Oud&Nieuw en paarden aan huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Oud&Nieuw en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:20

wij hadden riva op stal gezet... alle ramen met piepschuim bedekken en zachtjes de radio aanzetten.. ze was gewoon rustig gebleven maar wanneer je al een rotje afstak was ze al helemaal gaan rennen.. maaroged..

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:12

Wij laten ze binnen en geven ze hooi. Ze blijven er heel rustig onder. We wonen ongeveer 100 of 200m van het dorp af. Zelf steken we ook vuurwerk af maar niet van die dikke knallers.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:30

ik woon op de rand van het dorp, vuurwerk wordt afgestoken op 100 m afstand, de lucht is hier altijd rood gekleurd met oud en nieuw en het stinkt enorm.
Ik heb een oudje die wel kijkt en verder rustig blijft, een merrie waarvan ik denk dat ze achter in de box gaat staan kijken ,hoop ik in ieder geval anders gaat ze waarschijnlijk klimmen. En dan nog een welshmerrie van 12 die van haar leven nog nooit vuurwerk gezien heeft, die kan het lastigste worden. Overdag zet ik ze goed aan het werk, ik haal ze later binnen. Verder hou ik de bovenluiken open, geef om 23.55 uur een lekker hap wortels ofzo, iets wat wel lang duurt en een goed portie hooi en ik blijf erbij tot het bijna over is. Vorig jaar vonden we ook wat vuurpijlen in de tuin. Een radio vind ik ook wel wat, verder alle lichten goed aan, ook tuinverlichting.
En verder hoop ik dat als de leider ( ik dus, de ultieme test ) rustig blijf de rest mij volgt in dit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 08:17

Hmmm ... gisteravond begon het geknal hier al.
Mijn stresskipje was aardig over de zeik en ik kon natuurlijk mijn grote mond niet houden.
Dom, dom, dom....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 08:19

Herder lenen die is afgericht op schot Fitz? Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 08:21

Er zijn trouwens bij ons op stal nog wat boxen vrij, staan verder geen huizen in de buurt en jeugd woont er al helemaal niet, het is er dus heerlijk rustig.
Dus als je ze evt. wil verhuizen tot maandag is dat wel te regelen.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:57

Mijn pony vindt het vuurwerk prachtig Ja Ze heeft een buitenstal met uitzicht op het dorp en ze stampt net zo lang tot we het luik opendoen en ze kan kijken. Ze krijgt wel een pluk hooi, maar dat eet ze pas op als ze is uitgekeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:39

Mijn nieuwe paard was ook niet veel gewend, maar omdat ze hier al enkele weken bezig zijn met carbit e.d. Boos! raakt ze er al aardig aan gewend.
Met oudjaar gaan ze op stal met de bovendeuren dicht (tegen inschietende vuurpijlen) licht aan en vooral veel eten.
Tijdens het ergste sta ik er altijd bij.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:50

Onze stal staat midden in een woonwijk, dus ontkomen we (nu al) niet aan knallen e.d. De meeste paarden staan gewoon binnen maar voor de zekerheid bandageer ik mijn beestje denk ik vierkant in en op de avond zelf even kijken of ze het nog wel trekt Lachen De cavia's staan nu ook op een andere plek. Normaal staan ze in de keuken naast het portiek, maar de lieve buurtkindertjes vinden het leuk om rotjes in ons portiek te gooien, beetje sneu om die arme diertjes dan op hun normale plek te laten staan...

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:53

Op stal met luiken open zodat hij ziet wat er buiten gebeurt, eten geven en geruststellen rond 00:00 uur. De eerste keer flipte hij nogal, maar nu vindt hij het wel interessant. Hij staat aan de rand van het dorp, dus gelukkig niet er middenin.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:37

Ik heb me vandaag ook behoorlijk ge-ergerd......
Bij ons in de buurt wonen een hoop van die *&^$pubertjes die het niet kunnen laten....
Kon me op een bepaald moment niet meer inhouden toen de paarden bijna door de draad vlogen van schrik.... Boos! Rotte is dat ze meestal nog een week doorgaan ermee, zoveel knallers hebben ze gekocht!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:09

Matsi staat inmiddels op stal.. ook voor de voorspelde storm.. want om vuurwerk lijkt ie niet echt te geven.. Ze waren vanmiddag carbiet aan het afschieten in de buurt.. en hij keek niet op of om.. Stoere shetteman van mij!

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:10

Bij ons staan alla paarden ( dus incl de jaarlingen) sinds vanmorgen op stal,
gewoon voor de zekerheid,,
Maandag gaan ze ( niet alle) weer naar buiten..

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:14

Ik ga naar de overburen feesten, en iets voor middernacht ga ik naar m'n shet om te zien dat alles goed gaat. Meestal wel maar je weet maar nooit...

Als je paarden op stal staan echt in een schuur, met boxen opzij en in het midden een gang, kan je de lichten aandoen en de radio opzetten, evt als het erg dichtbij is buitenluikjes toe. Zo doen ze het waar m'n paard staat, en die hebben zo geen last van het vuurwerk Lachen
Maar daar is het wel niet luid te horen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:21

Ik ben rond half vijf weg en ik zal niet terugzijn in de vroege uurtje.
Evita heeft al ettelijke nieuwjaars overleeft, en ze heeft er geen enkel jaar een moer om gegeven. Knort hooguit twee keer en gaat dan verder met hooi knabbelen. Ze staat wel normaal 24 uur buiten, en zal voor de zekerheid toch morgen op stal worden gezet. Je weet maar nooit als iemand in de buurt een pijl wil afsteken. Een extra bos hooi en het licht van de luifel aan. En als ik terugkom natuurlijk voordat ik naar binnen ga vlug even langs bij om te zien of alles in orde is.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:52

Ik ben gewoon thuis... Ik heb er 22 staan. En ze staan allemaal op stal.. En ze krijgen om 23.45 hooi... Zouden jullie de radio aanzetten of niet?? Normaal staat die ook niet aan.. We wonen denk km af van het grote geknal...

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:57

Wij zetten de paarden op stal rond uur of 7 denk ik. Mijn ouders zijn en blijven gewoon thuis. Dan checkt mijn vader soms even en kijkt of alles goed gaat.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:00

1Hier stonden voor de deur net twee jochies te knallen!
Hoe halen ze het in hun hoofd om precies hier te staan! Tong uitsteken Ze kwamen niet eens uit de buurt.
Maar de paarden gaven er echt niks om. Net nog even wezen wandelen, en plots achter een schutting twee knallen. Even een pasje draf, verder niks!

Mijn veulen is net zo dapper als de merrie!

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:11

Wij hebben hier 16 paarden staan en ze blijven de hele nacht gewoon in de wei, wij blijven thuis en hebben uitzicht op de wei. We steken zelf ook geen vuurwerk af.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:57

Ik denk dat wij ons als eigenaren/verzorgers vaak drukker maken dan de paarden zelf. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest, maar niet op komt dagen haha.