Verbrande neus voorkomen, hoe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje4951

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:20

Tja, volgens mij werkt een neusflap alleen als je paard dat verdraagt.
Hetzelfde met zonnecreme. Sommige paarden of pony's krijgen daar uitslag van.
Het is wat proberen... Niet bang zijn als je paard uitslag heeft! Die verdwijnd vanzelf!

DaMarcus

Re: Verbrande neus voorkomen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:39

Als het paard uitslag krijgt van de zonnebrandcreme zou ik een ander merk proberen of voor een ander huidtype.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:58

ik smeerde mijn paard zn neus in met sudocreme, en deed dit voornamelijk in de avond en dan zo dik mogelijk.
Vaak na een paar dagen goed smeren was het over.

Zonnebrand factor 50 werkte niet bij haar

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:56

pluisje4951 schreef:
Tja, volgens mij werkt een neusflap alleen als je paard dat verdraagt.
Hetzelfde met zonnecreme. Sommige paarden of pony's krijgen daar uitslag van.
Het is wat proberen... Niet bang zijn als je paard uitslag heeft! Die verdwijnd vanzelf!

Verdragen....... nou, die van mij heeft pech gehad: ze hééft die zonnekap met neusflap maar gewoon te verdragen.
Het is óf dat, óf met een neus met flinke, pijnlijke brandwonden staan.
Smeren doe ik alleen als ik ga rijden, en dus de kap afgaat. Ik ga nl. niet 3 tot 5x per dag smeren, terwijl ze 't gewoon van haar neus veegt.

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:03

Ik zweer inderdaad ook gewoon bij zonnebrandcrème op zonnige zomersedagen. Gewoon een trucje verzinnen om het erop te krijgen. Een tinker lust vast wortels/appels, of iets dergelijks. Terwijl die dat van je hand eet heb jij de tijd om het erop te smeren.
Waterproof is wel de aanrader....

Flame_Flowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:03

Liekjje schreef:
ik smeerde mijn paard zn neus in met sudocreme, en deed dit voornamelijk in de avond en dan zo dik mogelijk.
Vaak na een paar dagen goed smeren was het over.

Zonnebrand factor 50 werkte niet bij haar

Ik zou dat eens proberen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:48

Fritt_J schreef:
Ik zweer inderdaad ook gewoon bij zonnebrandcrème op zonnige zomersedagen. Gewoon een trucje verzinnen om het erop te krijgen. Een tinker lust vast wortels/appels, of iets dergelijks. Terwijl die dat van je hand eet heb jij de tijd om het erop te smeren.

Die van mij is echt niet om te kopen met wortels. Zodra de fles in beeld is is paard weg.
En 1 x per dag smeren is ook echt niet genoeg bij die van mij, en heb geen tijd om paar keer per dag te smeren. Dus hij moet gewoon zn flap om :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:42

Mss tip voor degene die liever smeren., nieuw bij apotheek: vision all day factor 50. Waterbestendig uva/uvb.
Ga t iig proberen zodra de zon weer schijnt!

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:19

Monster_tos schreef:
Fritt_J schreef:

Die van mij is echt niet om te kopen met wortels. Zodra de fles in beeld is is paard weg.
En 1 x per dag smeren is ook echt niet genoeg bij die van mij, en heb geen tijd om paar keer per dag te smeren. Dus hij moet gewoon zn flap om :)

Meestal doe ik het eerst op mijn hand voordat ik in de buurt kom. Mijn pony is ook van het type dat niet van flesjes/sprays enzovoort houdt. Maar als je inderdaad niet de tijd hebt om over dag te smeren is zo'n flap wel handig. (weer wat geleerd voor als ik eens in de situatie kom die jij beschrijft).

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:47

Voor de witte neuzen is het anders nu wel "goed" weer, mijn tubes sunblock blijven liggen en ook zijn neuskapje ligt nog in de berging... het enigste voordeel aan dit prutweer.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:54

Ik smeer ook zonnebrandcreme..doe het op mn hand en dan heeeel snel zn neus over :+
Smeer ook savonds als hij weer op stal gaat, aangezien het ook intrekt en nog werkzaam is

gaat al die jaren al goed, dus houden we maar zo :)

Anoniem_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:36

wij deden altijd een klein beetje zonnebrandcréme en dat werkte heel goed :j

DJumpingboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:44

Je moet met zonnenbrand eigenlijk al beginnen met smeren voordat de zon schijnt dan heeft het het meeste effect

Elseline18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:05

Insmeren met zonnebrand :)

fleursaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:55

ik heb speciale zonnebrand voor paarden erg handig :D

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:25

Ik had mijn paard zijn neus dinsdag goed ingesmeerd omdat ze toch wat zon verwachtte. Het zou echter in de namiddag gaan regenen dus had ik zijn neuskapje achterwege gelaten. Natuurlijk was het de hele dag zonnig, pas tegen de avond regen.
Gisteren haalde ik hem van de weide en je zag dus duidelijk waar ik een stukje was vergeten insmeren, daar waren wat korstjes op. Dus dat wil wel zeggen dat mijn sunblock wel duidelijk werkt.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 20:27

De neus van mijn paard is heel licht verkleurd, maar geen pijnlijke plekjes te zien. Met die afwisselende regen en het uitblijven van echt zonnig weer blijft mijn kap voorlopig ook in de kast. Lijkt me allesbehalve prettig om zo'n kap op te hebben in de regen, dat is dan weer een nadeel..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:02

Fijn topic om door te lezen. Het heeft een paar dagen half om half zonnig geweest, en nu heeft ze al een verbrandde neus... ik twijfel of het echt door de zon komt omdat de kin ook al 'oranje' kleurig wordt, maar ze boven haar oog waar ze ook altijd verbrand nog niet is verkleurd. Maar goed, lastig te achterhalen waardoor het anders zou komen...

Ik wil nu toch wat anders gaan proberen. Tot nu toe heeft het altijd volstaan om haar smiddags in te smeren met zonnebrandcreme voor paarden en savonds met sudocreme. Maar nu heb ik een full time baan, en ze smeert zichzelf ook binnen 2 tellen onder dat het niet echt kan intrekken. Nu doe ik dan savonds met rijden het insmeren met sudocreme, zodat het rustig wat kan intrekken zonder dat ze het gelijk weg smeert.

Maar ja, overdag heb ik werk, en kan ik dus niet meer komen. En dus moeten we misschien toch een masker gaan proberen...

Nu durf ik dat echter niet zo goed :o Ik heb ooit zo'n leuk masker aangeschaft, mevrouw ging er gelijk mee rollen, en die rolt nogal uitgebreid met haar hoofd in het zand. Echt een kop schuurder. Dat ging toen dus fout, hij klapte wat in (opzich niet erg, niet tegen het oog) maar zat ook helemaal onder de modder waardoor ze geen zicht meer had dus. Het had toen net geregend... en dat vind ik dus een beetje eng, dat ze dat weer doet een keer als ik er niet ben....

Iemand meer van die ervaringen? Of tips welk masker ik zou kunnen gebruiken? Ze verbrand ook op haar kin, maar vooral de neus bovenop is een ramp. En boven een oog verbrand ze ook. Ik hb zo'n speciaal flapje aan het halster gehad, maar die bleef niet zo netjes op zn plek (of flapte omhoog :+ )

Ik lees mee :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:13

Zie eerder dit topic

Heb er 1 van cashel... 70% uv werend . Gekocht bij uhg-shop

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:51

Ik heb ook alleen flapje die over zn neus gaat. Zo'n compleet masker laat Saga ook echt niet zitten. Dit neusflapje gaat goed, doe hem 's avonds wel altijd af.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:57

dani_spit schreef:
Ik heb een pony met 3 witte voeten en een witte neus. Een paar jaar geleden verbrandde hij verschrikkelijk in de kootholtes van die 3 voeten (de zwarte was normaal). Het gevolg was hele erge mok wat een tijd duurde voordat we deze weg kregen. Ik ben toen gaan smeren met factor 50 zonnebrand voor kinderen. Iedereen op stal hielp mee met smeren met als gevolg dat er op een dag verspreid zeker 5 a 6 keer werd gesmeerd. Nog kreeg hij het voor elkaar om te verbranden. Op zijn neus kreeg hij ook steeds kleine korstjes dus die ook gaan smeren maar door de geur rende hij op een gegeven moment hard weg als we eraan kwamen. Daarnaast droop het in de ochtend door de dauw ook weer van zijn benen en neus.

Flappen gemaakt voor om z'n benen en neus. Die lagen na een uur al ergens verlaten in de wei. Toen ben ik eens naar de Etos gegaan en gevraagd wat nou echt goed spul is als je als mens heel snel verbrand. Ik heb toen ook aangegeven dat het uiteindelijke doel mijn paard was. Toen vertelde ze me dat haar baas ook een paard had en die gebruikte daar P20 van Riemann voor (http://www.google.nl/search?um=1&safe=active&biw=1280&bih=919&hl=nl&tbm=isch&sa=1&q=p20+riemann&oq=p20+riemann&gs_l=img.3..0i19.4134.4995.0.5264.8.4.0.4.4.2.706.1259.2j4-1j0j1.4.0...0.0...1c.1.9.img.hlYNxlQjOkk / http://www.p20.co.uk/)

Dit spul is al heel snel bestand tegen water en daarnaast blijft het de hele dag zitten. Ik heb het eerst op mijzelf getest aangezien ik heel erg snel verbrand en een hele lichte huid heb. In de ochtend ingesmeerd en daarna naar het strand geweest. Dit was aan het begin van het jaar dus ik was nog lekker wit. Normaal smeer ik me meerdere keren op een dag in om verbranden te voorkomen maar nu had ik me expres maar 1x ingesmeerd. Resultaat was dat ik niet eens verkleurd was terwijl er een stukje naast m'n bikinibandje, wat we vergeten waren, toch echt hartstikke verbrand was! Ik ben dat gaan smeren bij m'n pony. We smeerden nog maar 1x per dag in de ochtend en hij kleurde nu heel mooi bruin in z'n koten. Momenteel smeer ik alleen de eerste 2 maanden en daarna is hij heel mooi gebruind in z'n koten en hoef ik niet meer te smeren.

Een vriendin had daarna een cremello pony die ook verbrandde. Die is hier ook mee gaan smeren en die verbrandde ook niet meer. Echt superspul dus!

welke van p20 heb jij?

xxsifra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:20

Zonnebrand :')

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:22

ik had ook een paard met een wit/roze neusje ik smeerde gewoon zonnebrand voor mensen er op als de zon scheen en dat werkte echt top! :)

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:16

Hier gaat er ook gewoon een sunblock op, werkt prima.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 06:51

Zonnebrand doe ik altijd met rijden, dan kan ze het niet afvegen en trekt het hopelijk goed in. Anders zit binnen no time alles onder (en dat krijg je ook echt niet van muren of benen := ).
Ik heb nu zo'n crusader masker besteld. Kijken of dat Wietje-proef is, en of die tegen haar manier van rollen kan....