Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hopla schreef:Bij ons is het stro een kwartje duurder geworden van 2,50 naar 2,75 euro.
Het weidehooi is ook omhooggegaan en kost nu 3 euro een pak.
aerdenhout1 schreef:Dan moet je toch echt niet de manege of pensionhouders er op aan vallen, maar de leveranciers. Ik betaal zodirekt toch echt een hele hoop meer voor het stro en als ze me niet geloven dan wil ik best de rekeningen van vorig jaar en dit jaar laten zien aan mijn pension klanten!
en die prijzen worden ook opgekrikt door leveranciers....
zorrohvj schreef:want er was dit jaar geen 1e snee, door veel te veel regen, het gras kon dus wel gemaaid worden, maar niet worden gedroogd
voorheen hooiden wij zelf, maar omdat de pakken hooi zo goedkoop waren en wijzelf weinig tijd hadden voor het hooien...was het voor ons een hele mooie oplossing! waar we voorheen een uurtje of 10 bezig waren met maaien schudden en pakken laden worden ze nu bij mij de schuur in gereden op het tijdstip wat ik leuk vind
de kosten van mijn uurloon en de perskosten wegen niet op tegen hooi kopen

JB55 schreef:Bij mij op stal hebben ze stro uit frankrijk moeten laten halen en er wordt gezegd dat er zeker niet meer te krijgen zal zijn. Waarschijnlijk hebben we genoeg voor de winter. Zo niet........

zorrohvj schreef:Wij hebben deze week 200 (kleine) pakken stro binnegekregen, deze kosten 3,50 per baal, normaal 3,00 geloof ik.
maar ik geloof dat hooi meer het probleem is, want je hebt van hooi 1e snee en 2e snee (dat houd in: 1e snee is gewoon in het voorjaar als het gras weer lang genoeg is gegroeid, dat word gemaaid en dat is 1e snee, wanneer dat gemaaide stuk weer aan is gegroeid en weer word genmaaid, dan is dat 2e snee.)
want er was dit jaar geen 1e snee, door veel te veel regen, het gras kon dus wel gemaaid worden, maar niet worden gedroogd

Rianneke schreef:JB55 schreef:Bij mij op stal hebben ze stro uit frankrijk moeten laten halen en er wordt gezegd dat er zeker niet meer te krijgen zal zijn. Waarschijnlijk hebben we genoeg voor de winter. Zo niet........
dat vind ik een beetje overdreven eigenlijk! er is echt wel genoeg stro hoor....waarom heeft de boer waar ik het haal anders een groot deel ondergewerkt terwijl het van prima kwaliteit was?
en tsjah hij houd toch ieder jaar over en dan vind ik het gek dat anderen zeggen dat het stro op is...
Iemand moet er toch naast zitten? Wordt er dus stro vernietigd terwijl de prijzen omhoog gaan en paardebezitters meer stalling moeten betalen?

Rianneke schreef:kom jij dan maar een weekje hier tussen de boeren zitten![]()
die boer waar ik me stro vandaan haalt perst zoveel stro als dat er vraag naar isen tsjah hij houd toch ieder jaar over en dan vind ik het gek dat anderen zeggen dat het stro op is...
misschien een kwestie van beter inkopen?
JB55 schreef:Wordt er dus stro vernietigd terwijl de prijzen omhoog gaan en paardebezitters meer stalling moeten betalen?
Dat kan toch niet waar zijn, hoop ik
alles wat hij verkoopt voor hele redelijke prijzen is meegenomen maar verder...?
misschien moeten we ze elkaars nummers eens geven

Rianneke schreef:JB55 schreef:Wordt er dus stro vernietigd terwijl de prijzen omhoog gaan en paardebezitters meer stalling moeten betalen?
Dat kan toch niet waar zijn, hoop ik
ja het is echt zo! waar wij het gehaald hebben kon nog wel 10 hectare geperst worden maar goed als er geen vraag naar is dan laten ze het op het land liggen zo simpel is het!
stro blijft een afvalproduct van tarwealles wat hij verkoopt voor hele redelijke prijzen is meegenomen maar verder...?
je ziet bij hem ook alleen maar mensen uit de buurt boeren en paardenhouders maar geen fourage handelarenmisschien moeten we ze elkaars nummers eens geven
ga zijn stro dan wel verkopen
Rianneke schreef:ag iedereen is nu gewoon stro aan het bufferen volgens mij...
en als het in nederland op is gaan ze het wel in frankrijk ofzo halen! heb vernomen dat daar nog meer dan genoeg is...
er is ieder jaar wel wat tekort wat van de boeren afkomt en ieder jaar is het nog goed gekomen dus ik maak me niet druk

Rianneke schreef:JB55 schreef:Bij mij op stal hebben ze stro uit frankrijk moeten laten halen en er wordt gezegd dat er zeker niet meer te krijgen zal zijn. Waarschijnlijk hebben we genoeg voor de winter. Zo niet........
dat vind ik een beetje overdreven eigenlijk! er is echt wel genoeg stro hoor....waarom heeft de boer waar ik het haal anders een groot deel ondergewerkt terwijl het van prima kwaliteit was?
kaatje77 schreef:oh, wat mij net te binnen schiet.
Vlak over de grens (in Duitsland) hebben ze een paar bio-ovens geplaatst en al het stro uit de buurt gaat daar zo hupla: de oven in.
Misschien dat dat het tekort ook mede bepaald.
Er wordt daar ook mais, hooi, nou ja, eigenlijk alle gewasen worden daar in de hens gezet om deze om te zetten naar energie.
Vraag me niet hoe en wat, dat zou ik oomlief moeten vragen.
Sowieso gaat alle slechte kwaliteit hier ernaartoe.