Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:54

Van paardendrogist al een reactie dat ik hem op mag sturen dan gaan ze hem testen op waterdichtheid. Ik ben benieuwd...

Johnson3

Re: Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:20

Ik heb nergens last van, ideale deken! Heel tevreden.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:38

Is het niet zo dat de dunnere goedkopere modellen minder mm water per m2 kunnen verwerken dan de wat duurdere modellen? Kan me voorstellen dat met die megabuien nu de dekens het niet helemaal voor kunnen houden daardoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:43

Ja dat is inderdaad zo Maessie :j maar daar kijken veel mensen helaas niet naar! Zoals bij een amigo mio is alleen de bovenste kleur waterdicht en onderste niet. Die is dus ook niet geschikt om hele dagen mee in de stromende regen te gaan staan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:07

Maar als een goedkope ej deken het wel houd is de keuze voor mij snel gemaakt.

Een regendeken moet bij mij toch doen waar hij voor is. Mijn paard droog houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:10

DIe goedekope EJ deken houdt het hier ook niet en heeft daarnaast op mijn paarden ook nog een ruk pasvorm :)

Ik koop uberhaupt geen goedekopere 600D dekens maar altijd de wat duurdere. Tja die gaan ook járen mee :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:11

Ik vind de amigo juist te smal en dus ruk. :)
Ondertussen geen regendeken meer opliggen maar winterdekeken.
Van ej. Kurkdroge paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:14

Ja maar zo zie je maar dat het per paard verschilt ;) en elk merk heeft er een rotte tussenzitten.

Maar over het algemeen houden de duurdere horseware en bucasdekens het toch een stuk langer vol dan een doornee simpele EJ of pagony deken.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:15

Hier zowel Amigo hero, als Amigo bravo en Amigo bravo XL gehad. Jaren trouwe dienst en altijd droog geweest. Ik heb ze in 0, 100 en 200 grams gehad. Wel komen ze allemaal bij de paardendrogist vandaan, ze hebben daar fijne service en ik weet zeker dat ik daar terecht kan als er wel iets mis van is.

Mijn ervaring met pagony was dat ze heel snel doorlekte, daarom uiteindelijk op Amigo terecht gekomen. Eurostar was ook wel fijn. HV polo werd heel snel klam.

Na 5 jaar nog steeds erg blij dus met horseware dekens (Amigo en bucas).

Heb je al geprobeerd zelf contact op te nemen met horseware?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:17

Hier een trouwe horseware gebruiker. Vorig jaar een Amigo deken gekocht. Wat echt opvalt is dat de kwaliteit naar beneden is gegaan de laatste jaren. Deze deken vertoonde veel sneller kleine gaatjes en beschadigingen dan eerder gekochte dekens van hetzelfde merk en soort.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:22

Mijn vorige paard heb ik verkocht met zijn ej dekens erbij. Waren toen 4 jaar oud en nog waterdicht.

Ander paard heeft winterdeken voor 5e jaar op.
100 grams ook 5 jaar maar dat is een shire. Ook fijn.

En nog een paard heeft nu regen, 100 & 300 grams ej voor het tweede jaar op.
Die drie samen gekocht bij de actie 3 halen 2 betalen.

Vind ik duurzaam genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:25

Ik heb hier een oude Rambo liggen van 15 jaar oud en nog steeds waterdicht :D

Maar nogmaals het verschilt per deken, maar mijn ervaring en die van van de meeste ruitersportzaken is dat de duurdere betere dekens ook langer mee gaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:28

Nee 15 halen de en dekens niet. Dat ben ik met je eens.

Maar voor die prijzen vind ik een andere deken ook wel te doen.

Mijn ervaring met de amigo was slecht. Betaalde dacht ik 99 euro. En het hield niet eens gewoon wat regen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:56

Of een dunnere deken meer of minder waterdicht is hangt ook af van de coating. De manier waarop de naden zijn gezet en of ze getapete zijn. En of goedkoop duurkoop is hangt ook af. Ik ken een vrij bekend paardenmerk, dat produceert al jaren de zelfde dekens. Die heeft z'n test en ontwikkelingsfase al 2x opgebracht. Die liggen voor redelijk schappelijk prijzen in de winkels.

Horseware nog steeds geen fan van. Vind ze te duur (voor het feit dat de technologie ook niet nieuw meer is) en ze verdienen aan het bewust verwarring scheppen bij klanten. Dat vind ik niet zo denderend. En het feit dat de testdeken mijn 4jarige niet overleefde...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:20

Yvank_ schreef:
Ja dat is inderdaad zo Maessie :j maar daar kijken veel mensen helaas niet naar! Zoals bij een amigo mio is alleen de bovenste kleur waterdicht en onderste niet. Die is dus ook niet geschikt om hele dagen mee in de stromende regen te gaan staan.

130 Euro voor een regendeken is toch echt niet goedkoop. En als alle Epplejeck, Harry's Horse en andere goedkopere merken het met gemak houden en mijn dure deken is doorgeregend kan het bijna niet anders dan dat er wat mis is met de deken. Mijn nieuwe deken houd het nog steeds. Ik vind hem alleen teveel drukken in de nek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:21

Tuurlijk kan je een keer één hebben die niet goed is! Dat heb ik meer dan eens met een deken van EJ, HH etc gehad.

Pasvorm staat daar los van, het is aan je paard of een deken fijn ligt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:31

Vind het alleen ook wel frappant dat ik al 3 verschillende grotes ben tegengekomen in 1 maat :D. En diegene die lek is, trekt ook niet in de nek.

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:36

Hier heel tevreden over de Amigo regendekens. Hele mooie pasvorm, goede kwaliteit en ook bij serieuze regenbuien een droog paard.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:36

maessie schreef:
Is het niet zo dat de dunnere goedkopere modellen minder mm water per m2 kunnen verwerken dan de wat duurdere modellen? Kan me voorstellen dat met die megabuien nu de dekens het niet helemaal voor kunnen houden daardoor?

Tuurlijk is dat zo, maar de dag dat mijn splinternieuwe amigo mio doorlekte had het niet eens lang achter elkaar of echt hard geregend. Dat hij na een volle dag in de stortregen het niet meer kan gebeuren, maar als hij een paar buitjes of de dag verdeelt niet aan kan dan kan ik beter geen deken op doen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:10

Inoterry schreef:
Vind het alleen ook wel frappant dat ik al 3 verschillende grotes ben tegengekomen in 1 maat :D. En diegene die lek is, trekt ook niet in de nek.

Wel allemaal zelfde 'soort'
Ik had normaal Amigo Hero (lag goed), toen Amigo Bravo (ligt zelfs iets fijner), toen een Amigo Bravo XL waarvan werd gezegd handig voor brede paarden en dat is mijn merrie wel (kilometers te groot). Allemaal maat 183 :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 02:22

Allemaal dezelfde soort deken inderdaad :j .

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 02:38

Ik ben een groot fan van horseware, maar de amigo's komen er bij mij ook niet meer in. Ik heb een amigo mio 600d regendeken gehad, die ook niet waterdicht was. :n
Dus voor mij nu alleen nog Rhino of rambo. (Of wheaterbeeta)
EJ dekens vind ik overigens ook wel fijne dekens en zijn niet zo duur :P

Veel andere merken heb ik altijd last van schuurplekken. Of binnenkant stof irriteert omdat het niet glad is en haartjes blijven zitten kriebelen etc...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 06:47

Ik heb 3 rhino's liggen(verschillend aantal grams) en die gaan inmiddels mee naar het tweede paard en zijn denk ik zo'n 6/7 jaar oud inmiddels en heeft nog geen spat regen doorgelaten.
Enorm tevreden gebruiker dus en zodra er 1 stuk gaat(wat best reeël is inmiddels), wil ik niet anders meer!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:43

Ik heb van de zomer deze http://www.divoza.com/nl/amigo-hero-6-turnout-lite-600 bij divoza gekocht ze was toen nog goedkoper.
Nu had ze dit deken van de week net op, toen het zo begon te stormen en na alle verhalen hier was ik wel eens benieuwd hoe ik ze vanmorgen vond.Sinds gisteren regent het namelijk onafgebroken aan één stuk.
Ik had mijn andere deken al klaar liggen om te wisselen.Maar eerlijk gezegd heb ik het niet gedaan ze staat kurkdroog onder haar deken.Daarbij staat ze 24/7 buiten.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:54

Nou ik nog steeds heel blij met de nero. Ondanks het vele water de laatste tijd, is de deken geen een keer doorgelekt. Ook aan de voorkant regent hij niet in. Topdeken!