Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ireen_ schreef:Ik heb haar liever op stal bij onweer, maar deze zomer komt er tot nu toe steeds geen onweer hier als ze het voorspellen (en paard dus op stal staat) en wel tot 2 keer toe flink onweer gehad terwijl ze buiten stond.. tja, kan haar helaas niet binnen zetten dan 's nachts omdat ik dan eerst zelf 20 minuten op de fiets door de polder zou moeten.
Paarden staan overigens dicht bij het spoor en hoogspanningsmasten.. is dat nou juist voordelig of niet?
Overigens kan het op stal ook mis gaan natuurlijk.. aantal jaar geleden op een stal gestaan waar een enorme bom neer ging door een blikseminslag, hij viel in een paddock waar gelukkig geen paard stond op dat moment, zo een hele lichtmast neergehaald. Zo'n boom had ook op de stallen kunnen vallen.
nikkie722 schreef:bij ons kunnen de paarden naar binnen en buiten, maar ze staan altijd buiten, ook bij sneeuw harde regen enz.![]()
laten jullie de stroom op het draad aan staan bij onweer of zetten jullie het schrikapparaat uit?
sommige zeggen op laten staan anderen doen het stroom uit...
dus gaat wat worden) maar zal zelf de deur niet dichtdoen dat ze binnen moeten blijven.
gohya schreef:@charfloor
Jullie rijden/lessen gewoon door tijdens de onweer? dat is hardstikke gevaarlijk!
De bliksem kan op jou of je pony inslaan,of je nou bang bent of niet.
Ik vind het onverantwoordelijk van jullie instructrice.