hebben jullie je paard buiten staan op dit momen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susaronald

Re: hebben jullie je paard buiten staan op dit momen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:40

lekker buiten Ach gut

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:44

rowenaatjuh schreef:
hallo bokkers,

ik ben wel benieuwd wie nu met deze onweer zijn paardje buiten heeft staan of op stal ik heb hem namelijk net op stal gezet ik ben als de dood dat er in de wei wat gebeurt, de stal geeft mij een gerust gevoel, maar ergens weet ik dat ze buiten zichzelf kunnen redden als er wat gebeurt, wat hebben jullie nu gedaan??

Zichzelf redden kan natuurlijk niet, bliksem is veel sneller dan een paard. Ons veulen van 2006 is 4 dagen geleden in de wei in de opfok door de bliksem gedood. Daar zijn geen stroomdraden (sloten als afzetting) en er staan bomen langs de weg, maar hij is evengoed hartstikke dood. Vind het verschrikkelijk en heb nu dus ook echt geen rust meer als ze buiten zijn met onweer.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:39

Die van mij staan dag en nacht in de wei Lachen

Ninaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:29

Normaal ben ik niet zo snel van het naar binnen halen als het een weekje regend, maar aangezien het nu al 3 weken achter elkaar giet en het land bij ons een grote modderpoel is en mijn paardje hiervoor erg gevoelige hoeven heeft heb ik besloten om hem voorlopig toch binnen te houden.
Ik hoop dat het iig snel mooi weer wordt!!

jacqentrav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:47

@ nicole 228 wat ontzettend verdrietig voor jullie. heel erg veel sterkte met het verlies
een paard bij mijn tante op stal is gister helaas ook geraakt en overleden door de bliksem...

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:03

Die van ons staan al weer een week op stal, heel de weiland gaat naar zn grootje Scheve mond

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:49

_Lisanne schreef:
Die van ons staan al weer een week op stal, heel de weiland gaat naar zn grootje Scheve mond

Nou ik zou best willen dat m'n grootje zo'n weiland had. Dan kon ze er daar tenminste op, haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:33

Hier hebben ze een week in de bak gestaan... Ze staan nu weer op hetl andje gelukkig. In de bak vonden ze geen hol aan. Stond ze hinnekend voor het hek als ik aankwam. Helaas is dat nu weer verleden tijd Knipoog Weide is toch leuker dan je vrowutej Tong uitsteken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:36

mijn pony staat nu in een weitje met stal waar ze in en uit kan lopen..

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:56

Bij ons gaan de paarden alle dagen naar buiten van 11.00 tot 18.00 uur ondanks de weersomstandigheden. Alleen met onweer gaan ze naar binnen.

Wij hebben een paard gehad die getroffen is door de bliksem en nu dood is. En ze kunnen wel schuilen... Eén is teveel en daarom gaan ze bij ons met onweer naar binnen.

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:27

Het land is bij mij op sommige stukken nog te nat. Maar ze staan er nu al wel weer overdag op. 's nachts staan ze in de bak omdat ze een beetje dik beginnen te worden.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:01

Bij Otello staan alle paarden (stuk of 8) het hele zomerseizoen op het land. Weer of geen weer. Het land is behoorlijk nat, maar daar geven de eig. niks om. Gelukkig krijgen ze steeds een stuk gras erbij (stroomdraad verzetten) , dus ze hebben genoeg te eten Lachen .
Voor Otello is het afgelopen weer wel goed, vanwege zijn zomerexceem. Hij heeft nu geen wondjes meer (wel deken op).

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:27

Ze staan lekker buiten en komen alleen binnen als het de hele nacht gaat regenen. Bij onweer staan ze ook buiten maar dat vind ik wel eng

vOssieJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:49

Op dit moment staat mijn merrie binnen, dit omdat ze net een veulen heeft.
Ze gaat wel een paar uurtjes per dag naar buiten, maar 's avonds staan ze binnen.
Maar zij en mijn andere merrie en ruin staan normaal gewoon buiten, of het nu onweert of niet, in de stal kan het ook inslaan dus, en ze vinden het helemaal niet erg.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:58

Onze paardjes staan zomer en winter buiten, zonder problemen.
Onweren doet het hier gelukkig zeer zelden enne...regenen ook maar zelden...hier is 't eerder te droog dan te nat

Eva

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:29

Bij ons staan de paarden eindelijk sinds woensdag weer heerlijk dag en nacht in de wei.
Ze hebben met die regen in de paddock gestaan overdag en ´s-nachts op stal.
Helaas niet zo veel weiland dus als het een poosje flink regent lopen ze de wei
helemaal kapot en dat is wel zonde zo vroeg in het seizoen he. Maar ben blij dat ze
weer buiten staan. Ik haal alleen merrie met veulen nog even naar binnen ´s-nachts, vind
het veulen nog wat jong om dag en nacht buiten te staan Bloos

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:35

onze paarden hebben op dit moment geen stal.. We krijgen een helenieuwe schuur met eindelijk goede paardenboxen Haha!
Ze staan nu buiten en met onweer gaat het stroom eraf Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:25

Op de stal waar mijn paard staat, staan ze allemaal lekker op het land.
Bij hevige regen ect worden we wel even binnengehaald

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:26

Mijne staat al sinds mei 24/7 op de wei!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:28

Ja, zoveel mogelijk dag en nacht. Ze gaan alleen 's nachts naar binnen als er onweer op komst is of als de paddock (waar ze 's nachts in staan) zo'n beetje onder water staat. Verder lopen ze overdag op de wei en ze staan dus zoveel mogelijk buiten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:33

Ik heb zelf altijd de neiging om de paarden binnen te halen met noodweer.

Toen wij onze pony net hadden was er dus sprake van het echte noodweer waarover dit topic begonnen is. Onze dochter vond het maar niets dat haar pony buiten stond en van ellende zijn we dus langs de wei gereden: natuurlijk stond madammeke gewoon lekker buiten Cool

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:27

Nou, mijn paard stond ook 24/24 buiten maar het was een keertje aan het onweren en dan is ze altijd nogal onrustig ...
In ieder geval, ik had de elektriciteit afgezet van de schrikdraad want ik heb schrik dat de bliksem erop inslaat, en er kwam een bliksemschicht en mijn paardje verschoot zo hard dat ze gwn door de schrikdraad gallopeerde ! Ze bleef hangen met haar achterbeen in de draad en heeft gwn doorgetrokken, ze had de omheining mee en een heel stuk vlees uit haar been ...
Sindsdien staat van 's morgensvroeg half 8 buiten tot half 8 's avonds en dan gaat ze op stal.
Als het onweert in de dag zet ik haar ook gelijk binnen ...Ik zou niet graag haar weer zo'n ongeluk zien doen ...
Ok, een paard voelt zich het beste in de weide hoor,, maar je hebt paarden die nu eenmaal even binnen moeten als het onweert omdat ze anders ongelukken opdoen, zoals mijn paard. Voor de rest staat ze buiten hoor.
Kijk eens of je paard erg bang heeft als het onweert, reageert ze er niet echt op kan je haar gerust buiten laten staan hoor, ben je er echt niet gerust in ook al staat ze er rustig bij, zet ze dan toch binnen dan moet jij je geen zorgen maken !
Haha! Knipoog

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:35

hij staat gewoon buiten door weer en wind. doen paarden in het wild ook dus waarom die van mij niet denk ik dan....

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:48

Nee, al een paar weken niet vanwege het weer... Vandaag was het plan, maar na al die regenval is het weiland nog steeds niet droog.

sannedk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:50

ja onze paarden stsoaan altijd buiten, behlve als het onweert en het heeeeeeeeeeel hard regent dan mogen ze in een losloop bakie
xxxjes