Deken s'nacht al op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Re: Deken s'nacht al op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:28

roossie22 schreef:
@claudia.... dit is helemaal niet om 'tegen' dekens in te gaan hoor, met een oudje begrijp ik het best als je er een dekentje op wil gooien..

maar ik vraag me gewoon serieus af... 4dekens... trek eens 4 jassen over elkaar, ik word daar echt niet vrolijk van, je bewegingsvrijheid is dan weg, het wordt benauwd etc... ik denk echt dat een paard ondanks de kou niet vrolijk wordt van 4 dekens... dan kan er beter 1 of 2 minder opliggen zodat ie zich warm kan lopen imo

Ik snap jouwn standpunt ook wel hoor Lachen
Sjors laat gauw genoeg merken als ze niet eens is met de dekens...Ik vind ze de volgende dag gewoon half uitgescheurd, uitkleed, in de stal liggen...Kweet nu dus wel ongeveer wanneer ze het warm of koud heeft...
4 dekens was ook wel heeel erg extreem...Echter vertelde ik het niet goed in mij post...Het waren namelijk 3x 200 grams de laaste was een ongevoerde regendeken(voor de waterdichtheid)
Het is namelijk een keer voorkomen dat ze er vreselijk verkouden van is geweest, omdat ze het achteraf gezien, te koud had gehad...

Te warm is ook niet goed, maar heb nu de goeie tussenweg gevonden Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:30

thnx voor je antwoord... Lachen
een regendekentje daarover kan ik dan wel waarderen... wat ik al eerder heb aangegeven.. vind het zóóó sneu als een beestje nog uren onder een (2,3,4?) zeiknatte deken moet staan.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:33

roossie22 schreef:
thnx voor je antwoord... Lachen
een regendekentje daarover kan ik dan wel waarderen... wat ik al eerder heb aangegeven.. vind het zóóó sneu als een beestje nog uren onder een (2,3,4?) zeiknatte deken moet staan.

Neee natuurlijk niet!! alleen was ik het een beetje zat om steeds dure bucas dekens te kopen terwijl die de volgende dag alweer stuk was (dag 200 euro)
Dat is met dus 2x overkomen bij haar Clown
Nu heb ik gewoon 3x een premiere deken aangeschaft (200 grams) a 30 euro per stuk en een regen deken van HH al 60 euro

Deze regendeken kan gelukkgi tegen een stootje..Mocht er een premiere deken kapot gaan is er maar 30 verspild Haha!

Maar gelukkig komen bij mij stal dat soort fratsen niet voor..Paarden onder natte dekens...Dat kan toch ook niet..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:34

de mijne staat nog met veulen 24/7 in de wei dus nog geen denken maar als het kouder gaat worden gaat er toch een ongevoerde regendeken op.

daarnaast ik heb nog een 220 grams regendeken en nog een 400 grams regendeken dus koud zal ze het niet krijgen.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:28

Ik weet niet of jullie wel eens naar de temperaturen kijken, maar het was maandag- en dinsdagnacht toch al echt zo'n 5 graden.

Mijn paard staat nu al zeker 2 weken met zomerdeken op en nu krijgt ze er 's nachts met deze temperaturen nog een fleece onder.
Dit vooral omdat ze snel last heeft van haar spieren en ze echt erg stijf wordt als ze geen deken op heeft.
En daarbij, zolang het paard het er niet extreem warm onder heeft, what's the problem?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:42

De mijne met haar weidegenootje hebben nog geen dekens op hoor. Flauwekul met dit weer. Ik laat de mijne een wintervacht krijgen. Als het echt gaat ijzelen of zo gaat haar ongevoerde Rhino op maar eerder niet. Maar ik rijd dan ook gen wedstrijden. In de wei gebruiken ze hun spieren wel trouwens en dat rillen is iets heel natuurlijks. Maar ik heb een koudbloed dus kan niet over warmbloeden oordelen.