[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:33

stafanja schreef:
Ik heb nu dus de deken gekocht op de foto. Hieronder zou ik die liners kunnen vast zetten.

Deze deken is 0 gram.

Hoeveel liners en welke grams zou ik hierbij moeten aanschaffen?

Ik heb zelf de liners in alle diktes 100, 200, 300 en 400 gram. Welke diktes je nodig hebt is wel een beetje afhankelijk van je paard, wordt je paard wel of niet geschoren en heeft je paard het snel koud of niet juist niet.
Je kan ook 2 liners over elkaar leggen, gaat ook prima, zelf maak ik dan wel eens met extreem koud weer een 500 of 600 gram.
Ik heb zelf ook de 0 gram hals en de 150 gram. (heb alleen wel de 0 gram Rambo)

stafanja

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:36

Wat is het verschil met de Rambo?

Een beetje een Deken leek.. Maar na alle ellende met QHP, Harrys Horse etc. Wil ik nu gaan investeren in degelijke dekens.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:42

stafanja schreef:
Wat is het verschil met de Rambo?

Een beetje een Deken leek.. Maar na alle ellende met QHP, Harrys Horse etc. Wil ik nu gaan investeren in degelijke dekens.

Heb dit stukje even van de www.paardendrogist.nl gekopieeerd. Hier staan de verschillen beschreven.

Horseware heeft vier complete lijnen outdoordekens: stuk voor stuk kwaliteitslijnen met verschillende eigenschappen en prijzen.

Rambo range
De Rambo-lijn is zonder twijfel de topper van Horseware en bevat alle innovatieve technieken van Horseware. Met een buitenstof van Ballistic nylon is dit de sterkste deken uit het Horseware assortiment.

Rhino range
De Rhino-lijn is qua prijs en eigenschappen de middenlijn van Horseware: een zeer goede kwaliteitsdeken voor dagelijks gebruik. Rhino dekens zijn gemaakt van 1000D polypropyleen

Amigo range
De Amigo-lijn bestaat uit een serie kwaliteitsdekens voor een betaalbare prijs. Binnen de Amigo-lijn heeft u een ruime keuze aan outdoordekens met een polyester buitenstof en diverse diktes.

Mio range
De Mio-lijn bestaat uit Horseware's minst innovatieve dekens qua materiaal en pasvorm, maar wel voor een zeer scherpe prijs.

stafanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:51

Oké dat is duidelijk!

Dankjewel!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:54

stafanja schreef:
Oké dat is duidelijk!

Dankjewel!

Graag gedaan! :o

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:14

Mijn paardje staat met een ongevoerde regendeken. In principe hou ik me altijd aan mijn regel: eenmaal deken op is niet meer af. Tenzij het echt warm word met zon. Liever iets te warm dan een nat en rillerig paard

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:06

Hier staat een haflinger met ouderwetse brede bouw en Amigo ligt op hem heel netjes

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:10

Ik ben blij dat ik geen dek op heb gedaan, liep zelf vandaag ook gewoon zonder jas. Af en toe een buitje kunnen ze wel hebben, zo niet gaan ze maar in het schuilhok staan (wat ze toch niet doen xD).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:12

hier twijfel twijfel twijfel...
toch maar onder de sunshowers laten staan, maar met de momenten zon erbij is het op 't randje inderdaad...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:15

Hier regent het al bijna de hele dag heel hard met tussendoor even droog en af en toe wat zon. Pony staat lekker met een ongevoerde regendeken met hals, hij is een koukleum en heeft een hekel aan regen. Hier ook de regel deken op is niet meer af, bij 20+ wil mijn staleigenaresse hem overdag nog wel eens af doen, heb zelf niet de mogelijkheid om s'ochtends en s'avonds te gaan.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:29

Nouvel schreef:
hier twijfel twijfel twijfel...
toch maar onder de sunshowers laten staan, maar met de momenten zon erbij is het op 't randje inderdaad...

Daar staat die van mij idd ook onder, ga hem straks denk onder de smartex rain zetten! Morgen wordt het wel wat frisser!
(wij wonen aardige zelfde omgeving)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:34

ah gelukkig :D
het is altijd zo lastig te bepalen met dat twijfelweer...

hier staan ze 's nachts op stal nog zonder deken zolang het boven de 10 graden blijft, morgen overdag gaan de gewone regendekens erop (eentje onder de rambo en eentje onder de amigo).

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:38

Pff lastig he, ik ben nu nog op mijn werk en het regent harddddddddddddd :( en dan vertrouw ik die sunshower niet (genoeg..!)

Mijne heeft een buitenstal (thuis) en laat het luik altijd graag open dus vandaar de smartex strakjes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:42

hier zijn het steeds korte buitjes en dan weer zon, dat redt 'ie wel 8-)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:43

haha hoop het!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:51

Mijn paard is echt het grootste zwijn dat op stal rondloopt. Zodra er een klein beetje een plasje in de bak ligt en hij het op zin heeft, gaat hij er in staan stampen zodat het een modderpoel wordt, om er vervolgens in te gaan liggen.
Dan ziet hij er zo uit:
Afbeelding
Jij hij is duidelijk erg trots op zijn prestatie! En de andere kant was ook gekleurd...

Dit was afgelopen voorjaar, hij droeg de winter geen deken omdat hij zo weinig werd gereden. Ik begon pas in januari met hem dus ook niet meer een deken opgedaan. Zoals jullie kunnen zien zit hij vrij kort in zijn haar.

Maar aankomende winter wil ik dus wel een deken op. Warm water maken wij met een waterkoker, maar dat heb je natuurlijk niet in zulke grote getale dat je dit kan schoonmaken. Dus wil ik graag een deken op doen.

Maar dat weerhoud hem er natuurlijk niet van om het varkentje uit te hangen. Dus de kans is groot dat ik straks ook een deken kletsnat heb. Ik heb die briljante apparaten wel gezien, waar je een deken op kan laten drogen. Maar vind ik best wel prijzig. Dus dat doen we maar niet.

Ik heb al gedacht aan een losse regendeken met daaronder een staldeken. En apart nog een gewone winterregendeken, zodat er afgewisseld kan worden. En het liefst een deken met hals of waar los een hals op kan.

De mijne is vast en zeker niet het enige varkentje, dus ik ben erg benieuwd hoe jullie dit oplossen!
Tips wat betreft dekens is ook erg fijn! Wil geen dure dekens kopen als het allemaal toch al zo ingewikkeld moet :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:13

BertBaley schreef:
haha hoop het!!!

hier hoost het nu ook... :+

janine, het horseware systeem met de liners is misschien handig voor jou, dat kun je allemaal zelf wassen als ze nog eens in de bagger gaan liggen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:10

Janine1990 schreef:
Mijn paard is echt het grootste zwijn dat op stal rondloopt. Zodra er een klein beetje een plasje in de bak ligt en hij het op zin heeft, gaat hij er in staan stampen zodat het een modderpoel wordt, om er vervolgens in te gaan liggen.
Dan ziet hij er zo uit:
[ Afbeelding ]
Jij hij is duidelijk erg trots op zijn prestatie! En de andere kant was ook gekleurd...

Dit was afgelopen voorjaar, hij droeg de winter geen deken omdat hij zo weinig werd gereden. Ik begon pas in januari met hem dus ook niet meer een deken opgedaan. Zoals jullie kunnen zien zit hij vrij kort in zijn haar.

Maar aankomende winter wil ik dus wel een deken op. Warm water maken wij met een waterkoker, maar dat heb je natuurlijk niet in zulke grote getale dat je dit kan schoonmaken. Dus wil ik graag een deken op doen.

Maar dat weerhoud hem er natuurlijk niet van om het varkentje uit te hangen. Dus de kans is groot dat ik straks ook een deken kletsnat heb. Ik heb die briljante apparaten wel gezien, waar je een deken op kan laten drogen. Maar vind ik best wel prijzig. Dus dat doen we maar niet.

Ik heb al gedacht aan een losse regendeken met daaronder een staldeken. En apart nog een gewone winterregendeken, zodat er afgewisseld kan worden. En het liefst een deken met hals of waar los een hals op kan.

De mijne is vast en zeker niet het enige varkentje, dus ik ben erg benieuwd hoe jullie dit oplossen!
Tips wat betreft dekens is ook erg fijn! Wil geen dure dekens kopen als het allemaal toch al zo ingewikkeld moet :P

Als ervaringsdeskundige met een zwijn... Zoek een deken met een buikflap. Echt, het is een verschrikking om een paard te hebben waar z'n hele buik van onder de blup zit. Bovendien, die van mij propt de modder via de onderkant zo onder z'n deken.

Ik heb aan 2 regendekens verder genoeg. 1 Afspuiten en daarna hang ik die te drogen in de stal. Volgende dag wissel ik weer terug. Bewust geen voering omdat dat langer droogt. Dat is veel te onhandig.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:34

Ik ben Rambo verslaafd... liner systeem is top. Heb ook een zweetdeken en vanaf morgen ook de ionic staldeken.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:39

Ik ben nu toch aan het kijken naar een 0 grams Amigo regendeken met hals en 200 grams liner.
Ik ga het dan eerst doen met fleecedeken onder regendeken als het nog zo warm is als nu. Zodra het wat kouder wordt gaat er 200 grams onder. En tegen de tijd dat het zo koud wordt dat meer dan 200gr nodig is en mijn portemonnee weer wat gevuld is ga ik voor de Amigo Bravo 12 Turnout.
Ik ben op marktplaats en de boktmarkt aan het rondkijken voor een nog goede tweedehands. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:43

op mp staan ook vaak liners, een 100 grams liner zal fijner zitten dan een gewone fleecedeken

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:47

Ja dat geloof ik zeker. Maar het zal waarschijnlijk maar om een korte periode gaan dat 100 grams op ligt en aangezien ik krap bij kas zit koop ik liever eerst de dekens die harder nodig zijn :j

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:07

Ik heb wat zitten googlen maar kwam niet veel wijzer eruit wat betreft de hals aansluiting. Zijn er ook amigo dekens met 200 of 100 gram waar het liner systeem onder kan maar ook de rambo hals met klitteband op past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:21

Nee die zijn er niet.. Het klittenband systeem heeft alleen rambo. Amigo en rhino hebben dat niet.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:22

Weet je dat zeker? Ik had een amigo bravo v 100 gr met klittenband liner systeem en ook ringen voor een halsstuk. Zie daarin ook geen verschil met mn rambo.