. Gelukkig kon ik wel redelijke afspraken maken tot er oudjaarsnacht een brandstapel in de fik ging redelijk in de buurt van onze stal, met de wind onze kant op heb toen de brandweer gebeld. Heel veel sterkte Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Gelukkig kon ik wel redelijke afspraken maken tot er oudjaarsnacht een brandstapel in de fik ging redelijk in de buurt van onze stal, met de wind onze kant op heb toen de brandweer gebeld. Heel veel sterkte
Sanet schreef:Wat een drama dit!
Gisteravond werd er ook 10 meter achter mijn stal vuurwerk afgestoken. Ik ben erheen gelopen, of ze wilden stoppen. Sorry sorry sorry en klaar was het. Ik snap ook totaal niet waarom ze dachten 10 meter achter mijn huis niemand tot last te zijn, ga lekker 10 meter achter je eigen huis staan... maar goed. Ze gingen weg, paarden weer blij, ik dus ook.
CarolineCF schreef:We vallen onder de gemeente Barneveld waar ze denken dat "vuurwerk iets is waar buren er onderling altijd uit moeten komen". En zo zou het natuurlijk ook moeten zijn.
meggiemeg schreef:Delphi schreef:Dat vraag ik me inderdaad ook af. Ik heb het eens opgezocht en officieel mag er pas vanaf vandaag vuurwerk verkocht worden. Afsteken mag pas vanaf 31 december 18:00 tot 1 januari 2:00.
Valt hetgeen zij afsteken dan misschien niet onder echt vuurwerk? Want anders zou het toch van de zotte zijn dat de politie genoegen neemt met het feit dat ze vanaf een ander stuk tuin vuurwerk gaan afsteken?
Tussen zeggen en doen zit nog een heel verschil. Op de video's die ik heb blijkt dat dit dus absoluut niet gebeurt. Plus dat diegene die aan het afsteken zijn tussen de 4 en 12 zijn en de 12 jarige een kind met het syndroom van down is. Dat is voor nu de situatie, andere jaren gooide vaderlief vrolijk mee.
Shadow0 schreef:Je kunt na oud en nieuw ook nog een officiele klacht indienen: https://www.politie.nl/themas/klachtenr ... ehandeling
En dan nadrukkelijk en op papier vragen waarom dit steeds weer opnieuw zo gaat en hoe men gaat voorkomen dat dit het aankomend jaar op die manier verloopt.
Dan kunnen ze niet zeggen 'dat was een collega dus daar weet ik niets van' want dat moeten ze uitzoeken voor ze met jou in gesprek gaan.
Kenay schreef:Ik weet niet wat voor vuurwerk ze afsteken? Fop en schertsvuurwerk (het kleinere spul wat in de supermarkt ligt) mag het hele jaar door verkocht worden en afgestoken worden. Hier is vanuit de wet niet op te handhaven. Als ben ik het met je eens dat het asociaal is en niet wenselijk.
Sassy schreef:WesternWay schreef:dit soort mensen nemen je pas serieus als het ze geld kost..
Dat denk ik dus ook, daarmee dat ik ook al schreef die kregen van mij nu al een rekening, voor materiaal en gewerkte tijd gepresenteerd.
superpony schreef:Ik had het gisteravond met mijn man over dit topic en dit soort gevallen. Hij zei ook meteen; tot het mis gaat, er wel een paard iets overkomt en TS doordraait en eigen rechter zal spelen.
Probeer dat echt te voorkomen, want het is precies niet wat je wil.