Hooien dit seizoen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:05

DuoPenotti schreef:
Is bij jullie buienradar en weeronline wel gelijk in de voorspelling?

Nee ze kunnen gerust 10 mm afwijkend zijn voor het gemak. Weeronline zit vaak beter dan buienradar

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:09

De laatste tijd zitten de voorspellingen er wel vaker naast, pas op zaterdag tussen de 10 en 20 mm regen voorspeld en geen drup gevallen, of als ik naar buiten kijk regent het en kijk ik naar de apps op mijn telefoon zeggen ze dat het droog is... Voor nu hoop ik dat de verwachtingen voor de komende 2 weken uit komen, vrijdag nog regen en dan droog. Ik kan er mee leven met die vrijdag als de rest uit komt. Ik gebruik de app weer en radar en de app buienradar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:19

dierenfan schreef:
DuoPenotti schreef:
Is bij jullie buienradar en weeronline wel gelijk in de voorspelling?

Nee ze kunnen gerust 10 mm afwijkend zijn voor het gemak. Weeronline zit vaak beter dan buienradar

En ik heb juist het idee dat br vaker goed zit :P

hiphorse

Re: Hooien dit seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 06:19

De regen voor vrijdag is hier nu van 19 mm naar 4,8 mm gegaan *\o/* please laat het nog minder worden

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:21

Ik heb dit topic even gevolgd omdat ik mij ook zorgen maakte over ons eerste keer hooien van een eigen stuk grond *\o/*

In die omgeving zou het na zaterdag niet meer regenen voor een week. Hopelijk blijft het zo.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:31

Dat hoop ik ook voor iedereen die nog moeten hooien of andere dingen moeten doen op hun land. Zie hier nog veel akkers waar de maïs of de aardappels of bloembollen nog in moeten, zou fijn zijn als dat gaat lukken de komende dagen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:32

De voorspelling voor vrijdag moet je sowieso me een korrel zout nemen. het zijn onweersbuien dus je kunt rekening houden met alle scenario's. Van dikke plensbuien tot alleen een overtrekkend wolkje.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:41

De regen die voor morgen verwacht wordt, valt die met name komende nacht en vroege ochtend?
Overdag in het westen droog en in het oosten misschien een bui hoor ik net op het weerbericht.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:55

Wij hebben ook een hopeloos nat stuk. Bemesten niet gelukt.. maar intussen dus ook heel hoog gras. Hoop onwijs dat de grond deze dagen droog genoeg wordt, zodat we er überhaupt op kunnen om te maaien... ‍

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:55

Hier is de verwachting voor morgen ook een stuk minder mm dan eerder.
Ik hoop op gewoon droog. Even lekker t land drogen en dan nog stukken hooien :j

En we willen ook graag van onze mest af

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:57

Hier helaas ook 2 hectare met heel lang, stengelig en uitgebloeid gras. Geen mest op gekomen. Het is nog steeds te nat voor de machines. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Voor onze kwpn'ers heb ik liever wel wat meer voedingswaarde in het hooi, dus ik weet niet goed wat we er straks mee moeten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:25

Gezien de onvoorspelbaarheid voor morgen best kans dat we het risico nemen vanavond af te rijden omdat we eigenlijk anders maandag pas tijd hebben en mogelijk kostbare dagen verliezen... ben benieuwd vanmiddag overleg

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:35

Maandag wordt er hier gemaaid, donderdag of vrijdag in (grote) pakken in het plastic. Zal dan 70-75% droog zijn, denk ik, droog zat in ieder geval.
Ik heb gelukkig wel goed kunnen bemesten, en de grond is nu ook droog genoeg hier. Voor vrijdag wordt nog 8 mm voorspeld nu, dat gaat niet echt een probleem zijn.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:19

Hier is afgelopen nacht nog 32 mm naar beneden gekomen en de komende 2 dagen geven ze ook nog flink regen af. Eerst maar eens zien of we het land nog op kunnen met de tractor :=

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:44

Hier gaat het goed, mooi droog en vrijdag nog een buitje voorspeld maar daarna gaan we zo snel mogelijk maaien! *\o/*

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:56

_Lorette_ schreef:
Hier helaas ook 2 hectare met heel lang, stengelig en uitgebloeid gras. Geen mest op gekomen. Het is nog steeds te nat voor de machines. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Voor onze kwpn'ers heb ik liever wel wat meer voedingswaarde in het hooi, dus ik weet niet goed wat we er straks mee moeten.

Verkopen is altijd een optie. Ik ben bijvoorbeeld juist blij met lage voedingswaarde met bolle shets en een bolle rijpony :') die moeten geen rijk spul anders knappen ze uitelkaar
Zie dat er voor dat soort hooi veel vraag is.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 13:10

_Lorette_ schreef:

Ik zou hier juist onwijs blij mee zijn voor mijn snel hoefbevangen pony. Ik kan ongeveer nergens geschikt hooi vinden op het moment.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 13:59

Hier nu de gok genomen om zaterdag te toch te gaan maaien ondanks laag stuk... het staat echt enorm dik en hoog dat heeft wel even nodig om te drogen. En dan donderdagochtend balen. Nu maar hopen dat de voorspellingen een beetje kloppen. De weerdiensten zijn het nog niet helemaal met elkaar eens over einde van volgende week. Wel geven ze allemaal nu een omslag aan naar wisselvallig.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 16:20

Mijn oom gaat als het goed is zaterdag weer maaien en vrijdag persen, fingers crossed dat het droog blijft

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:09

Hier gaan we zaterdag ook proberen te maaien...
Gras niet kunnen bemesten, niet tegen onkruid etc. kunnen spuiten. Vind het maar niks maar het kon helaas ook niet anders. Het moet er gewoon af maar het is zo ontzettend nat (geweest) dat een machine het land op sturen gewoonweg landvernieling betekend.
Hoop nog een betere 2e snede te kunnen gaan krijgen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:54

Hier is de bericht geven veranderd en gaat t halverwege volgende week weer regenen :+
Hoe dan

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:00

Ja, ik ga kijken of er zaterdag gemaaid kan worden, en dan woensdag in de pakken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:04

Ibbel schreef:
Ja, ik ga kijken of er zaterdag gemaaid kan worden, en dan woensdag in de pakken.

Daar zitten wij nu ook naar te kijken. Eerst zien wat er morgen gaat vallen

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:17

Vandaag laatste ronde jkk getrokken en dan wordt er zondagochtend gemaaid. Ik ga voor een droge week zodat we aan het eind van de week hooi in pakjes kunnen persen. (Drenthe)

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:43

Ja hier wordt het ook echt afwachten wat morgen valt hebben ze al een paar keer gewijzigd.

Hopelijk valt het mee, omdat het zo dik staat pak ik het liever niet al woensdag in kans dat we dan al in de ochtend aan de beurt zijn is groot ben bang dat dat te kort is voor droog hooi. Hopen dat de regen nog even langer uitblijft als woensdag. :\