Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ja mijn paard is wel drachtig dus mochten haar idd ook niet verdoven maar hebben het eerst met praam geprobeert raakte ze helemaal over de .... toen hebben we dr half geschoren op stal neergezet en eerst mijn andere merrie gedaan die was egt mega braaf voor de eerste keer
toen die klaar was me andere merrie weer gepakt kruiwagen kuil voor dr neus gezet en verder geschoren
mijn merrie doet alles voor eten .. alleen dr hoofd hebben we met praam moeten doen en veel pzuzes dr tussen door gedaan aangezien de veiligheid ver te zien was ( ik heb zo`n lekker krengetje als paard
) en nu zijn ze dus allebij kaal
dus voor de mensen met een drachtige merrie kijk eens of het lukt met een kruiwagen kuil voor hun neus

moi22 schreef:Ik geef ook altijd tranquigel. Een spuit voor een paard van 1.60.
Een paar pagina's terug las ik dat dit dierenmishandeling is nou voor mijn paard is zonder dierenmishandeling als je het zo wilt noemen. Ik heb echt engelen geduld met hem gehad en het echt met rust en vertrouwen geprobeerd op te lossen maar het gaat gewoon echt niet.
Ik wilde dit jaar eens kijken hoe hij het zonder tranquigel zou doen en ik heb het geweten. Het heeft letterlijk bloed (omdat meneer precies toen ik zijn hak wilde scheren probeerde te slaan waardoor het scheerapparaat zich vastbeet in zijn huid, niet omdat ik hem tot bloedens toe geslagen had o.i.d.) zweet, tranen en een halster gekost. Hij heeft alleen maar staan trillen en slaan terwijl ik bezig was. Wilde het nog met praam proberen maar als resultaat daarvan ging ie omhoog en bedacht meneer dat het wel leuk was om zich te laten vallen. Toen was voor mij de maat vol en heb ik hem op stal gezet.
De volgende dag heb ik hem verdoofd en kon ik zonder problemen verder scheren.
Ik weet nu wel beter volgend jaar gaat er gewoon gelijk een spuit tranquigel in.
LinZZZZ schreef:Ik snap je helemaal!!
Liever verdoving dan je paardje zoveel stress aanjagen. Ik heb het ook eerst zonder geprobeerd maar bij haar hoofd gaat het gewoon echt niet. Volgend jaar laat ik haar hoofd niet meer doen maar nu moet dit wel gebeuren omdat de helft van haar hoofd geschoren is.