Picassox jammer dat hij bij jou paard niet fijn valt, klonk inderdaad meer als een te kleine maat

Jammer dat ze hem niet meer hebben in 190
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Picassox schreef:Ik heb de Optimo nu in een 190, deze past veel beter. Toch vind ik de druk op de schoft best wel weer hoog doordat de deken wat naar achteren trekt. Hebben jullie daar geen last van?
Ik heb het idee dat de boeg van mijn paard te smal is voor deze deken. Ik denk dat ik het V-systeem wat verder naar achteren laat verplaatsen op de deken zodat de deken smaller wordt en hopelijk daardoor niet meer zo naar achteren trekt op de schoft. Iemand ervaring hiermee?
Picassox schreef:Hm, erg jammer! Ik houd de deken wel aan, hij is immers al een dag in gebruik, maar ik vind hem niet fijn. Ik trek hem de hele tijd naar voren, want anders zit de deken echt klem op de schoft. Qua lengte moet hij hem echt hebben, maar de boeg is gewoon te wijd voor hem. Ik denk dat ik het V-systeem iets naar achteren laat verplaatsen zodat de hals wat kleiner wordt.
Voorlopig toch maar weer zijn Rambo Duo om. Die zit hem werkelijk als gegoten... Dus hoopte dat bij de Optimo ook te krijgen! Helaas!
!
!

meiske1577 schreef:Ik zoek wel een deken zonder hals, of met losse hals. Die gebruik ik nooit, gelukkig niet zo enorm last van vliegen hier dicht bij de kust. Een ander paard zou makkelijk zonder deken kunnen, maar mijn prins op de erwt heeft er toch last van....
Hij staat momenteel als het warm is overdag met een vliegendeken van Bucas, wel met andere singels eraan want de buikflap past niet![]()
In de nacht staat hij met de Bucas turnin.
Maar de Bucas dekens zijn qua pasvorm eigenlijk te smal. Omdat deze dekens licht zijn gaat het wel. Maar de winterdekens vielen erg tegen.
De optimo Turnout ligt perfect.
Ik zag ook de grand prix helix, zijn daar ervaringen mee? Qua pasvorm en maatvoering?