Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dusja.. Nu worden ze bijgevoerd. flicka schreef:Volgens mij hebben jullie dan te kleine weides voor zoveel paarden. Je moet eigenlijk 2 paarden voor 1 ha rekenen en ze er in de winter niet 24/7 opzetten anders blijft het natuurlijk kaalgevreten.

runningkawa schreef:flicka schreef:Volgens mij hebben jullie dan te kleine weides voor zoveel paarden. Je moet eigenlijk 2 paarden voor 1 ha rekenen en ze er in de winter niet 24/7 opzetten anders blijft het natuurlijk kaalgevreten.
1 ha voor 2 paarden vind ik toch erg veel
Hier staan er 3 op heel wat minder, maar zat te vreten
Ze krijgen wel strip begrazing.
) had ik dus ook bijna geen gras met die droogte. Vanwege natuurgebied kan er niet gesproeid worden (niet voldoende water in de buurt) en het gras en organische mest die we gezaaid/gestrooid hadden hebben dus ook niet heel veel effect gehad. Nu na een weekje regen begint het gras gelukkig behoorlijk te groeien. Ik heb nu 1 stuk wat helemaal gemillimeterd is, 1 stuk waar het gras voorzichtig begint te groeien en 1 stuk (waar ze nu op staan) waar nog best wel behoorlijk gras staat. Ik heb pas sinds een paar weken een bak en een verhard gedeelte, anders had ik ze van de winter niet op de wei, maar in de bak en op het verharde gezet! Voor komende winter verwacht ik nu geen problemen meer, dus volgend voorjaar hoop ik op mooie volle, groene weides

Hij staat dan trouwens op 0.1ha.... Wel een beetje karig als ik lees wat jullie paardjes hebben. (het was de bedoeling dat hij op 0.3ha zou komen met 2 shetjes maar die eigenaresse wil ze nu ineens toch liever gescheiden houden