Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arnjojo schreef:Bij merries doen ze het vaak niet omdat die het helemaal onder plassen en dergelijke (werd mij verteld).
Ik doe links aan links en doe de rechter daar een keer over heen en maak die aan de rechter kant weer vast hihi Dan zitten ze "gekruisd".

JoCo schreef:Euhm ik heb hier ook een vraagje, de deken van mijn merrie gaat altijd scheef liggen. Ik kruis de singels niet, en haak ze ook niet in elkaar. Kan ik dus maar best veranderen, maar HOE VAST moeten liessingels eigenlijk (en buiksingels?)

asjemenou schreef:Ik doe de linker aan de linkerkant vast, en de rechter aan de rechterkant, maar ik haal ze wel achter elkaar door. Zo kunnen ze minder snel gaan schuren.
Aldewereld schreef:Heeft iemand wel eens een paard meegemaakt wat vast is komen te zitten in de bilriemen of buiksingels?
Nu ik mijn jonge merrie dekenmak aan het maken ben, ben ik overal extra alert op. Ik zie paarden altijd zo lekker in hun stal liggen met de achterbenen netjes schuin/onder de buik gevouwen en ik bedenk me nu; stel je voor dat die achterbenen achter de riemen blijven hangen. Ik hou al een geruim aantal jaar paarden, heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt of gehoord, maar misschien iemand anders? Ik kruis de bilriemen trouwens ook
Margreth schreef:asjemenou schreef:Ik doe de linker aan de linkerkant vast, en de rechter aan de rechterkant, maar ik haal ze wel achter elkaar door.
Zo doe ik het ook.
ik heb er niks meer aan toe te voegen. 
Moet er bij deze deken altijd weer aan denken dat ik die dingen ook los moet maken, anders vind ze het niet zo leuk