Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:Dan is de deken te lang als die achter de schoft komt te liggen. Je mag de deken niet over de schoft kunnen trekken. Die moet echt daarvoor blijven. En ze mogen dan best goed aangesloten zitten! Met grazen is er dan nog genoeg ruimte. Bucas heeft er wel filmpjes van hoe ze passen moeten. Je kan dan nog een maat kleiner toch proberen in Big Neck.
Maargoed het zou natuurlijk ook kunnen je paard echt niet in het model past natuurlijk.
Nouvel schreef:Ik heb voor beide paarden een Rambo supreme medium en een duo en die zijn een jaar of 5/6 oud inmiddels, worden elk voorjaar gewassen en zijn nog steeds goed en waterdicht.
Ik had 2 ongevoerde Rambo originals, ook een jaar of 5 oud, maar 1x gewassen en afgelopen jaar niet meer waterdicht…
Hoe kan het, wat is het verschil… ik heb geen idee…
Ik blijf toch wel fan van Rambo, veel andere dekens geprobeerd, maar dit zijn de enige dekens die fijn liggen op onze paarden.
Slmt9 schreef:Nouvel schreef:Ik heb voor beide paarden een Rambo supreme medium en een duo en die zijn een jaar of 5/6 oud inmiddels, worden elk voorjaar gewassen en zijn nog steeds goed en waterdicht.
Ik had 2 ongevoerde Rambo originals, ook een jaar of 5 oud, maar 1x gewassen en afgelopen jaar niet meer waterdicht…
Hoe kan het, wat is het verschil… ik heb geen idee…
Ik blijf toch wel fan van Rambo, veel andere dekens geprobeerd, maar dit zijn de enige dekens die fijn liggen op onze paarden.
Wat gek! Ik ben vanaf mijn tweede Rambo original alleen nog met de hand gaan wassen, de binnenkant. Maar dat heeft dus geen verschil gemaakt.
Spenk schreef:Je wast de deken dus niet? Dan kan het daarvan komen. Modder, mest en urine kan de coating niet tegen. Die moet je wel minimaal jaarlijks wassen en liefst vaker. Horseware en bucas geven beide aan beste is 2 a 3 keer per seizoen als ze heel vies zijn maar anders minimaal 1x zodra je ze afdoet.
De modder mest en urine trekken erin en vreten binnenin de coating aan. De dekens kunnen minimaal 50 keer gewassen worden zonder waterdichtheid of andere eigenschappen te verliezen.
Spenk schreef:Je wast de deken dus niet? Dan kan het daarvan komen. Modder, mest en urine kan de coating niet tegen. Die moet je wel minimaal jaarlijks wassen en liefst vaker. Horseware en bucas geven beide aan beste is 2 a 3 keer per seizoen als ze heel vies zijn maar anders minimaal 1x zodra je ze afdoet.
De modder mest en urine trekken erin en vreten binnenin de coating aan. De dekens kunnen minimaal 50 keer gewassen worden zonder waterdichtheid of andere eigenschappen te verliezen.
Nouvel schreef:Slmt9 schreef:
Wat gek! Ik ben vanaf mijn tweede Rambo original alleen nog met de hand gaan wassen, de binnenkant. Maar dat heeft dus geen verschil gemaakt.
ja heel gek, vooral omdat die dikke dus elk jaar gewassen worden en ook veel intensiever gebruikt zijn dan die dunne…
prugelpiet schreef:Spenk schreef:Je wast de deken dus niet? Dan kan het daarvan komen. Modder, mest en urine kan de coating niet tegen. Die moet je wel minimaal jaarlijks wassen en liefst vaker. Horseware en bucas geven beide aan beste is 2 a 3 keer per seizoen als ze heel vies zijn maar anders minimaal 1x zodra je ze afdoet.
Dat is ook leuk, aangezien ik heel veel gelezen en gehoord heb dat Bucas ook vaak na 1 keer wassen niet meer waterdicht is. Ik durf mijn Bucas niet te wassen. Is toch al een jaar of 5 oud en vies, maar dit seizoen ook niet meer goed waterdicht. Dus ik moet ook even bedenken of ik het de investering waard vind om 2 nieuwe Smartex te bestellen.
Felien_Kyra schreef:Nog meer mensen die nu gewoon een regendeken 0grams op hebben? Mijn merrie voelt goed aan en merk niks aan haar. Heeft hele winter niet meer op gehad dan 100 grams en afgelopen 3 weken tot woensdag zonder deken gestaan. Vind t wel eens lastig omdat mensen om mij heen dus inderdaad meer op hebben nu weer.
Waaraan merken jullie het wanneer het paard zich niet prettig voelt door de kou? Ze voelt onder t dekentje lekker warm aan (niet te) verder buiten de deken voelt ze ook niet koud aan.
Spenk schreef:Bahwist je wat er allemaal ook in die dekens gaat zitten? Maar je moet het zelf weten natuurlijk
. Ik vind het alleen niet fris en het tast je dekens ook aan.
https://www.youtube.com/watch?v=DhVqalb ... iAgenturen
Dit is o.a. over wassen
En dat is van meerdere merken wel te vinden.
loulou schreef:Ik was alleen de onderdekens. De regen / Winter dekens nooit. Zo vies worden die niet van binnen, grootste tijd van het jaar gebruik je ze met onderdeken.
Ik heb nog nooit de vraag gehad of ze gewassen zijn als ik een klacht had. Als ze ouder zijn dan 1 jaar krijg je sowieso geen garantie is mijn ervaring.