Wie zijn paard staat 's nachts nog buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Wie zijn paard staat 's nachts nog buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:31

Ik zie een eenzame opsluiting niet al verwennerij om eerlijk te zijn Clown

Heb de hengsten hier net nog even gecheckt, ondanks het rot weer vermaken ze zich nog prima. Het is hier nu net een kwartiertje droog en het is echt verbazindwekkend hoe snel die paarden opdrogen. Ik was bang dat ze het koud zouden krijgen maar dat was nergens voor nodig, ze voelde allemaal goed warm aan en hun onderste laag van hun vacht was gewoon mooi droog. Maak me dus voorlopig geen zorgen Haha!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:31

uurtje in de paddock of stapmolen? That's all? Noem ik niet echt verwennerij maar juist een vorm van verwaarlozing...maar goed.

De boer waar mijn paard en zijn vaste maatje 6 maanden op het land hebben mogen staan (beide hadden blessure en op onze vaste stalling begint het weideseizoen erg laat ivm hooien) kwam helaas gister naar me toe dat het niet meer langer kan. Vanaf gister staan ze beide dus weer een paar boerderijen verderop (onze vaste stalling)...

Overdag in de paddock samen en 's nachts op stal. Gister waren ze elkaar aan het roepen, heel erg. Ze konden elkaar in hun stal namelijk niet zien. Mijn hart brak.
Toen ik wegging van stal begon mijn paardje naar mij te roepen, hart brak nog een keer (was dus in 4 stukjes Knipoog).

Gelukkig is hij vandaag al een stuk vrolijker en rustiger en hebben ze lekker samen in de paddock gestaan. Toen ik ze eruit haalde heb ik mijn paardje laten zien waar zijn maatje staat (gewoon om de hoek!).

Het liefste had ik ze nog op het land gehad, maar ik ben blij dat hij in ieder geval elke dag weer samen met zijn maatje buiten staat.

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:28

Onze kwpn, welsh, new forest en fjord staan soms in de zomer nog wel buiten, nu staan ze wel op stal s'nachts maar ligt ook aan de temperatuur Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:35

Mijn grote paard staat altijd binnen snachts, mijn jaarling en de pony van mijn zusje alleen in de winter. Wij hebben onze wei namelijk niet aan huis maar 100 meter verderop. Het is daar net iets te makkelijk om mijn paard `s nachts even uit de wei te halen, niet dat het zou gebeuren maar ik vind het wel zo`n prettig idee dat hij achter slot en grendel staat

bumper13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:26

mijn paard staat 24/7 buiten maar heeft wel een schuilstal sinds vrijdag

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:32

Mijn knollebol staat nog steeds lekker buiten. Hij kan wel naar binnen, hij en zijn pony-maatje hebben elk een ruime, schone stal tot hun beschikking waar ze in kunnen gaan staan als ze dat willen. Prima toch? Pling

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:08

Die van ons blijven de hele winter dag en nacht buiten, ze krijgen genoeg te eten, hebben elkaar, en goede schuilplekken Lachen

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:18

ik heb een hafje en die blijft altijd buiten maar heeft wel een schuilstal. en als het vriest krijgt ze een deken op anders niet.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:26

Mijn paard staat in een uitloopstal dus hij kan zelf kiezen of hij naar buiten gaat of niet. Met het weer wat we de afgelopen dagen hebben gehad, kiest hij er meestal voor om binnen te blijven.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:27

Mijn jaarling hengsten staan nu nog dag en nacht buiten, maar als het zulk weer blijft als dat het nu is, gaan ze op stal.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:39

De mijne staat nog 24/7 buiten Lachen Zonder schuilstal Haha! Wel met een 300 grams regendeken op Lachen

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:41

Visconti schreef:
@Destiny02 : Waarom moet één paard naar binnen voor atrose? Mij is altijd geleerd dat een paard met atrose zo gelijkmatig mogelijk moet bewegen, het liefst dus 24 uur per dag lichte beweging. Op stal staan zou dan alleen maar slecht zijn...

Beetje laat reactie, maar beter laat dan nooit Haha!
Black(paardje met artrose) staat overdag wel gewoon buiten, van ongeveer 8uur tot 22uur. Maar zodra het kouder wordt, ook 's nachts dus, krijgt ze moeite met lopen. Dan slaat de kou direct op haar gewrichten enzo, en met regen is het nog erger. Als ze op stal staat is er niets aan de hand, ook als ze 's ochtends naar buiten gaat, loopt ze niet moeilijk.