Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:43

Vannacht iig binnen. Valt zo snel in met dit weer. Hele dagen buiten lopen kan ie nog genoeg. :+

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:58

Ik heb mijn paard juist de schuilstal binnengeduwd, madam stond drijfnat in de gietende regen en wind..
Het valt mij op dat ze een beetje trilt, is dat omdat ze het koud heeft of ? Dekens heb ik niet liggen

View My Video :(:)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:00

Die van mij staan in de zomer 24/7 buiten. Sinds dit jaar hebben ze een schuilstal erbij maar eigenlijk gebruiken ze die alleen als ze het te warm vinden en teveel lastig worden gevallen door al dat stekende gespuis. Tot vorig jaar stonden ze met dergelijk regenachtig weer onder de bomen, die hebben op een bepaalde plek een heeeeeeel dik bladerdak waar bijna geen regen door kwam :)
Nu regent het hier ook weer flink en ik moet zo nog even naar ze toe. Ik gok erop dat ze gewoon lekker in de regen buiten staan te grazen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:01

Yelizaveta schreef:
Dat paard hangt aan het plafond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:05

Onze shettenkudde staat nu ook gewoon 24/7 buiten. leeftijden varieren van 9 jaar tot net 1 jaar. Momenteel hebben ze ook niet echt heel veel schulmogelijkheden, maar je ziet ze wel naast een boom staan waar ze wat beschutting vinden.
Ga het wel even bespreken of toch de trailer in de wei mag komen te staan zodat ze daar voortaan kunnen schuilen, al dan niet in de trailer, dan er wel naast. En binnenkort worxdt er nog een stuk maailand afgemaaid en kunnen we de weide groter maken waar een hele rij grote bomen staan waar ze onder kunnen. _/-\o_ Ben er vamiddag nog even geweest en ze trekken het goed hoor. Ze staan nu achter dat ene boompje maar ze grazen ook wel eens een stukje.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:06

Hoe kan dat nu :P Op mijn gsm staat het gewoon recht..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:07

Regendeken d'r op en extra hooi, aangezien het gras beperkt is. Regendeken natuurlijk alleen voor paarden die dat nodig hebben, zoals die van mij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:09

Die van mij is met pensioen en staat bij m'n familie. Maar ik weet zeker dat hij al twee dagen binnen is in de schuilstal. Bij een druppel komt die al niet meer buiten :+ hij is geïmporteerd uit drogere streken en is wat regen betreft nooit echt ingeburgerd.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:10

Yelizaveta schreef:
Ik heb mijn paard juist de schuilstal binnengeduwd, madam stond drijfnat in de gietende regen en wind..
Het valt mij op dat ze een beetje trilt, is dat omdat ze het koud heeft of ? Dekens heb ik niet liggen

View My Video :(:)

Trillen doen ze om warm te krijgen/blijven. Je paard is het dus zelf aan het regelen. :) Als ze nu binnen staat zal wel snel stoppen met trillen waarschijnlijk.
Ik zou er zeker geen regendeken op leggen! Paard is nat nu. Als je er iets op legt hoe gaat het water dan verdampen? Hooi geven is wel een goed idee.

Mijn paard blijft 24/7 op de wei met schuilstal. Als het regent gaat ie niet vaak binnen staan, als het heel warm is wel. Vooral tegen de vliegen en dazen. Misschien is ie vandaag ook wel binnen gaan staan, het was wel erg nat natuurlijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:11

Katyatje schreef:
Ik zou er zeker geen regendeken op leggen! Paard is nat nu. Als je er iets op legt hoe gaat het water dan verdampen? Hooi geven is wel een goed idee.

Wat dacht je van een goed ventilerende regendeken? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:12

Koper schreef:
Regendeken d'r op en extra hooi, aangezien het gras beperkt is. Regendeken natuurlijk alleen voor paarden die dat nodig hebben, zoals die van mij.

Een shetje zou dus gewoon buiten kunnenblijven met dit weer? Ben zo enorm aan het twijfelen vandaag -O- Ze is uiteraard al erg natgeregend dus kun je daar niet zomaar een regendekentje overheen gooien lijkt mij? Heb haar niet zien trillen en ze kwamen ook gewoon naar het hek toe toen ik ze riep.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:14

Als het bij ons op stal zo slecht weer is als de afgelopen 2 dagen komen ze in de stapmolen.
Mijn merrie is dus vanochtend in de molen geweest en staat voor de rest binnen. Mijn ruin staat weer ergens anders en is vanochtend wel buiten gezet , die kon ik trillend naar binnen halen om 11 uur :(:)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:15

Ik laat ze lekker lopen... Als het echt te bar is gaat er een dunne regendeken op.
Wanneer er veel regen en wind is hebben ze vaak liever wat overzicht omdat ze wat onrustig worden.
Ze schuilen liever met hitte...

Voor mezelf vind ik het een lekker idee, naar binnen... Maar de paarden zien er het nut niet van in.
Lekker laten lopen dus.

Wanneer je veel met je paarden sport, of wanneer ze een dunne vacht hebben, of het 48 uur non stop regent vind ik een deken verstandig....

Yelizaveta

Katyatje schreef:
Trillen doen ze om warm te krijgen/blijven. Je paard is het dus zelf aan het regelen. :) Als ze nu binnen staat zal wel snel stoppen met trillen waarschijnlijk.

Mijn paard blijft 24/7 op de wei met schuilstal. Als het regent gaat ie niet vaak binnen staan, als het heel warm is wel. Vooral tegen de vliegen en dazen. Misschien is ie vandaag ook wel binnen gaan staan, het was wel erg nat natuurlijk.

Oke bedankt, hooi ligt er al in :) En dekens heb ik toch niet

ralphtdw

Onze paarden staan ook dagelijks buiten.
Rn met mooi weer ook snachts.en met beetje regen blijven ze ook gewoon staan
Maar met dit soort dagen worden ze na binnen gehaald.
En worden ze om en om binnen los gegooid voor paar uurtjes.
Met dit weer vinden ze het echt niet leuk.
En ze hebben het vreselijk koud.
En ze kunnen op stal weer even bij komen en lekker slapen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:16

Lianne schreef:
Koper schreef:

Een shetje zou dus gewoon buiten kunnenblijven met dit weer? Ben zo enorm aan het twijfelen vandaag -O- Ze is uiteraard al erg natgeregend dus kun je daar niet zomaar een regendekentje overheen gooien lijkt mij? Heb haar niet zien trillen en ze kwamen ook gewoon naar het hek toe toen ik ze riep.

Tuurlijk kan dat, grote bult hooi d'r bij. Paarden blijven warm door ruwvoer te eten.

Als je een regendeken hebt die goed past en die ook ademend is kun je die rustig op leggen. Het paard droogt dan door de deken heen op. Maar dat ligt aan de kwaliteit van de deken. Eventueel je shet eerst binnen zetten met een zweetdeken tot hij droog is en dan regendek er op en weer naar buiten?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:16

Koper schreef:
Katyatje schreef:

Wat dacht je van een goed ventilerende regendeken? ;)

Goh ja, wie weet kan dat wel maar ik zou het zelf niet doen. Een paard dat trilt hoeft niet per se wat extra. Maar dat is mijn mening. :) En ik ken het paard in kwestie niet.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:17

Mijn verzorghobbels kunnen zoveel binnen staan als ze willen, wat ze ook doen... met heel veel zon. Met dit weer kiezen ze er zelf voor om gewoon buiten te blijven. De vacht kan heel veel hebben hoor, die is waterdicht. Als ze rillen krijgen ze te weinig ruwvoer, dus dan zou er bijgevoerd moeten worden.

Mijn eigen merrie was een watje wat dat betreft, die haren waren zó kort dat ze op de huid regende en die kreeg een gevoerd regendekentje op. :D

beatje

Emita schreef:
Mijn paard staat ook 24-7 buiten in een groep, en hij is de enige die keihard naar de schuilstal rent als het gaat regenen :') de rest van de groep blijft lekker staan grazen. Maar mijn paard is gewoon een watje :D

Zo ene heb ik ook :D
gaat door plassen heen,zwemt,laat zich wassen, maar met een drup regen staat ze in de schuilstal.
Ze kunnen bij ons droog staan,ten eerste is er een grote bomenwal langs de wei en er is een zeer ruime schuilstal,mijn oudje van 36 heeft een regendeken aan tot het ergste voorbij is.We hebben 4 hectare voor 6 paarden dus ook niet heel snel een modder wei.
Voor mij is dit de prettigste manier van paarden houden,ze kunnen zelf uitzoeken wat ze willen.

M_nouska

Mijne staat weer binnen. Kwam net ongelooflijk veel regen en onweer, echt noodweer.
Voel ik me fijner als ze dan warm in haar stal met goed veel hooi staat.
Maar over het algemeen staat ze bijna altijd buiten, tenzij het begint te stormen en alle "ik-heb-een-paard-van-suiker-snel-naar-binnen-stel-je-voor-dat-hij-een-beetje-nat-word" mensen aan komen scheuren en mijn paard alleen staat.
Maar als het noodweer is zetten de eigenaren haar ook wel binnen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:19

Die van mij staat in principe altijd buiten, maar met het gieten van gisteren en vandaag wel minder dan normaal. Ik zie 'm gewoon ontspannen wanneer hij zijn stalletje in komt om op te drogen.

En een regendeken heeft ie wel op. Maar die is echt niet waterdicht genoeg om de hoosbuien van de afgelopen dagen te doorstaan en ik vind het geen fijn idee dat hij uiteindelijk toch nog nat staat.

Daarover gesproken, het valt me regelmatig op dat regendekens toch niet geheel waterdicht zijn. En dan heb ik het niet over de minste dekens, Equiline, Rambo, Bucas. Allemaal laten ze op gegeven moment toch water door.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:23

Ik heb regendekens van Amigo, 2 dezelfde. Elke dag check ik even of paard er nog droog is onder en anders verwissel ik ze. Met dit soort weer moet ik inderdaad na maximaal 2 etmalen de dekens wisselen, de natte gaat dan mee naar huis om daar te drogen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-07-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:27

Ik heb daar met horseware dekens nooit last van. Eentje daarvan heb ik tweedehands gekocht en zelf al zeven jaar en daar is nog nooit een spatje doorheen gekomen. Ook niet al die jaren dat mijn paard 24/7 zonder schuilstal buiten stond.
Ik laat ze ook ieder jaar wassen en daarna niet iedere keer weer waterdicht maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:28

Hier ook regendekens van Amigo ! :j Gister de 12uur non-stop regen goed doorstaan en paardjes lekker warm en droog binnengehaald. Vandaag na 6u non-stop-nog-veel-meer-regen binnengehaald, dekens nog altijd droog aan de onderkant, maar alle paarden bibberen als een rietje ... :( De koude wind was er teveel aan vermoed ik...
Enne...wat waren ze blij dat ze binnen mochten :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:29

Hier gaat het inmiddels wat sneller. Het is wel afhankelijk van de mate van regen. Hoosbuien zorgen voor een natte deken na een halve dag.

Het gaat hier overigens om relatief nieuwe horseware en equiline dekens. Nooit gewassen, dus.