Paard buiten in modder = dierenbeul?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Paard buiten in modder = dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 22:18

Nadya schreef:
Snap ik. Ik zou willen dat we er eentje mochten bouwen daar, maar het mag niet. Scheve mond

Nou ja, je zei toch dat je allemaal bos enzo hebt daar? Kunnen ze ook wel redelijk schuilen denk ik. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:18

Dat doen ze in de winter dus niet, dan blijven ze vooraan hangen, waar geen struiken/bomen staan. Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 22:20

Nou ja, dan vinden ze het blijkbaar ook niet erg. Zelfde als mijn peerd, die staat juist buiten, hoe slechter het weer is, hoe meer ze buiten blijft.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:21

O, dat had ik ook zo graag gewild!
Ook al weet ik dat ze er toch niet instaan, ze kúnnen dan in ieder geval als ze zouden willen Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:21

Die van mij zochten eerst ook alleen maar de stal op met hitte en met regen en wind stonden ze buiten. Nu merk ik echter dat ze steeds vaker gebruik maken van hun stal, dus ze zullen het binnen toch wel prettig vinden tijdens die storm. Sinds de stal er is slaap ik iig een stuk beter in de winter.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:23

Wat een stel malloten zijn we toch eigenlijk he Tong uitsteken
Slecht slapen en wakker liggen om onze knollen, terwijl die erbij staan alsof ze niet eens doorhebben dat het slecht weer is Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:24

Heb Sam vorig jaar wel een maandje gehad op een weiland met schuilstal, maar toen was het land weer te klein voor hem. Ik zag hem niet meer spelen...... Hij was er niet gelukkig. En als ik hem nu zie op zijn oude stekkie, dan weet ik dat hij daar echt happy is. Dus ook zonder schuilstal. Nou moet ik dat nog leren los laten. Vooral 's nachts..... Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 22:24

_rosita_ schreef:
Wat een stel malloten zijn we toch eigenlijk he Tong uitsteken
Slecht slapen en wakker liggen om onze knollen, terwijl die erbij staan alsof ze niet eens doorhebben dat het slecht weer is Haha!

Ach, paarden zijn nou eenmaal wat meer nuchter als de mens denk ik. Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:25

Ik had om exact dezelfde reden de DB bij de stal. Voorbijgangers vonden het zielig dat de wei zo goor was, terwijl ze een 2 bij 4 meter betegeld (met overkapping) hebben en 2 stallen. Maar ik heb ze wel binnen gezet om het land te besparen voor de lente Knipoog

Ik zet ze nu ook elke dag even lekker in de modderige wei, meer is er op dit moment niet Nagelbijten / Gniffelen

Moet ik wel zeggen dat mijn pony een watje is en liever de voeten droog houdt... Ach gut

ik doe hem een groter plezier door hem bij een te modderige wei lekker op stal te laten (en gewoon een paar uurtjes naar buiten te gooien). Vorige keer stond hij ook erg zielig in de blub. Doodstil Clown Dusse zo gek was het niet de mensen de DB belden hahaha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-03-08 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:25

Hihihi, nou ja, we houden gewoon zielsveel van onze paarden!!! En nog even en de winterperiode is echt voorbij. Het aftellen naar het voorjaar is toch echt begonnen... Go jij! Go jij!

Ik ga op de bank hangen met vriendlief met een potje thee... en dan lekker slapen. Duimen dat het vannacht droog blijft. Knipoog

Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:26

Ook mijn shet staat op een stuk wat nu meer een modderpoel lijkt dan een weide. Ze heeft een schuilstal en rond om heeft ze daar nog een stuk met stenen liggen net al sin de stal. Ze heeft dus de keuze om binnen te staan en zo af en toe met regen zie ik haar dat ook wel eens doen. Echter madam noem ik ook wel eens liefkozend mijn varkentje want ze is gek op liggen rollen in die modder. Zeker wanneer ze net gepoets is dan gaat ze liggen rollen met bijna een grijns op haar gezicht. Zelfs vandaag met de storm vond ze het nog fijn buiten en ging expres in de wind staan.

Ik ben bezig offertes aan het opvragen voor drainage en ook dus nog een extra stuk weide aan het zoeken wan tik blijf het toch wel zielig vinden. Ik heb echter gewoon een probleem dat het water niet door de toplaag zakt en dus de boel onnodig nat houd.

Ik vind je dus geen dierenbeul je paardje kan droog staan krijgt netjes voldoende eten,drinken en aandacht en ja natuurlijk zouden we graag die weide zien met alleen maar gras maar niet iedereen heeft vele hectares tot zijn beschikking.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 23:49

Ik denk dat ik inderdaad een info bord op ga hangen en een fotoverslag ofzo. Haha!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:16

Cool
dat word de nieuwste trend babeth!!!
ik ga beginnen met een ontwerp Tong uitsteken

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:55

ik herken het maar vind er absoluut niets zieligs aan, al vind ik wel dat ze de mogelijkheid moetne hebben om droog te kunnnen staan. onze pony's hebben ook een inloopstal en droog stuk ervoor maar staan meeste van de tijd zelf in de blub, en je raad het al hoe vaker ze in de blub staan hoe blubberder het word. zielig vind ik het dus niet. Maar ik krijg ook vaak reacties zoals: oh wat zielig die paardjes staan altjid in de modder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:07

Emilia schreef:
Udella schreef:
Dan moet je dat erbij zetten..
En dan als nog, als een paard moest kiezen voor een stal of een weide en het regent eventueel, dan gaat het paard 9 van de 10 keer echt wel naar de wei.

En hoe moet ik het opvatten dat als paarden met hun kont tegen de regen op een kluitje gaan staan? Vinden ze het dan nog prettig?

Weet je wat het grappige is.
Mijn paard stond eerst op pension.
Snacht binnen, maar overdag buiten.
Idd heel zielig kijkend met de kont in de regen bij rot weer. Ik had er dan echt medelijden mee.

Nu heb ik ze aan huis
's nachts ook binnen, overdag ook buiten.
Maar met een schuilstal. Lekker hooi erin.
En vervolgens als het regent... zielig kijkend met de kont in de regen Haha!
Alleen heb ik er nu dus geen medelijden meer mee Duivel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:21

Heerlijk is dat he Haha! Van mij mogen ze ook omwaaien , ze zoeken het maar uit , schuilen kunnen ze dus ik slaap heerlijk Haha!

Hafje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:43

als modder een dierenbeul betekend ben ik er ook een Vork Maar ben blij dat mijn haf buitenkomt ipv op de stal aangezien ik geen paddock/bak heb

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:48

Moet wel erg lachen om de combinatie paard in de modder - dierenbeul, hoor. Haha!
Mijn hemel, degenen die dat vinden zijn bij deze van harte uitgenodigd om op een middag mijn paard die leeft in de modder Clown op een weiland te komen bezoeken. Trek je rubberlaarzen aan en kom eens kijken. Het is wel een wandeling van ca. 1 km.Haha!

Maar goed, kan hem ook roepen (scheelt een lange wadloopwandeling Clown ), dan kun je zien hoe vrolijk hij komt aangerend. Staartje in de lucht, nou, die heeft het heeeeeeeeel errug slecht, hoor. ROFL

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:54

Hier gaan ze ook gewoon naar buiten, zelfs met storm! Zielig he Clown Staan wel met de kont in de wind maar hebben iig lekker kunnen rennen. Heb liever dat ze zielig buiten staan dan een hele dag zielig binnen staan. Bij ons is het voorste gedeelte in de wei wel blub omdat ze daar altijd staan te wachten om naar binnen te kunnen. Ook hebben we een schuilcontainer waar ze dus nooit staan. Is denk ik veel te 'menselijk' voor ze Clown Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:04

Ik vind toch dat ieder paard minmaal iets moet hebben om te schuilen in de winter.
Al is het iets van een groep bomen, daar kunnen ze in ieder geval gaan staan als de wind flink waait en vaak blijft het daar wat droger.

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:11

mijn pony staat zoveel mogenlijk buiten, in de winter staat hij 's nachts binnen. En als er iemand thuis is gaat hij met hevige regenbuien ook naarbinnen. Jij hebt een inloop stal dus kan je paard het zelf bepalen. Ik heb geen dekens verder.
Ik zie het probleem eigenlijk niet

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:19

Mijn ijslanders staan 24/7 buiten, van -15 tot + 35, in weer en wind. Zelfs met die storm en slagregens staan ze gewoon met de kont in de wind. Hun hoofd op boeghoogte zodat het hoofd uit de wind blijft. Het toont misschien triest maar heeft gewoon een functie.

De schuilstal laten ze consequent links liggen. Ze gebruiken hem alleen in de zomermaanden als de mussen dood van het dak vallen. Haha!

Ik zou me dus maar geen zorgen maken, zolang een paard schuilgelegenheid (stal of natuurlijk) heeft, genoeg te eten/drinken krijgt en droog kan liggen is er helemaal niks aan de hand.
Vervelend is het wel natuurlijk dat je van die nare opmerkingen naar je hoofd krijgt, terwijl je weet dat je prima voor je paard zorgt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:08

Daarom vind ik het gewoon prettig als ze die mogelijkheid gewoon wel hebben om droog te kunnen staan/ liggen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:18

Waar de mensen allemaal niet voor bellen naar de DB Verdrietig

Ik vind dit geen dierenmishandeling, als een paard geen droog plekje heeft om te staan; dat is pas zielig!. (en in het wild staan ze ook dag en nacht buiten)

Laura

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:53

Als het paard tenminste de mogelijkheid om droog te staan en liggen en genoege eten heeft zie ik geen probleem. Haha!