Warmte aankomende dagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:15

het is nu in Hellevoetsluis 26.7 met zon

de paarden staan op de wei waar geen schaduw is, er is genoeg schoon water en een klein windje
ze kunnen er wel tegen
ze zweten wat bij de oren door het vliegenmasker
op stal gaat echt niet, met deze zon op de ramen is het een echte broeikas
stalhoudster zet ze vanavond tussen 2100 en 2200 op stal

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:16

Hier is het nu ook best warm, dus heb ik het hek van de uitloop open gezet, zo kan mijn pony kiezen tussen zon, schuilhok met golfplaten en bomen. Heb een klein modderplasje gemaakt, maar dat was helaas al droog na een uurtje. Er staat een lekker windje, en over een kwartiertje ga ik even kijken of hij naar binnen wilt, het zijn van die hele oude stallen met muren van ruim een halve meter dik, dus daar is het lekker fris nu.
Vanavond gaat hij om 5/6 uur weer in de uitloop, en morgen weer opnieuw een uurtje of 5 op de wei.

lisetteexx

Re: Warmte aankomende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:18

Mijn paarden staan gewoon buiten maar hier is het lang niet zo warm!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:12

Hier blijven ze gewoon 24/7 buiten staan, er is amper zon in het weiland dus dat moet prima kunnen. :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:23

Mijne gaan ook lekker naar buiten. Het is wel warm in de zon, maar aan een kant hebben ze lekker beschutting, en ik zorg dat hun hooibak in de schaduw staat. Hoop meer dat het onweer pas savonds laat komt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:34

Hier gaan ze gewoon naar buiten, de stallen staan in de zon dus daar zal het warmer zijn dan gewoon buiten waar nog een windje waait.
Ze hebben een plekje waar schaduw is maar daar gaan ze nooit staan.
Ze regelen het echt wel hoor.
Voldoende drinken en ze komen het wel door.
Zodra je merkt dat je paard het echt te warm gaat krijgen kan je altijd nog koelen met lauw water en niet ijskoud uit de kraan, ze krijgen het daarna alleen maar weer warmer.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:35

gr_roos schreef:
spicegirl schreef:
wellicht 39. zit nogal een verschil in. maar goed, als het je niets kan schelen, is dat prima (voor jou ) ;)

Hier aan de kust wordt dat niet gehaald en al was dat wel zo, ik heb ze liever buiten in de wind dan in een broeikas stal. Nu hebben die van mij bomen, maar meestal staan ze in de volle zon, ook met 35+ graden.
Beetje kort door de bocht om te melden dat mensen die hun paarden niet binnen zetten niet om het welzijn van hun paard geven.

Dank je! Begon namelijk al heel erg aan mezelf te twijfelen en mijn paard zielig te vinden.

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:43

Pfff hier is het al erg warm. Ik hoop dat alle eigenaren rekening hebben gehouden met dit weer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:04

Mijn paarden staan gewoon buiten, maar kunnen naar binnen.
Ze zouden vanavond naar een ander stuk weiland gaan, maar daar is volop zon. Nu staan ze in een wei met boomgaard, dus daar genoeg schaduw. De paddock heeft schaduw, de bak ook en de stallen zijn koel. Extra waterbak neergezet en vanavond gaan de sproeiers aan, dus kunnen ze ook douchen :')

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:08

Onze paardjes staan overdag in een goed geïsoleerde stal en ook nog eens in de schaduw van een grote boom. Wij zetten ze nu 's nachts en 's avonds buiten, vinden ze heerlijk.

Rijden doen we wel, maar pas later op de avond als de zon al onder is.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:12

warm of niet zo heel warm, de zonnekracht is vandaag 8. wat zeer hoog, en zeldzaam is. dus de zon is sterker, als je lijkt..
mensen mogen met die kracht slechts 10 minuten zonnen..
een stal is niet perse een broeikas. zeker niet, als het lekker open is, en vaak staan ze ook nog onder bomen.

en ik zeg nergens dat mensen niet om het welzijn van een paard geven. ik vind het alleen dat het makkelijk gezegd is, dat ze het wel redden. zeker als er geen schaduw is. zelf zit je lekker binnen, of met airco in een kantoor.
hier is het niet uit te houden buiten. ook niet voor een halfuurtje,laat staan een hele dag zonder schaduw.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:15

Daar ga ik ook vanuit, Spicegirl :j

Zie het ook aan de dieren, er is er geen eentje die vrijwillig in de zon gaat staan, alles staat in de schaduw of binnen !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:22

Shirley schreef:

Zie het ook aan de dieren, er is er geen eentje die vrijwillig in de zon gaat staan, alles staat in de schaduw of binnen !

De mijne wel :'). Zet ik ze in het schaduw stuk, lekker onder de bomen, lopen ze zo t andere weiland in naar de zon.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:27

Shirley schreef:

Ik heb mijn pony al 19 jaar, al die tijd loopt hij zomers 24/7 buiten. Ik zorg dat ze in de schaduw kunnen staan, maar meneer staat het liefst in de zon. Hier is het onwijs bewolkt en net 26 graden. Niets extreems dus en helaas zit ik in een kantoor met airco. Dat betekent vanacht niet slapen van de pijn in mijn nek/schouder en snotverkouden. Ben al een paar keer naar buiten geweest en hier is het goed te doen :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:34

Hier staan echt alleen een paar ezels buiten, de rest staat met zweetoksels te schuilen :))

Moet wel zeggen dat het hier ook windstil is en bloedjeheet in de zon, zijn we helemaal niet gewend, normaliter waai je hier uit je hemdje !

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:35

hier is het nu 31 graden. een licht briesje en benauwd. toch weigeren ze in de schaduw te gaan staan. lekker knabelen en afentoe bellen blazen in de water bak. als ze het heet krijgen hangen ze met hun hoofd in de waterbak.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:41

gelukkig is hier de zon weer weg, licht bewolkt met bijna 30 gr

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:45

Hier (boxmeer eo) is het 32 graden. Paarden vanochtend buiten gehad en gereden en zijn om 2u naar binnen gegaan stonden kletsnat op de wei. In stal is het lekker koel, dan dat maar die 2 dagen even.
Onze jonge paarden staan wel nog op het land maar die staan bij een groot meer dus als ze het warm hebben moeten ze maar over hun watervrees heen ;).

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:10

hier ook 30 graden in de zon, windje is ook erg warm.. Ik heb ze binnen gezet, in de grote stal is het goed koel, hun eigen buiten stallen zijn nu te warm, staan vol in de zon. Op de wei hebben ze geen schaduw, ik zet ze vanavond wel weer lekker buiten!

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:16

Hier schijnt de zon nu fel en geen bewolking. Dus je verbrandt wel erg snel. 2 dagen warm en daarna weer normale temperaturen :)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:28

Het is hier nu 28,3 graden in de schaduw van het huis. Onder het dak van de schuilstal en in de stal zal het ook zoiets zijn, maar schaduw van de bomen voelt het koelste. Gelukkig heb ik bomen in de wei en paddock, want vanmiddag om 12 uur liep onze pre al te zweten op de borst en rond de oren. De criollo's kunnen er zo te zien beter tegen. Wel heb ik een grote teil met water neergezet, vanwege de wachtrij bij de automatische drinkbak. Vanmiddag ook niet gereden, misschien later vanavond als het wat afkoelt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:49

hier tikt de temperatuur nu de 34 graden aan. nog steeds zon, ook al begint het wel dicht te pakken.
mafketel 1 en mafketel 2 waren rondjes aan het rennen door het land.... ja, die hebben dus bezweette borsten. daarna zijn ze gaan soezen in de zon. heb nu hooi in het schuilhok gedaan, hopend dat ze wat verstand gaan kweken. ze lijken er geen last van te hebben. ze drinken veel, maar dat is het. in de schaduw van de bomen en het hokje is het een aangename 20 graden maar ja, vol in de zon natuurlijk staan...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:55

Shirley schreef:

De mijne. 1 plek van 2 meter zon in het weiland en daar staat mijn pony in :+
Heb hem lekker afgespoeld, en daarna laten rollen in de bak waarna hij (erg verstandig) zich niet heeft afgeschud. Natuurlijke zonnebrand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:57

Ik ben er niet en ik gooi ze op de zorgboerderij er normaal uit , die blijven morgen denk ik binnen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:04

Piekosjj schreef:
Shirley schreef:

De mijne. 1 plek van 2 meter zon in het weiland en daar staat mijn pony in :+
Heb hem lekker afgespoeld, en daarna laten rollen in de bak waarna hij (erg verstandig) zich niet heeft afgeschud. Natuurlijke zonnebrand :)

hier staan er 2 vrijwillig hoor ( zie paar posten hierboven )