Ze zijn er weer: Dazen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:10

Ik heb nog het geluk dat ik naar binnen kan. Volgende week een stuk kouder gelukkig, dan is buiten rijden een stuk fijner.

Dabo

Re: Ze zijn er weer: DAZEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:43

Misschien beetje domme vraag.. spoelt de lijm er niet vanaf als het regent?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:47

Schijnt dat de lijm 6-12 weken ca houd

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:14

Zow in de voortuin hangen nu ook 3 ballen }:) En de eerste bal had binnen een kwartier al 8 dazen te pakken *D

Nee de lijm spoelt er niet zomaar af, en houdt idd iets van een maand of 2 a 3. Ik heb omdat ik nou toch de pot met lijm in mijn handen had de rest van de ballen ook even weer een laagje gegeven, maar die plakten van de vorige lading ook nog.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:56

Afbeelding

Deze hangt nu ca 22 uur

Hij hangt op de plaats waar ik eerder een zelfgebouwde met klamboenet etc had gebouwd.
Ik zal zo de motivatie vinden om de volgenden in te smeren en een plaats te geven.
Het was een rotdag dus gemotiveerd ben ik niet

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:46

Wij hebben ook langs de wei emmers met de lijm opgehangen. Best veel ook om de zoveel meter. Hangt nu 3 dagen en zit al vol met dazen en vooral veel vliegen. Vliegen zijn er dit jaar echt mega veel. Pas na 20 uur Savonds word het aangenaam op de wei tot de volgende morgen 10 uur ongeveer.

De dazenlijm plakt wel maar word niet hard. Blijft dus zacht. Daarom kunnen er ook geen vogels aan vast komen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:05

Ik heb een paar dagen terug tijdens het wandelen met de hond de eerste daas gezien. Die probeerde me te steken :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:14

LoveGlove, niet vertellen waar je woont, dan verhuizen we allemaal naar daar :D Nu pas de eerste daas... hier al wéken. poedersuiker. Ben zelf nog niet gebeten gelukkig, ben allergisch als de pest en heb weken lang grote rode opgezwollen stukken die bloedheet zijn en enorm pijn doen. Moest er zelfs voor naar de dokter. Lange mouwen, lange broek... ze bijten er gewoon doorheen.

Nou heb ik al een tijd niets gedaan met mijn paard, te warm, teveel dazen. Paardje doe ik er ook geen plezier mee. Ze staan heel veel vrijwillig binnen.

Gelukkig hebben we een stal in de buurt waar we de rijhal mogen gebruiken, dus daar gaan we binnenkort 's avonds heen. Kunnen we tenminste weer wat doen zonder gek te worden van de dazen!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:33

Ook nog een tips naast dazenvallen is in plaats van een vliegendeken een eczeemdeken op te doen als de beesten echt te erg zijn. Ik had altijd drama met vliegendekens, kapot, schuurplekken, scheef liggen etc. Daarom maar voor een eczeemdeken gegaan omdat die betere stof hebben en meer geschikt zijn om 24/7 op te laten. Heb de itch free van Epplejeck opgelegd, en ben zo blij! Hij ligt echt als een huis, zelfs met rollen beweegt ie geen cm, veel bewegingsvrijheid en lekker zachte stof. De paarden staan er heerlijk rustig bij nu.

Alleen de vliegen op het hoofd zijn nog mega irritant. :+ Ik vind het alleen zo zielig ze ook nog eens een kap op te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:45

Ik heb nu voor 1 paard idd een eczeemdeken van première opliggen. Nadeel: de elastiek blijft niet op maat aan aan de achterbenen. Maar dat is nu geen struikelblok.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:52

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:57

Wij hebben ook een emmer hangen met dazenlijm, hangt er nu 2 weken, barstensvol met vliegen en 1 daas (kunnen er 2 zijn) -O-
En het is beslist niet zo dat we geen dazen hebben...
Heb ook nog nooit zoveel vliegen gezien als dit jaar ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:58

GamblersCup schreef:
LoveGlove, niet vertellen waar je woont, dan verhuizen we allemaal naar daar :D Nu pas de eerste daas... hier al wéken. poedersuiker. Ben zelf nog niet gebeten gelukkig, ben allergisch als de pest en heb weken lang grote rode opgezwollen stukken die bloedheet zijn en enorm pijn doen. Moest er zelfs voor naar de dokter. Lange mouwen, lange broek... ze bijten er gewoon doorheen.

Waar ik woon staan mijn paarden de hele dag zonder dekens buiten en geen daas of überhaupt vlieg te bekennen. O:)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:05

Ik was er een week of wat geleden even bang voor, maar het valt hier ook nog reuze mee. Gelukkig...vorig jaar stonden ze al met dekens maar nu kunnen ze nog in hun blootje zonder lekgeprikt te worden.
Er hangen wel twee dazenballen, maar ook daar zitten er niet zo heel veel op.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:15

Hier heb ik misschien geen last van dazen, maar wel van muggen. Ik ben lekgeprikt, twee nachten achter elkaar. Ik heb nu een stuk of 6 van die dikke vette muggenbulten. Normaal heb ik nooit echt last van muggen in mijn kamer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:48

Raar maar waar heb Ik geen last van muggen. Andere jaren word ik lekgeprikt door die colocoïde mugjes die ook eczeem veroorzaken. Ik begrijp perfect waarom paarden tot bloedens toe schuren.

Mijn vriend heeft 1 beet van een daas. Hele onderarm En hand zijn 2x zo dik als anders, bloedrood en bloedheet.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:06

Ik heb de mijne ook helemaal ingepakt staan. Vandaag de bucas buzz off gekocht, haar vorige vliegendeken had ze gemold. In de tussentijd mijn rambo sweet itch hoody op gedaan. Ook gelijk een nieuwe kap gekocht voor haar hele hoofd. Nu ze op het lage land staat blijft de bucas op, daar isnhet minder. Boven hebben we echter een dazennest zitten. Als ze weer op dat land gaan krijgt ze de rambo weer op.

Het is echt een plaag aan het worden.

Afbeelding zo loopt ze nu rond

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:46

Hier weer enkele duizenden vermoord :D

Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:58

De dazenlijm die nu hier verkocht wordt is echt heel veel minder van kwaliteit dan de lijm van een paar jaar terug. Deze regent er vrij snel af en sommige dazen komen er ook weer uit. Heel erg jammer dat de originele niet meer geleverd kan worden. Ik vang ook met ballen maar ben er nu echt veel drukker mee dan een paar jaar terug dan was het in de zomer 1 a 2 keer insmeren en daar kwam je de zomer mee rond. Nu moet ik na elke behoorlijke bui de ballen weer insmeren.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:03

Lowara schreef:

[ [url=m/AnEzGB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sodeknetter hoe lang doe je hierover? En zijn ze allemaal zo dood dat je veilig kan leeggooien?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:56

Rizette schreef:
De dazenlijm die nu hier verkocht wordt is echt heel veel minder van kwaliteit dan de lijm van een paar jaar terug. Deze regent er vrij snel af en sommige dazen komen er ook weer uit. Heel erg jammer dat de originele niet meer geleverd kan worden. Ik vang ook met ballen maar ben er nu echt veel drukker mee dan een paar jaar terug dan was het in de zomer 1 a 2 keer insmeren en daar kwam je de zomer mee rond. Nu moet ik na elke behoorlijke bui de ballen weer insmeren.
+

Ik gebruik Luxan insectenlijm. Gaat prima. Ik plakte er vandeweek nog flink aan vast met m'n t-shirt...na een week of 3 a 4... :roll: >;) :=
Shirt nog 1 x wassen, dan is het er uit. :o?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:57

Lowara schreef:

wooo, zijn ze allemaal jouw kant op gegaan?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:26

Ik heb er nog helemaal geen gevangen :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:59

belle_boef schreef:
Lowara schreef:

Sodeknetter hoe lang doe je hierover? En zijn ze allemaal zo dood dat je veilig kan leeggooien?

Dit is 2,5 week ongeveer. Alleen de vliegen die er net inzitten leefden nog; even vliegenspray erin, minuut wachten.. En ook die waren toen morsdood :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:25

Lowara schreef:
Dit is 2,5 week ongeveer. Alleen de vliegen die er net inzitten leefden nog; even vliegenspray erin, minuut wachten.. En ook die waren toen morsdood :j

Nee :wow: ?! Okee, ik vond het hier erg (dit jaar niet het ergste jaar *klopt af*) maar zoveel? Of mijn val werkt minder goed dan de jouwe of jij hebt héél veel meer dazen :+ .