ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:39

Nou ik woon in Groningen en meestal valt het daar wel mee met vliegen en horzels enz.. Dus die van mij gaan gewoon in hun nakie naar buiten..

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:01

Ik vind het ook onzin. Tot op een zekere hoogte!
Ze gaan de wei op lekker gras te eten. Met al die vliegen die er nu bij ons op het land zijn is dat echt niet meer te doen.. Overal vliegen over het lijf en vooral bij de ogen , dus bij ons netjes vliegenetje om!
het is bij ons echt super erg! daarom doen we het ook, is gewoon niet fijn voor die dieren. Komt ook omdat we aan het bos staan.. Heb je zowieso vel ongedierte. In de zomer komen er altijd dazen en horzels, steekmuggen of vliegen die kant op. Dan spuit ik ze gewoon goed in en dan is het voor de rest van de dag gewoon goed
Dus.. gewoon lekker beschermen die beesten.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:14

Mijnes hebben allebei een vliegendekenthje om sinds deze week, een erg beschut weitje met een heleboel bomen...

De ene wordt lekgeprikt, de andere heeft zomerexceem, ja je moet wat....

Anoniem

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:15

[paard] heeft standaard met dit mooie wei een beschermkapje voor haar neus tegen het verbranden.
Als ik deze niet omdoen kan ik haar neus niet meer vinden door alle korsten.
ZE verbrand dan levend.

Tevens heeft ze ook een vliegengordijntje. Dit om prutoogjes en ontstokken ogen te voorkomen.
Werkt super en is goed betaalbaar.
[paard] heeft haar beschermkapje en vliegengordijn beide al 2 jaar en zijn nog in perfecte staat!
Geld is er dus allang al weer uit.

jiehaaa

Berichten: 5074
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:18

Mijne ging altijd bloot naar buiten, maar nu hij rondom beslagen is en zichzelf al een paar keer wat licht heeft verwond gaat hij in elk geval met springschoenen en beenbeschermers de wei in. Maar geen dekens of maskers, het liefst helemaal niets.

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:23

Ik wou dat hij zonder kon!
Helaas heeft Auk eczeem en moet hij dus wel in zijn 'pyjama' (Boettdeken) naar buiten, maar voor de rest geen frutsels voor hem hoor!

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:01

bij mijn verzorgpony's MOET het wel.. die hebben last van eczeem.. en dan zitten ze er helemaal onder en schuren alles kapot nou beter een deken op en geen jeuk en de pony blijft mooi dan dat de pony's zich helemaal 'kapot' schuren!!

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:02

Die van mij staat ook 'kaal' op de wei.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:02

hij gaat gewoon zo naar buiten, in zijn nakie dus

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:03

Mijn paard heeft niks om, gewoon kaal dus

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:14

Mijne heeft ook niks om als ze in de wei staat. Alleen als er erg veel vliegjes zijn, krijgt ze 's avonds in de paddock een vliegendeken omdat ze anders erg veel last heeft van al die mugjes en vliegjes...

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:17

Mijn paardje staat bloot op de wei (geen fratsen)

Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:21

In principe in hun nakie (nu ook nog), maar ik zag dat de vliegjes al behoorlijk heftig worden bij de ogen. Dorina krijgt altijd helemaal natte oogjes van de vliegen, waardoor er nog meer op gaan zitten en na een dag of 2 zijn haar ogen zo dik en ontstoken dat ze die niet meer open kan doen en er komt allemaal etter uit enzo.. heel zielig. Dus Dorina die gaat straks als het heftiger wordt weer met een vliegengordijntje naar buiten. Zij heeft een hele handige. Voor de andere paarden heb ik wel een gekocht (een andere), maar Walica die verliest hem vaak en dan heeft het weinig zin he ...

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:23

Die van mij staat ook ''bloot'' op de wei. Hij heeft een prima voorpluk dus daar red hij het wel mee.. Voor de rest heb ik wel vliegenspray als het echt nodig is.. ( Heb ik nog niet gebruikt.. )

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:20

ik zet mijn paard ook zonder frutsels op 't weiland

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:50

hier direct aan het water en in een groot bosgebied worden paarden echt levend opgevroten. de Tinker staat zonder iets in de wei ( ok.. een halster ) maar de C pony heeft zo'n compleet ridderpak aan omdat ze anders gewoon doodgaat.
ze is extreem allergisch voor steken en raakt dan in een shock.
zelf vind ik gewoon zonder iets het mooiste, maar het kan niet anders. wel irritant, de buurman waar we de weide van huren zeurt werkelijk elke dag dat die deken afmoet en dat het allemaal wel meevalt.
ben gewoon elke dag bang dat hij zelf de wei in gaat en de deken eraf haalt zonder toestemming

Mirthe_
Berichten: 323
Geregistreerd: 12-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:55

Ik denk dat het voor de pony fijner is zonder als die rotvliegjes in zijn/haar ogen. Als de zon hard/fel schijnt doe ik ook een zonnebril op, dat deden ze vroeger vast ook niet.
Mijn paardjes hebben dan ook allebei een masker op!

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:57

mijne gaat zonder iets naar buiten, lekker in der nakie
heeft nu nog der halster om maar die gaat ook binnenkort af...dus dan mag ze echt naakt..
het enige wat ze wel eens opkrijgt is vliegenspray maar dat meestal in de stal daar zijn zo veel vliegen, en zinkalf tegen der mok de rest moet ze het zelf maar uitzoeken ze heeft ook geen ijzers dus moeilijk eraf te trappen.

maar alleen lijkt mij die sliertjes aan het halster ook zo vervelend voor die paarden want dan zitten die zowat in de ogen, na ze hangen voor de ogen?? maar dat lijkt mij

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:03

die dames van mij staan ook dag en nacht in hun nakie op de wei (vaak ook geen halsters), als het vliegen-hoogseizoen is krijgen ze een eigen brouwsel van anti-beestjes-smeerseltje op en mn oudste merrie krijgt af en toe een halster met anti-vlieg frontriempje voor dr ogen (maar zodra die vliegjes zich weer gedragen ligt dat ding ook zo in de wei, vis ik hem daar ergens op)

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:30

mijn paard en vzpony gaan alle 2 zonder frutsels de wei op..alleen mijn vzpony heeft een halster..anders is ze niet te vangen

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:36

ik heb er 4 zonder frutsels in de wei staan 24/7 en ik heb er 1 die heeft een netje voor de ogen ivbm een oog die ze mist en het niet zo prettig is als er vliegen hun eitjes in gaan leggen
ze staan bij mij niet eens met een halster om
alleen mn shet hengstje krijgt plekken schuurt heel zn manen en staart eraf daar moet ik ff wat voor verzinnen is vorig jaar nergens last van gehad

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:39

Tja... het is of met pyjama (vliegendeken met hals, buikflap, staartflap) naar buiten of helemaal onder de grote bulten en plakken zitten van de steken.

Mijn paard reageert heel gevoelig op zo ongeveer alles. Ze krijgt echt grote plakaten als ze gestoken wordt. Dus dan maar met deken naar buiten.

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:48

die van mij stond ook zonder frutsels op de wei , totdat hij last kreeg van eczeem, nu een eczeemdeken op en mijn paard is weer helemaal gelukkig!

dierenlover

Berichten: 947
Geregistreerd: 09-08-05
Woonplaats: Leuven (Belgiƫ)

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:30

onze paarden krijgen soms een vliegenkapje op als het echt te erg word. en vliegenspray word zowat altijd opgespoten, want het stikt hieer van de steekbeesten en vliegen! echt een ramp , en ik vind het ook best zielig als je nelson z'n hooofd amper nog ziet van de vliegen

Bentuh

Berichten: 3446
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: ben ik de engiste die paard zonder frutsels op de wei ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:31

heey mij verzorghaflinger staat ook zonder iets op de wei..
zelf geen vliegenspul ofzo..
alleen een grasmasker..

maar een ander paard in tegen..
die heeft echt bijna alles om wat er maar tegen vliegen is.. zielig