb vanavond de 200 grams weer opgelegd omdat het weer slechter en frisser zou gaan worden...

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:56

Morgen ga ik mijn paard scheren, wat zouden jullie hem voor deken opgooien Lachen ?

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:16

Tja ik vind op dit moment een ongevoerde regendeken of een regendekens met wat fleece echt zat. Morgen wordt het bij ons 17/18 graden met een beetje regen.. Mijn merrie heeft nog gewoon een dun vachtje maar sommige hebben zelfs met dit prachtige warme weer van vandaag 200gr op dus ik kan het moeilijk zeggen!

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:22

Ik heb nog steeds de 200 grams rambo duo opliggen ( al zeker 1 maand) en gaat alleen smorgens naar buiten en niet in de felle zon en is niet bezweet.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:32

Vandaag was ik op een stal, en daar stonden bijna alle paarden te zweten onder dekens Verward
Sommige hadden ongevoerde waterdichte dekens op terwijl het paard niet eens geschoren was oid
1 paard had er zelfs een onderdeken onder... zelfs de hals van dat paard was helemaal nat
Gelukkig op mijn aandringen hebben ze die dekens bij sommige paarden eraf gehaald
Ga zelf eens een (te) dikke winterjas aantrekken die je niet uit kan doen...
Als paard zou je toch knettergek worden!!
ingepakt onder een deken met zo´n aangename temperatuur Gestoord
Bij twijfel... kies altijd de dunste deken
paarden hebben het nooit (te) koud eerder (te) warm!!