Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

pluisje4951 schreef:Tja, volgens mij werkt een neusflap alleen als je paard dat verdraagt.
Hetzelfde met zonnecreme. Sommige paarden of pony's krijgen daar uitslag van.
Het is wat proberen... Niet bang zijn als je paard uitslag heeft! Die verdwijnd vanzelf!
Fritt_J schreef:Ik zweer inderdaad ook gewoon bij zonnebrandcrème op zonnige zomersedagen. Gewoon een trucje verzinnen om het erop te krijgen. Een tinker lust vast wortels/appels, of iets dergelijks. Terwijl die dat van je hand eet heb jij de tijd om het erop te smeren.
Waterproof is wel de aanrader....
Monster_tos schreef:Fritt_J schreef:Ik zweer inderdaad ook gewoon bij zonnebrandcrème op zonnige zomersedagen. Gewoon een trucje verzinnen om het erop te krijgen. Een tinker lust vast wortels/appels, of iets dergelijks. Terwijl die dat van je hand eet heb jij de tijd om het erop te smeren.
Waterproof is wel de aanrader....
Die van mij is echt niet om te kopen met wortels. Zodra de fles in beeld is is paard weg.
En 1 x per dag smeren is ook echt niet genoeg bij die van mij, en heb geen tijd om paar keer per dag te smeren. Dus hij moet gewoon zn flap om
Ik heb ooit zo'n leuk masker aangeschaft, mevrouw ging er gelijk mee rollen, en die rolt nogal uitgebreid met haar hoofd in het zand. Echt een kop schuurder. Dat ging toen dus fout, hij klapte wat in (opzich niet erg, niet tegen het oog) maar zat ook helemaal onder de modder waardoor ze geen zicht meer had dus. Het had toen net geregend... en dat vind ik dus een beetje eng, dat ze dat weer doet een keer als ik er niet ben....
)
dani_spit schreef:Ik heb een pony met 3 witte voeten en een witte neus. Een paar jaar geleden verbrandde hij verschrikkelijk in de kootholtes van die 3 voeten (de zwarte was normaal). Het gevolg was hele erge mok wat een tijd duurde voordat we deze weg kregen. Ik ben toen gaan smeren met factor 50 zonnebrand voor kinderen. Iedereen op stal hielp mee met smeren met als gevolg dat er op een dag verspreid zeker 5 a 6 keer werd gesmeerd. Nog kreeg hij het voor elkaar om te verbranden. Op zijn neus kreeg hij ook steeds kleine korstjes dus die ook gaan smeren maar door de geur rende hij op een gegeven moment hard weg als we eraan kwamen. Daarnaast droop het in de ochtend door de dauw ook weer van zijn benen en neus.
Flappen gemaakt voor om z'n benen en neus. Die lagen na een uur al ergens verlaten in de wei. Toen ben ik eens naar de Etos gegaan en gevraagd wat nou echt goed spul is als je als mens heel snel verbrand. Ik heb toen ook aangegeven dat het uiteindelijke doel mijn paard was. Toen vertelde ze me dat haar baas ook een paard had en die gebruikte daar P20 van Riemann voor (http://www.google.nl/search?um=1&safe=active&biw=1280&bih=919&hl=nl&tbm=isch&sa=1&q=p20+riemann&oq=p20+riemann&gs_l=img.3..0i19.4134.4995.0.5264.8.4.0.4.4.2.706.1259.2j4-1j0j1.4.0...0.0...1c.1.9.img.hlYNxlQjOkk / http://www.p20.co.uk/)
Dit spul is al heel snel bestand tegen water en daarnaast blijft het de hele dag zitten. Ik heb het eerst op mijzelf getest aangezien ik heel erg snel verbrand en een hele lichte huid heb. In de ochtend ingesmeerd en daarna naar het strand geweest. Dit was aan het begin van het jaar dus ik was nog lekker wit. Normaal smeer ik me meerdere keren op een dag in om verbranden te voorkomen maar nu had ik me expres maar 1x ingesmeerd. Resultaat was dat ik niet eens verkleurd was terwijl er een stukje naast m'n bikinibandje, wat we vergeten waren, toch echt hartstikke verbrand was! Ik ben dat gaan smeren bij m'n pony. We smeerden nog maar 1x per dag in de ochtend en hij kleurde nu heel mooi bruin in z'n koten. Momenteel smeer ik alleen de eerste 2 maanden en daarna is hij heel mooi gebruind in z'n koten en hoef ik niet meer te smeren.
Een vriendin had daarna een cremello pony die ook verbrandde. Die is hier ook mee gaan smeren en die verbrandde ook niet meer. Echt superspul dus!
).