Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:52

Zijn hier ook bokkers met een A-ponytje die geschoren is?

Jewel is er vandaag net helemaal uitgehaald. Ze staat nu lekker op het land met een warme deken op, lijkt prima te gaan.
Alleen wil misschien toch een hals voor 's nachts, enig idee waar ik die kan vinden in de juiste maat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:50

JewelFamke schreef:
Zijn hier ook bokkers met een A-ponytje die geschoren is?

Jewel is er vandaag net helemaal uitgehaald. Ze staat nu lekker op het land met een warme deken op, lijkt prima te gaan.
Alleen wil misschien toch een hals voor 's nachts, enig idee waar ik die kan vinden in de juiste maat?

ik heb vorig jaar mijn shetje geschoren, ze had het te warm op stal, helaas had ik toen nog geen mogelijkheid om haar veel buiten te laten lopen, maar wel regelmatig overdag, nu zijn we gelukkig met 2 paddock`s bezig, als je foto wilt zien laat maar horen. ze zag er zo koddig uit geschoren

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:52

vorige week m'n beide paardjes geschoren.
Marco heeft een hartje
Afbeelding

En bij Sancho heb ik geprobeerd om een edelweis-bloem (haflinger logo) op z'n kont te maken
Afbeelding

Colt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:43

Mooie figuren Suzy!
Ik wilde ook een hartje, maar is een i van Irene geworden (zo heet ze). Heb toch voor helemaal gekozen Op 2 benen en half hoofd na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:11

ik heb een tijdje terug ...2weekjes ofzo...ook een paard geschoren. Vond het makkelijker dan ik dacht. Vind het wel leuk werk.

wendy_unique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:22

Ik heb een vraagje over scheren
Ik wil graag mijn fjord ook laten scheren maar dan het liefst helemaal met een figuurtje op dr kont. Maar ze is nog nooit eerder geschoren en het is al koud geweest en zo. Dus ik vraag me af of het nu nog wel kan? Ze krijgt dan een 300 grams deken op.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:51

orisse is gisterochtend eindelijk geschoren....

bij dr borst kwam er haast niets af, maar op dr buik enzo.. echt vreselijk teddy haar....

ze is helemaal gedaan, behalve dr benen, achter tot het sproongewricht, en voor alleen een stuk van de binnenkant, en de bovenkant... en dr hoofd tot de kaaklijk zeg maar.... en de onderkant van het hoofd... ikzelf vond de ongeschoren benen lelijk, maar ze ging stressen als ze in de buurt kwam met die tondeuse, dus dan maar niet, was de 1e keer dat ze geschoren werd, en wil het niet gelijk verzieken door haar bang te maken.

verder reageerde ze er niet echt op, haar hoofd ging zelfs ook wel amkkelijk, ze deed em eerst helemaal hoog in de lucht, maar algouw stond ze gewoon met dr hoofd naar beneden... en was er niets aan de hand..

we hebben dr geen sedalin gegeven ofzo.. want het was gelukkig niet nodig... en om het nou alleen voor die benen te gaan geven.. beetje onzin...

que kleur is ze ook niet echt veel veranderd... ze glimt nu iig wel weer mooi haha

zal van de week effies foto's proberen te maken, en ook gelijk van onze geschoren haflinger...

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:16

bij ons op stal is een a-pony geschoren helemaal.
dit omdat zij elke avond een uur naast de fiets loopt en vaak voor de kar loopt.
zij heeft met de harde winter ook een hals om.
van harry's horse een waterdichte

wendy_unique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:33

Wil iemand aub mijn vraag beantwoorden paar posts hierboven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:36

wendy_unique schreef:
Ik wil graag mijn fjord ook laten scheren maar dan het liefst helemaal met een figuurtje op dr kont. Maar ze is nog nooit eerder geschoren en het is al koud geweest en zo. Dus ik vraag me af of het nu nog wel kan? Ze krijgt dan een 300 grams deken op.

als je je paard maar goed in de dekens zet, ook met dit weer tijdens het scheren is het lekker voor je paard dat zodra je al een heel stuk van de rug hebt gedaan dat je vast een deken op zijn/haar rug legd

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 06:25

Mijn lieve Gidon is dan ook eindelijk geschoren!!
Hij was eerst een roodschimmel, dus hij heeft wel een heel erg apart kleurtje heeeeeeel licht is hij en ze kont is bijna wit, maar ik zet er nog wel een keer een foto bij mijnes staat dag en nacht op stal, nu met 300grams.. maar als het echt gaat vriezen krijgt hij er eentje van 150 grams onder.. hij is gewoon leker helemaal kaal, ook z'n benen en ze hoofd zijn helemaal geschoren. eerst wou ik z'n hoofd tot z'n kaaklijn en geen benen geschoren, maar sandra had dat perongeluk gedaan.. nouja zo is het ook wel mooier hoor

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 07:47

wendy_unique schreef:

kan prima hoor.

gewoon in de gaten houden of 300 grams genoeg is.
anders een stal/onderdekentje eronder doen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:51

Mijn haf staat met een HH highliner van 330 gram en daar overheen de bucas smartex rain (regendeken met fleece voering, ze zeggen dat ie 220 grams is maar dat geloof ik niet helemaal)....
Dus hafjes en fjorden kunnen prima geschoren worden hoor! Die van mij is 3 weken geleden gedaan en ik kan nu wel al merken dat op de nek de haren alweer wat dikker worden. Maar ik kies er dan ook voor om geen halsdeken op te doen.
Ze heeft sowieso super dikke manen aan 2 kanten dus dit is ook al een soort dekentje!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:38

ik vind 300 grams voor een geschoren paard wel weinig het vriest hoor!! ik zou er zeker 450 grams op doen liever meer die van mij heeft een 550 grams deken op met een 200 er onder ze is ook geschoren en staat in een buitenstal

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:43

Ieder paard is anders. De 1 heeft meer nodig als de ander. Gewoon een kwestie van je paard in de gaten houden.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:48

Sluit ik mij bij aan Freggel!

Niet ieder paard is hetzelfde en je moet gewoon even kijken wat het beste bij jou paard past. En paarden hebben het niet zo gauw koud hoor!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:06

Ik ga maandag dan eindelijk mijn pony scheren, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? (lang geleden dat ik zelf geschoren heb)
Voor de zekerheid geef ik hem wat tranqigel, dat heeft hij vorig jaar ook gehad en dat ging prima. Wilde eigenlijk zonder sedatie scheren omdat ik hem ook makkelijk op kan scheren, maar wil geen onnodige risico's lopen.
Hoeveel treepjes geven jullie van de tranqigel? Hij hoeft nl. niet helemaal stoned te zijn.

Ook wil ik een figuurtje, wat is nou leuk en apart? Hartje vind ik afgezaagd, playboybunny ook, maar wat dan wel?
Laat je gaan zo ik zeggen

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:29

onze geschoren haf staat nu nog in een binnenstal met een 200 grams op....

wendy_unique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:45

Ik ga er ook nog een onderdeken van 240 gram bijkopen mocht de 300 alleen toch te koud zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:49

Ilse schreef:
Ik ga maandag dan eindelijk mijn pony scheren, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? (lang geleden dat ik zelf geschoren heb)
Voor de zekerheid geef ik hem wat tranqigel, dat heeft hij vorig jaar ook gehad en dat ging prima. Wilde eigenlijk zonder sedatie scheren omdat ik hem ook makkelijk op kan scheren, maar wil geen onnodige risico's lopen.
Hoeveel treepjes geven jullie van de tranqigel? Hij hoeft nl. niet helemaal stoned te zijn.

Ook wil ik een figuurtje, wat is nou leuk en apart? Hartje vind ik afgezaagd, playboybunny ook, maar wat dan wel?
Laat je gaan zo ik zeggen

ik heb ooit wel eens toen ik naar griekenland verhuisde in november, het was daar toen 30 graden! mijn merrie geschoren en had aan elke kant van haar bil een bliksemstraal. dat was meer voor de grap op dat moment, ik zelf houd niet zo van figuurtjes op je paard scheren.

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:01

Tíbrá staat nogsteeds met een 300 gr deken op dag en nacht buiten, er moet voor de dagen dat het wat frisser is toch nog een wollen deken onder, vandaag was het 6 graden en dat gaat goed, maar toen het 3 graden was was het niet echt 'lekker' warm meer, mij iets te koel onder de deken.

Het scheelt wel dat haar hals, benen en buik (onderkant) niet geschoren zijn...

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:10

kan je een fries scheren? Omdat ie zo'n lang haar aan zijn benen heeft gaat dat toch moeilijk? Ik zou een van onze friezen willen scheren omdat hij echt veel te veel haar heeft maar weet niet hoe.... Gewoon scheren tot aan dat behang ofzo?
Iemand idees/fotos ?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:15

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:09

Moeten paarden met een zeer laag streepmodel een deken op?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:44

Toad schreef:
Moeten paarden met een zeer laag streepmodel een deken op?

Ook dit ligt aan je paard. Maar de meesten moeten dit echt wel kunnen.