anti-vliegensprays, steeds minder keuze? welke voorkeur??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: anti-vliegensprays, steeds minder keuze? welke voorkeur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:11

Even snel het topic doorlezen? Heel dit topic draait namelijk om wat de beste vliegensprays zijn en waar ze verkrijgbaar zijn. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:45

Emaartje schreef:
ik zie dat er nog hernthoornolie inzit of berkenteer olie wat dacht jij dat er anders inzat?

Die met hertshoornolie mag dus niet meer. Wat er nu inzit weet ik niet (berkenteerolie dan?) , ik kocht het toch al niet omdat hertshoornolie niet genoeg werkt op mijn zwarte.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:12

Die spray van Atex met berkenteerolie is toch ook een donkere spray ? :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:53

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:00

Dazenex van Sectolin werkt als een trein. Je ziet de vliegen aankomen, willen landen, maar maken rechtsomkeert :') Vlekt ook niet :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:44

Ik vind de vernieuwde Atex ook prima werken, idd op basis van berkenteerolie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:14

Ik ben ook positief over de vernieuwde Atex spray. Dazen blijven op afstand.
Al zeg ik er wel bij dat ik nog niet in een regelrechte dazenaanval terecht gekomen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:20

geeft de huidige Atex nog af op lichte paarden???

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:18

Anoniem schreef:
geeft de huidige Atex nog af op lichte paarden???

Volgens mij wel toch ?
De vloeistof is donker...

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:21

Ik gebruik altijd veerust... Werkt prima!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:33

Waarom zou je in godsnaam nog sprays willen kopen die bij wet verboden zijn omdat er schadelijke stoffen in zitten... Nou ja, ik gebruik afwisselend die van Leovet en Effol. Deze zomer heb ik Effol, maar omdat mijn paard plots niet meer besprayed wil worden dan maar een pot van leovet gaan halen waarbij je je paard moet 'insponzen' zeg maar.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:48

Heb je het tegen mij? Er zijn zoveel dingen in NL niet meer te verkrijgen zoals onder andere Vulcetan... Is dan iets anders maar dat werkt super, niks mis mee en in België gewoon nog te verkrijgen...
Laatst bijgewerkt door Jolet op 19-07-13 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:49

Ik pak altijd de goedkoopste, haal zelf een flesje hertshoornolie van 100 ml, en dan druppelen :) Werkt fantastisch!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:50

@heleen,
Omdat Nederland met alles het braafste jongetje van de klas is en dingen verbied waar heel Europa nog wel kan gebruiken.
En wij hier met dure rotzooi zitten zonder werkzame stof.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:52

hertshoornolie is toch best sterk.
Hoeveel druppels mag je er dan in doen?

Bij ons in de buurt verkopen ze nog wel atex daas spray met hertshoornolie maar raakt dit jaar natuurlijk ook op. Ze hebben het nog gewoon in de schappen staan.

Ik snap ook nog steeds niet waar het probleem in 1x vandaan komt dat nederland dit niet meer mag gebruiken.
Nederland wil overal mee voorop lopen net als met de milieu vervuiling ga je over de grens zie je de rokende schoorstenen al.
Als de wind verkeerd staat ademen wij dat ook in.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:58

Rais schreef:
Ik haal mijn spray ook in Duitsland. Momenteel gebruik ik de Leover Power Phaser, tegen muggen, vliegen, dazen en teken. Woon praktisch tegen Duitsland aan en mijn paard staat er nog dichterbij. Meestal rijd ik ook in het Duitse bos maar het stikt er inmiddels echt van de dazen!
Ben laatst zelf ook gestoken, door mijn rijbroek heen! Erg pijnlijk!

Gebruik ook de Leovet Power Phaser, had eerst de voorganger maar die was er op een gegeven moment uit. Koop het in een jerrycan want heb 3 paarden, doe daar dan een zomer of langer mee. We zitten niet in de bossen maar hebben wel dazen maar niet in de mate waarin ze het in het Zuiden hebben. Kan me er redelijk mee redden, breng het met een spons aan meestal in grote vegen over het lijf.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:05

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:23

Ik zie overigens dat Leovet Neovet Deo ineens weer verkrijgbaar is en de Leovet Power Phaser weer niet. Zal dat ook weer met de nieuwe regels te maken hebben? Ik vond de Leovet Neovet Deo eigenlijk zelf altijd heel prettig ruiken en ook goed werken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:32

De Power Phaser is hier in Belgie wel nog gewoon verkrijgbaar.. Over de Neovet Deo nog niets gehoord :)

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:32

Shanelle schreef:
Iemand ervaring met deze spray? Ik ben bijna ten einde raad en dit lijkt me een laatste redmiddel...
http://www.westernruitersport.nl/a-2335 ... egenspray/

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb nu Absorbine Ultrashield besteld maar kwam later deze tegen. Als die Absorbine niet werkt, wil ik die Endure proberen.

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:33

Sectolin is heel fijn en gewoon verkrijgbaar! Je ziet geen vliegje meer en het vlekt niet!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:36

Power Phaser heb ik nog gebruikt, maar deed amper iets (en stonk verschrikkelijk). Ik had vroeger een spray van Effol - Anti Daas. Die rook lekker en werkte goed, maar ik kan hem helaas nergens vinden. Ik weet eigenlijk niet of hij nog bestaat. Wel al "vliegenspray" gezien van Effol, maar op die van mij stond iets anders.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:45

Ashkerlon schreef:
Power Phaser heb ik nog gebruikt, maar deed amper iets (en stonk verschrikkelijk). Ik had vroeger een spray van Effol - Anti Daas. Die rook lekker en werkte goed, maar ik kan hem helaas nergens vinden. Ik weet eigenlijk niet of hij nog bestaat. Wel al "vliegenspray" gezien van Effol, maar op die van mij stond iets anders.

Ja maar dat etiket is vaak veranderd door en voor de nieuwe wetgeving dus het kan wel degelijk het zelfde product zijn..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:53

Toen ik de anti-daas kocht, stond die gewone vliegenspray er ook al naast. Dus ik vrees dat het gewoon 2 verschillende sprays zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:02

Ik heb liever gel's die je kan smeren. Mijn ervaring is dat gel's langer werken dan sprays. Alleen kon ik laatst in de ruitershop geen gels vinden. Heel vroeger had je ik iets van Fly-Away. Was wit spul en erg duur voor een 1 liter fles maar damn dat spul werkte als een tierelier en hoefde ik slechts te gebruiken bij het rijden of als ze niet werkten 2x per week op te brengen. Geen Vlieg of daas te bekennen rond hen.

Nu met al die milieuverordeningen worden veel dingen geband maar effectief zijn de nieuwe sprays (of gels) haast niet. Zelfs ik wordt al aangevallen door de dazen als ik gewoon naar mijn schapenwei loop. Blijkbaar vinden dazen walnotenbomen heel fijn. ^) Vind nu nog maar eens antivliegen- en dazenspul die echt erg goed werkt. vliegendekens bij mer dan 25 graden is ook voor het paard niet echt fijn. Daar staan ze ook onder te zweten is mijn ervaring. :\