Mijn paard is echt het grootste zwijn dat op stal rondloopt. Zodra er een klein beetje een plasje in de bak ligt en hij het op zin heeft, gaat hij er in staan stampen zodat het een modderpoel wordt, om er vervolgens in te gaan liggen.
Dan ziet hij er zo uit:
[
Afbeelding ]
Jij hij is duidelijk erg trots op zijn prestatie! En de andere kant was ook gekleurd...
Dit was afgelopen voorjaar, hij droeg de winter geen deken omdat hij zo weinig werd gereden. Ik begon pas in januari met hem dus ook niet meer een deken opgedaan. Zoals jullie kunnen zien zit hij vrij kort in zijn haar.
Maar aankomende winter wil ik dus wel een deken op. Warm water maken wij met een waterkoker, maar dat heb je natuurlijk niet in zulke grote getale dat je dit kan schoonmaken. Dus wil ik graag een deken op doen.
Maar dat weerhoud hem er natuurlijk niet van om het varkentje uit te hangen. Dus de kans is groot dat ik straks ook een deken kletsnat heb. Ik heb die briljante apparaten wel gezien, waar je een deken op kan laten drogen. Maar vind ik best wel prijzig. Dus dat doen we maar niet.
Ik heb al gedacht aan een losse regendeken met daaronder een staldeken. En apart nog een gewone winterregendeken, zodat er afgewisseld kan worden. En het liefst een deken met hals of waar los een hals op kan.
De mijne is vast en zeker niet het enige varkentje, dus ik ben erg benieuwd hoe jullie dit oplossen!
Tips wat betreft dekens is ook erg fijn! Wil geen dure dekens kopen als het allemaal toch al zo ingewikkeld moet