Julia schreef:Bucas past vaak niet mooi op pony’s en paarden met een stevige schouderpartij. Er zit een groot verschil in qua waterdichtheid. De goedkopere Pagony regendekens zijn beter waterdicht dan Bucas, is mijn ervaring.
Shires heeft ook fijne dekens, passen vaak ook beter op wat bredere types.
Nika hoor ik ook goede verhalen over en ook nog goed te betalen.
Die ervaring deel ik niet. Juist met brede schouderpartij zit Bucas prachtig. Plus dat ze heel lang goed blijven. Amigo is voor mijn EV (die veel smaller is) wel mooi, maar bij de KWPN wil hij niet dicht op de schouder.
Nika drama met doorlekken. Pagony begin ik niet eens aan.

Alleen heeft mijn bucas wel big neck, hoe zit dat?
En vooral niet voor de meeste paarden tenzij je dus zoals heel veel mensen te grote dekens koopt. Nu zijn koudbloeden en quarters soms wel heel afwijkend, hoewel de brede hier ook gewoon de meer gangbare maten (185 bijvoorbeeld) hebben alleen soms aparte modellen. Maar voor de standaard warmbloed is 1,95 niet voor kleine paarden. Of tot in de 1,70 moet klein zijn haha. Wij hebben die maat ook altijd als prijs bij paarden en 95 procent past ze, soms een kasteel wat 205 nodig heeft en heel soms 1 van rond of onder de 160 die 185 nodig hebben. Sterker nog, bij mijn merrie van 164 ongeveer is 195 soms te groot en zou ze 190 moeten hebben. En die is gewoon normale lengte, niet zo kort als sommige tegenwoordig zijn.