Brace yourselves... winter is coming!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11738
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:16

Als ik nu nog een paard had gehad of er een zou gaan aanschaffen, dan had ik er absoluut niets extra's bijgekocht. Gewoon lekker in de teddyvacht, die wat mij betreft ook gewoon vies mag worden.

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:20

Shenavallie schreef:
Als ik nu nog een paard had gehad of er een zou gaan aanschaffen, dan had ik er absoluut niets extra's bijgekocht. Gewoon lekker in de teddyvacht, die wat mij betreft ook gewoon vies mag worden.


Dat dacht ik ook tot paardje liet weten zichzelf niet warm te kunnen stoken -O-

Mijn muckboots zijn binnen en ze zijn perfect. Nu nog een fijne jas en misschien handshoenen.
Moet ook nog een geultje gegraven voor het water en de schuur moeten nog even de spinnenraggen weg.

Oja en een stevig hek bij de weg :+
Voorlopig zijn wij nog niet klaar..

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:23

Shenavallie schreef:
Als ik nu nog een paard had gehad of er een zou gaan aanschaffen, dan had ik er absoluut niets extra's bijgekocht. Gewoon lekker in de teddyvacht, die wat mij betreft ook gewoon vies mag worden.


Die van ons staan inderdaad ijsbeer te wezen in de winter. :D Voor de kleine heb ik wel een dekentje gekocht, mocht het echt ijskoud gaan worden. Heb het idee dat hij zich onder de 0 graden misschien niet helemaal warm kan houden. Maar het rij paard lukt dat al jaren prima :j

Azmay: ik wil ook muckboots! Ik moet mijn hele winteroutfit nog shoppen..

Koper

Berichten: 30481
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:30

Shenavallie schreef:
Als ik nu nog een paard had gehad of er een zou gaan aanschaffen, dan had ik er absoluut niets extra's bijgekocht. Gewoon lekker in de teddyvacht, die wat mij betreft ook gewoon vies mag worden.

Tot het moment dat je paard een koukleum blijkt te zijn of om een andere reden een deken nódig heeft. Het gaat niet altijd zoals je van tevoren bedenkt ;)

Jas: een jaar of 10 geleden vond ik in de gevondenvoorwerpenbak op de manege waar mijn zus toen reed een megagrote, sneeuwstormproof jas van Helly Hansen. Een jas waar een flinke kerel in past, en waar je heerlijk onder kunt stapelen: shirt, dunne trui, Noorse trui, groot fleecevest. Ik heb het niet koud :D Samen met mijn herfstjas (softshell jas van de rijvereniging) gaat hij elk jaar in de was met waterproofmakend spul en daarna spuit ik ze in.

Shenavallie
Berichten: 11738
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:30

Azmay schreef:
Shenavallie schreef:
Als ik nu nog een paard had gehad of er een zou gaan aanschaffen, dan had ik er absoluut niets extra's bijgekocht. Gewoon lekker in de teddyvacht, die wat mij betreft ook gewoon vies mag worden.


Dat dacht ik ook tot paardje liet weten zichzelf niet warm te kunnen stoken -O-

Mijn muckboots zijn binnen en ze zijn perfect. Nu nog een fijne jas en misschien handshoenen.
Moet ook nog een geultje gegraven voor het water en de schuur moeten nog even de spinnenraggen weg.

Oja en een stevig hek bij de weg :+
Voorlopig zijn wij nog niet klaar..

Is de jouwe een warmbloed of een koudbloed? Ik kies bewust alleen voor koudbloeden en die hoeven doorgaans geen dekens of andere toeters en bellen. :D

Koper

Berichten: 30481
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:32

:') blah blah blah

Mijn shetlander krijgt zodra het 's nachts onder de 5 graden is een deken op. Anders heeft ze het koud.
Mijn IJslander stond vorige winter, met complete wintervacht, te bibberen onder een gevulde deken. Omdat hij ziek was.

Dus hou op met je generalisaties, het voegt niets toe.

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:40

Ik heb voor de winter speciale winter (western) rijlaarzen met schapenvacht aan de binnenkant. Gekocht bij arthurs westernstore <3 ze zitten heeeeeerlijk! Ik draag ze ook gewoon in het dagelijks leven als het écht koud is :')

Koper

Berichten: 30481
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:42

Emita schreef:
Ik heb voor de winter speciale winter (western) rijlaarzen met schapenvacht aan de binnenkant. Gekocht bij arthurs westernstore <3 ze zitten heeeeeerlijk! Ik draag ze ook gewoon in het dagelijks leven als het écht koud is :')

Oh, ik zal niet ontkennen dat ik mijn Muckboots ook wel eens naar het werk aan heb gehad :o Beter dan de hele dag ijskleumen naast een steeds open- en dichtgaande deur naar buiten.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:14

Ik heb een anky jas. Koste wat maar hij is echt fantastisch. 110% water en wind dicht en heerlijk warm (zelfs bij behoorlijke vorst) zonder klef te worden. Valt op de heupen maar aan de achterkant 2 ritsen die open kunnen voor comfortabel rijden

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:02

Ik heb zo'n 10jr een Helly Hansen skijas gehad tot er niks meer van de rits en voering over was, en sinds vorig jaar heb ik een skijas van de Lidl voor 25,-

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:15

Ik ga denk ik maar eens even bij moeders in de kast graven tussen mijn oude skikleding. Daar zit vast nog wel een jack tussen dat ik kan gebruiken op stal :)

Dan hoef ik alleen nog laarzen/schoenen, een muts en handschoenen :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:34


Droppie92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:59

Renee_S schreef:
Ik heb een anky jas. Koste wat maar hij is echt fantastisch. 110% water en wind dicht en heerlijk warm (zelfs bij behoorlijke vorst) zonder klef te worden. Valt op de heupen maar aan de achterkant 2 ritsen die open kunnen voor comfortabel rijden



Ik heb er ook zo een van anky alleen wil ik ermee rijden moet het toch echt -10 zijn. Ik ontplof zo snel in die jas, maar op de fiets richting stal wel heerlijk warm.

Begin binnenkort denk al wel met de 0 gram bij mijn merrie, zodra de dag temperatuur de 15 graden bereikt. Hoop wel dat ik niet hoef te scheren, rijdt nu intensief op B/L niveau dus het zweten zou hopelijk nog mee moeten vallen met haar wintervacht.

Koper

Berichten: 30481
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:11

Bleeeeehhhlehlehlehhhh. Nou de zomer is voorbij hoor. Eigenlijk wil ik wel winter: koud en eventueel wat sneeuw enzo.

Maar die herfst -O- Vergeet het idiote beeld van de hel als een plek van verzengende hitte. In de hel regent het altijd.

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:36

Ja, was een waterbak op stal. := Zojuist ook nog maar een ander zadelkastlampje besteld. :D

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:38

Dus nu in de druipende regen mijn to-do lijstje flink aan kunnen vullen, onder andere afwatering graven en binnen een betere voerplek maken :+

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:53

Ik vind het wel lekker :D Eindelijk weer een zachte trui met lange mouwen aan, goeie regenjas en gaan met die banaan! Hou van onstuimig weer, maar ik ben ook jarig in de herfst, is echt wel mijn seizoen :j

Koper

Berichten: 30481
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:55

Als ik boxen en een droge paddock zou hebben en als ze aan huis zouden staan zou ik het ook écht wel gezellig vinden. Gauw even naar stalgebouw rennen, paardjes een berg hooi geven en weer naar binnen naar mijn zachte trui en potje thee/warme chocolademelk.

Maar afgezien van die trui en thee is bovenstaande niet helemaal de realiteit :+

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:10

Dat zou het er wel aangenamer op maken ja :j
Ik heb ook alleen een wei met schuilstal.

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:18

Had vandaag weer voor het eerst mijn IJslandse trui aan op stal. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:08

Koper schreef:
Als ik boxen en een droge paddock zou hebben en als ze aan huis zouden staan zou ik het ook écht wel gezellig vinden. Gauw even naar stalgebouw rennen, paardjes een berg hooi geven en weer naar binnen naar mijn zachte trui en potje thee/warme chocolademelk.

Maar afgezien van die trui en thee is bovenstaande niet helemaal de realiteit :+

Ik heb bovenstaande allemaal :o , maar vind de winter echt niet leuk......

Maar ben het met je eens, dat het een stuk gezelliger is dan toen ik ze nog in pension had. Nu is het inderdaad zo dat ik even snel in een oude jas, hooi bijvul en dan weer lekker binnen zit. Daarbij hoef ik niet door de prut, kan ik gewoon over de bestrating lopen en mijn paddock (18x44) is zeer goed gedraineerd. *\o/* *\o/*

Ik woon hier nu 2 jaar, maar man, wat ben ik blij met het hele spul!!! Ik kan mij de winters op de "doe het zelf" stal nog goed herinneren, tot je enkels in de bagger.....

Desalniettemin heb ik absoluut geen zin in de winter. :r

Koper

Berichten: 30481
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:14

Bagger is hier ook niet, de wei ligt op een heuvel. Uitmesten/voeren in de regen vind ik ook geen punt en mijn ruin staat doodkalm in de regen z'n ding te doen. Maar mijn merrie vindt regen naar en ik vind het wél naar als mijn ruin in de regen staat want dan ben ik bang dat zijn nieren te koud worden, en dat mijn merrie weer koliek krijgt van de kou, net als vorige winter. En ja ze heeft dekens.

En van en naar de wei fietsen is gewoon geen pretje als het regent.

Anoniem

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:25

Kan ik mij helemaal voorstellen Koper :(:) , bij mijn vorige merrie was ik ook altijd bang dat ze het te koud zou hebben en koliek zou krijgen. En vooral het heen en weer fietsen is waardeloos als het zo regent.
Daarom ben ik nu zo zielsgelukkig met mijn huidige stek.

Nu mijn paarden nog 24/7 op het land staan (zonder beschutting) en het regent best wel stevig, dan baal ik ook wel een beetje, maar ik wil ze nog niet binnen zetten. Het is nog niet koud en ik heb ze een regendek op gedaan. Ik hoop dat er straks misschien toch nog een droge periode komt.

Koper

Berichten: 30481
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:26

Die van mij hadden al lang binnen gestaan. Mijn merrie zet dan ook geen voet meer buiten, en als er binnen te vreten is mijn ruin ook niet.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:37

Ik voel me ook een beetje een ontaarde moeder, nu mijn pony dag en nacht buiten staat in dit weer zonder schuilstal :(:) Morgen eens proberen of hij zijn nieuwe 0 grams regendekentje heel kan houden. (Moet hij wel een keer droog worden, anders doe ik hem liever niet op met een natte vacht).