Monsterinsecten!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:15

vuurneon schreef:
Wij hebben heel veel overlast van wippende duiven, ook écht niet tof. Stelletje oversekste beesten. Liever een vieze mot, die hoor je niet :')

:')
Heb weleens een setje op mijn schutting gehad. Daar heeft poeslief voor het raam smakelijk naar zitten kijken. Bij de paarden zitten twee setjes, het ene setje heeft voortdurend echtelijke ruzies en slaat elkaar met de vleugels de boom uit, bij het andere setje heeft de vrouw telkens hoofdpijn. Is echt te hilarisch om naar te kijken. _O- Bij mij hebben merels het een beetje verkl***t. Wat kunnen die dingen bléren zeg. Zien ze iets wat ze niet bevalt is het gelijk 'YEPYEPYEP' en alle andere vogeltjes maar wegjagen. Flutvogels. >;)
Motten vind ik dan ook weer wat minder, maar dat is omdat poeslief die mee naar binnen neemt om mee te spelen. En dan kan ik overal mottenlijken vandaan vissen...

Zag vandaag wel een wolfsspinnetje die wel erg groot was uitgevallen, en inderdaad ook vrij veel mieren, met en zonder vleugels, maar voor de rest nog geen enorme beesten gezien.
Meer bijen en vlinders is dan weer wel leuk nieuws! :j

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:43

IEUWWW wàt een topic vol ugly monsters! :oo de één nog lelijker dan de ander! Die TOR!! :oo :oo

De dazen, die zijn dit jaar echt mega in grootte, maar ook in aantallen! Ik ga overdag zowieso niet meer rijden. Als we gaan, zo laat mogelijk in de avond en zoveel mogelijk het bos vermijden. Daar wordt je samen met je paard letterlijk opgevreten. Normaal zitten we lekker te beppen te paard, maar nu moet je je mond houden, want ze komen er gewoon ingevlogen %)

In mijn huis heb ik in de benedenverdieping geen last meer van insektenbeesten. Ik heb dit jaar geïnvesteerd in een aparaat dat vliegen 'ombrengt' dmv een natuurlijke werkzame stof, dat niet giftig is voor mens en zoogdieren.
Ik ben zooo blij ermee! Geen ene (levende) vlieg meer, maar ik zie ook geen anders kruipend/vliegend gespuis meer hier!! Nog geen spin in huis gezien *kloptaf* Daar ga ik dus ècht voor lopen, jak :r

En op stal...
er is dus ook zo'n systeem met die werkzame stof in het groot, voor op stallen, maneges ed. Ik was van plan om een briefje hierover in de ideënbus te doen. Maar wat schets mijn verbazing??!
Het is er net aangebracht *rondedansje* en er zijn al aanzienlijk minder vliegen. Zo fijn voor de paardjes :j

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:48

DatBenIkNou schreef:
Zo'n kreng steekt gewoon dwars door je rijbroek heen. Enorme rode harde schijven krijg ik daar van.

Inderdaad! Ben er gewoon beroerd van geworden! Ik smeer me niet alleen in met anti-steekbeesten-spul, maar ga ook nog eens met een stick over m'n rijbroek. Terrorbeesten zijn het!! _-:(

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:56

Valt me vooral op dat de normale vliegen veel voelbaarder steken..

Heel dom misschien maar ik kwam er dit jaar pas achter dat die beesten daadwerkelijk kunnen steken haha...

Nooit gevoeld denk ik.

Muggen zijn wel groter lijkt wel, zoemen te veel.. Wel een Voordeel dat ze me niet lekker vinden.

En die horzels.. Wat zijn het er veeeeeel..
Ik voel me net een seriemoordenaar }>

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:01

blyth schreef:
Maar dat zijn niet alleen duiven helaas, bij ons is het altijd een heel orkest in de ochtend :')

Praat me er niet van :(. Ik wilde gisteren m'n paard buiten zetten, we lopen samen richting de weide en opeens viel er letterlijk een levende duif uit de boom waar wij langs kwamen lopen. Beest viel gewoon uit de boom.

Paard en ik stonden met grote ogen te kijken.

poedersuiker. Hier zit een hele zwerm.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:03

Pff ja echt groot de dazen dit jaar. We hebben hier wel 3 of 4 soorten. Van die grijze die wat platter zijn, de grijze runderdazen, van de zwarr wit gestreepte en nog veel grotere van 3-4 cm. Brrr.... ik sla ze wel gewoon met de hand maar ik probeer die grote uit de lucht te slaan en trap er daarna op. Gelukkig ben ik tot nu toe nog niet gestoken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:03

_San87_ schreef:
blyth schreef:
Maar dat zijn niet alleen duiven helaas, bij ons is het altijd een heel orkest in de ochtend :')

Praat me er niet van :(. Ik wilde gisteren m'n paard buiten zetten, we lopen samen richting de weide en opeens viel er letterlijk een levende duif uit de boom waar wij langs kwamen lopen. Beest viel gewoon uit de boom.

Vliegende ratten zijn het!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:04

vuurneon schreef:
_San87_ schreef:

En dan 's ochtends dat smerige 'roe-kooeeee roe-kooeeee!', ik zal je met je roe-koe :(.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:40

blyth schreef:

Wij hadden vorig jaar in de boom in de voortuin een duivenechtpaar nestelen. Die beesten zijn zo dom :o
Hadden een "plat" nest gemaakt en 3 eieren gelegd, 3x raden die eieren rolden zo het nest uit _/-\o_ Helaas heeft 1 ei het overleefd en hadden wij paar maanden een jonge duif met z'n ouders vlak voor het slaapkamer raam... echt heerlijk...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:04

Die stomme insecten... Ben ik aan het tuinieren, word ik gebeten door die #&%@# mieren (ook die lijken groter...). Ga ik naar het paard, wordt ik gebeten door dazen (elke keer weer). Mijn stal eigenaren hebben al flink wat karatemoves gezien van mij. Die beesten zijn echt volhoudend!! Zit ik in mijn tuin met visite (vanavond nog), word ik gebeten door een smerige steekvlieg.... Ik denk dat ik me de rest van de zomer maar opsluit in huis...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:12

Morganlefay schreef:
Iemand deze jongen wel eens gezien. }>
http://www.zandbergen-ongediertebestrij ... rnaar1.jpg

2 keer in huis... en ik haat wespen maar deze zijn nog veeeel groter..

de eerste stond ik bijna op die zat op de trap..

de 2e vloog door de huiskamer... en ik vloog letterlijk ook door de huiskamer ervandoor.. ik word al panisch van een wesp :oo
(het was donker dus een lamp in de schuur aangedaan waar dat beest op den duur heen vloog met wat hulp van voorwerpen die ik richting beest gooide en dan snel verstoppen achter de deur..)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:18

ik kom we vrij weinig wespen nesten tegen.. 2 jaar terug kon ik gewoon niet veilig grasmaaien... hele hordes achter je aan... nesten in bomen en in de grond.. in de heg in autobanden op de kuilbult noem het maar op := nog nooit zo vaak gestoken.

verder stikt het idd van de dazen niet normaal meer..

__Danielle

Re: Monsterinsecten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:10

Ik heb bij een van onze paarden echt een hele grote daas zien zitten, denk zeker 2-3 centimeter. De enige reactie die ik daarop kon geven was een paar stappen langzaam terug zetten en daarna heel hard wegrennen :=

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:58

Na vanochtend even bijgelezen te hebben hier, besloten om voorlopig alleen nog met burka naar buiten te gaan. :+
Best warm vandaag....

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:31

Christiene schreef:
Morganlefay schreef:
Iemand deze jongen wel eens gezien. }>
http://www.zandbergen-ongediertebestrij ... rnaar1.jpg

2 keer in huis... en ik haat wespen maar deze zijn nog veeeel groter..

de eerste stond ik bijna op die zat op de trap..

de 2e vloog door de huiskamer... en ik vloog letterlijk ook door de huiskamer ervandoor.. ik word al panisch van een wesp :oo
(het was donker dus een lamp in de schuur aangedaan waar dat beest op den duur heen vloog met wat hulp van voorwerpen die ik richting beest gooide en dan snel verstoppen achter de deur..)

Niet doden. Ze waren bijna uitgeroeid in onze streken en zijn heel nuttig tegen andere insecten.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/natuur/ ... rnaar.html
Hun aziatische broertje heeft zich hier genesteld en die zou je dan eigenlijk wel moeten doden omdat het onze bijen te veel doodt.
Rechts de goede hoornaar en links de aziatische die je gerust mag killen
Afbeelding

Ze worden pas gevaarlijk als ze hun nest in of rond je huis hebben zitten en ze zich bedreigd voelen. Hoornaren zullen niet snel steken als ze er op uit zijn dus geen reden voor paniek ook al maken ze een nogal eng kabaal tijdens het vliegen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:11

Als iemand een tip wil: spinnen en muizen hebben een hekel aan pepermuntolie :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:18

Spinnen moet je niet vermoorden vind ik. Zonder hun zouden we niks meer kunnen zien door de vliegen :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:09

betadine schreef:
Niet doden. Ze waren bijna uitgeroeid in onze streken en zijn heel nuttig tegen andere insecten.
Hoornaars zijn gaaf, maar ze kunnen best een beetje indrukwekkend zijn. Bij ons thuis vlogen ze 's zomers rond de bloeiende Japanse duizendknoop om te jagen op de daardoor aangetrokken insecten. Zwaar gebrom maken ze, en als ze per ongeluk de verkeerde afslag nemen (slaapkamerraam), dan zijn ze ook best wel groot wanneer je ze weer buiten wilt zetten.

KittyDylan schreef:
Spinnen moet je niet vermoorden vind ik. Zonder hun zouden we niks meer kunnen zien door de vliegen :)

Die kun je inderdaad beter laten zitten. Bij ons in de wc woont er eentje achter de waterleiding die bijna volledig leeft op door ons gevoerde zilvervisjes en meelmotjes. Heerlijk vindt hij/zij ze, en aan de lege vervellingshuidjes te zien groeit hij/zij er goed op.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:42

Hoornaars maken naar het schijnt ook een geluid voor ze aanvallen, een soort gepiep waarmee ze andere leden van hun nest als versterking optrommelen. Ik laat ze altijd gewoon met rust als ik ze zie. Ze doen gelukkig nooit dat afschuwelijke 'achtervolgen' dat wespen soms doen, en ik heb gehoord dat ze ook veel minder snel aanvallen dan wespen/bijen.

@Shayla: Ik heb grijze runderdaas gegoogeld, de kleur komt perfect overeen maar op de wiki pagina staat dat ze maar 16mm-22mm groot zijn? Diegenen die ik zag waren echt 5-6cm. En ik durf ze ook niet aan te raken met de blote hand :p Voortaan met de vliegenmepper op stap :Y)

Ik vind het wel grappig dat paarden (ook vreemde paarden) vaak heel gelukkig zijn als je dazen op hun kont ofzo doodmept. Ik heb het nog nooit voorgehad dat een paard dat als straf ervaart en uit de weg gaat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:57

Ook hier zijn de dazen massaal aanwezig en niet zo klein ook echt enorme grote..
En t is er niet 1 nee gelijk een stuk of 10

Ook lijken de mieren van tegenwoordig wel 2 keer zo groot.echt griezelig..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:39

Naast dazen zie ik bijna altijd als ik bij de paarden ben (en elk jaar) wel één zo'n mega ding. Groter dan de grijze runderdaas. Iemand enig idee welke dat is? Ben zo bang voor die beesten! Maar kan ze ook weer niet op paardje laten zitten, lijkt me enorm pijnlijk zo'n steek :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:52

Ow gadver ja die duiven, zijn dan wel geen insecten maar erger me wel mateloos aan het gekoekeroe koe koe hoe hoe roe koe

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:53

Vanochtend weer, kon ze wel schieten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:53

Hier zijn ze ook allemaal zo groot.. Vooral dazen.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:37

Paard van een paar dazen verlost. Rare gewaarwording mijn paard slaan, doe dat nl nooit.
Alleen mevrouw was om een andere reden reuze beledigd. Heb dr neus volgesmeerd met zonnebrand.
Daar heeft ze een hekel aan, dat wordt dus morgen de trukendoos openen. Je denkt toch niet dat ze dat en tweede keer laat gebeuren. ~~}>