Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
simongek schreef:Tancreda4 schreef:Ik heb net een nieuwe 300 grams deken besteld. Mevrouw staat nu al met 50 + 200 grams onderdeken namelijk en ik kan niet dikker Ze staat momenteel even dag en nacht buiten, nu het droog is. Vind haar niet heel warm onder de deken aanvoelen verder. Oh, overigens ook met hals eraan, maar die is ongevoerd. Zou ik die ook dikker moeten nemen dan uiteindelijk?
heeft ze wel de beschikking over een schuilstal of niet?
en volgens mij is het jou meer te doen om het feit dat ze het niet koud heeft als de vacht tegen te gaan toch of niet?
Polderpaard schreef:_Amigo schreef:
dat van die oren vind ik zo´n onzin je kunt zelf toch ook koude oren hebben zonder dat je het zelf koud hebt?
Als je paard lekker voelt bij zijn lease zit je goed.
Ik neem aan dat je zijn lies bedoeld?
Ik geloof ook niet dat koude oren veel zeggen hoor. Ik voel tussen zijn voor- en achterbenen en gewoon even een hand onder zijn deken laten glijden voor hij af gaat om te checken of hij niet te warm is (dat is die van mij veel eerder dan te koud namelijk).
Hier nog steeds fleece gevoerde regendeken en een lekker comformtabel gevoel. Wel een teddy vachtje.
Hoe weet je hoeveel % bloed je paard is?? Die van mij is van vaders kant spring gefokt Frans en van moeders kant zitten er Holsteiners in. Zou dat kunnen verklaren dat hij zoveel haar heeft?
Wendy_Komen schreef:Ik ga morgen een deken halen, en mijn merrie voor het eerst onder een deken zetten. Ze heeft iets wintervacht, maar er staan er op stal die meer vacht hebben die tevens een deken op hebben.
Maar gezien ik momenteel zit met aan paard die totaal niet goed is (been of rug of bekken, geen idee, zie daarvoor mijn andere topic), wil ik uitsluiten dat ze kou op de spieren heeft. Ze toont niet dat ze het koud heeft (trillen, haren opzetten), dus is dan nog best lastig. Ik denk dat ik ga voor een 200 grams, en hoop dat het de juiste keus is....
Vorige winter heeft ze zonder deken gestaan, en heeft toen ook een zeer geringe wintervacht ontwikkeld. Echter toen ook nooit getoond dat ze het koud had. Vandaar tot nu toe ook zonder deken, en heb er dus ook geen 1 in huis.
_bloempje_ schreef:Rien: Jaa dat is fijn, doe je dat zelf het wisselen of wordt het gedaan? Ik ben zoals vandaag twee keer langs stal geweest, maar red dat niet iedere dag.
Laat staan dat ik ieder morgen kan garanderen dat ik onderdek eronder vandaan haal. vandaar dat ik nu even een zomerdek eronder heb gedaan even als noodoplossing.
Maar dat aangroeien van de vacht is dan helaas niks tegen te doen, haha of natuurlijk nog een keer scheren!
Conclusie halsdeken schuurt, dan kan ik dat idee ook weer uit mijn hoofd zetten. Bedankt