Vliegen weg met Boviclips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Re: Vliegen weg met Boviclips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:10

Ik heb vandaag 2 besteld.
Zal me benieuwen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:07

thanks!!
de assistente van de DA was het met mij eens. kans is klein dat ze er op bijten en de kans dat ze ziek worden is nihil. hij mag hem dus in blijven houden. *\o/*

fotos komen snel, maar ben nog niet bij me shetlander geweest, die staat 50km van me huis en red het niet met werk en andere dingen om er heen te gaan. ik hoop morgen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:44

Voor de koeien ken ik ze inderdaad wel! Maar onze koeien hebben ze niet, want wij hebben de ervaring dat ze niet goed werkten bij ze..
Maar wie weet hoe goed ze bij paarden werken! Volg dus ook even mee!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:11

blacknorton al bij je shetlander geraakt? :D want heb de clips binnen en wil het nu wel erg graag gaan uittesten, alleen ben ik niet zo'n vlechtwonder :o

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:27

Hier hangt de boviclip al sinds vrijdagavond bij de pony in de staart.
Kan tot nu toe niet echt zeggen dat het werkt.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:35

Mijn paarden hebben hem nu een week of 3 in de manen hangen. Ben er ook nog niet echt over uit of het nou zo goed werkt. Rond het hoofd zitten bijna geen vliegen, maar op de rest van het lijf nog wel. Misschien heeft het nog wat langer de tijd nodig om over het hele lichaam te verspreiden.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:08

ja ik ben bij me shet geraakt, hij was alleen niet zo in een foto bui, dus de fotos zijn niet heel duidelijk, maar hoop dat jullie een idee krijgen.
ik heb 2 draadjes door de lus van de boviclip gehaald. de draadjes zitten vast geknoopt. die vanaf boven aan de manenkam ingevlochten. de boviclip zit dus vlak onder zijn manenkam. ik heb een onderste pluk manen gekozen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FWSC3VMG

hij heeft geen muggenbuld meer onder zijn buik of op zijn rug. nu ook geen dazen meer, maar die heb ik vandaag ook niet op de wei gezien (het was ook niet echt droog toen ik er was).

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:36

Ik heb ze eergister ook bij mijn paarden ingehangen. Ik heb alleen een andere constructie gebruikt.

Ik heb zo'n 10 tot 15 cm achter de oren een plukje manen gepakt ongeveer zo groot als een middelmatige knot en de middelste streng gedraaid tot het een strak geheel was. Die heb ik door het oog van de clip heen gehaald. (Als je dit niet doet toupeer je het haar ongewild bij het omhoog doen van de clip) Daarna heb ik gewoon de manen uitgevlochten. Onderaan twee elastiekjes voor de zekerheid. De manen van mijn paarden varieren van heel lang (shetlander tot zeer kort wedstrijdpaard). Dus ook bij mij ligt de clip op de manenkam en bij de paarden met lange manen zie je er (haast) niks van.

Bij 1 van mijn paarden heb ik er ook 1 in de staart gehangen. Dit paard is een beetje exemerig en om de jeuk zo snel mogelijk weg te krijgen heb ik de test ook daar gedaan. Hij hangt er nog keurig in. Bij de staart heb ik het bovenste stukje haar omhoog getilt en daarna midden op de staartwortel een zelfde vastmaak construkctie gebruikt. Omdat je eerst een stukje haar omhoog hebt gedaan valt dit later heel mooi over de clip en vlecht heen waardoor je er niks van ziet. <Je moet het een beetje zien als nephaar bij dames in hangen, dat doen zo ook onder de bovenste laag haar>

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:37

kun je foto's maken pluisje?

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:41

Mogen avond kom ik weer bij twee van mijn vrienden, ik zal (als ik het niet vergeet ;) ) foto's maken. Dan heb ik de afdeling kort, middellang en staart bij elkaar dus voor de foto's denk wel zo handig. Alleen dan nog even zien dat ik ze op de comp. krijg ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:54

Hier hangt hij erin sinds gister, gewoon een vlechtje gemaakt in de manen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:04

wat zijn knutten?

Ik vind het wel interessant. Mijn merrie word helemaal gek van de dazen. Staat wel met een vliegendeken op met hals en een halster met franjes maar op der hoofd weten ze haar nog te prikken.
Op een slechte dat kan ik niet eens longeren omdat ze helemaal onder de dazen zit.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:22

Knurften zijn muggen ( simpel Gézegt) die knutten Kunnen ziektes als oa Afrikaanse paarden pest en west Nijl bij zich dragen en veroorzaken zomerexceem

Bij mijn shet zie je de clip niet er ligt nog een bos haar over. Ook de vlecht zie je niet.

Dat is ook een mooi constructie maar schuurt die nu niet t veel aan de manen? Zag dat me vlechtkunsten ook niet echt goed waren en me vlecht nu ook niet echt maanvriendelijk zijn. Maar daar kan die nog wat lijden. (black zonder dikke bis maan is niks)

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:42

De foto's zijn gemaakt, maar heb ze nog niet over kunnen zetten. Met de manen van de paarden gaat t prima, het ding schuurt niet dus dat valt mee en ik ken wat mensen met paarden met lange manen die ze juist vlechten om de manen mooi te houden, dus 1 zo'n vlechtje zal wel mee vallen.

Heb inmiddels ook de negatieve kant ondekt.. Op de verpakking staat dat t spul zeer giftig is voor alles wat in het water leeft. Nou dat klopt.. Van mijn 3 vipjes (vissen) is er in 1 dag één compleet ontbonden en er is er nu 1 ziek en de ander lijkt nergens last van te hebben. Eergister zwommen ze nog leuk rond en vanmorgen kwam ik achter deze uitroeiing, dus direct een nieuwe kom gemaakt in de hoop dat vers water de zieke vis er weer op helpt en de andere ook gewoon blijft leven. Maar heb er een hard hoofd in. En dat terwijl ik ze dus mét gewassen handen alleen maar een beetje voer heb gegeven.

Oja, en ik loop al de hele week met hoofdpijn, maar of dat nou van die clip komt of van de airco's hier op het werk is de vraag. Dus dat is niet met zekerheid te zeggen. M'n Vipjes ook niet trouwens... Maar t is wel heeeeeeeeeeeel toevallig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:50

oei dat is wel heel eng pluisje!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:52

blacknorton schreef:
Knurften zijn muggen

hihihi

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:04

Ik ben ook benieuwd naar verdere ontwikkelingen...

Mijn paard schuurt vaak aan haar ogen en een gewoon vliegenmasker helpt helaas niet...

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:26

Merken jullie nu dat die klipjes echt helpen?

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:35

We gaan gewoon dapper door. Komend weekend gaan we weg en als dan de hoofdpijn echt weg gaat haal ik bij Vos het clipje uit. Vos is de enige die ik echt elke dag doe dus mijn grootste aanraak factor. En dan na de rest maar gewoon lekker extra uitgebreid douchen (wat een straf ;)) Maar waar ik er mischien hoofdpijn van krijg hoeft dan bij een ander niet zo te zijn natuurlijk. Als je paard jeuk heeft en die dingen werken vindt ik dat wel belangrijker dan mn eigen ongemakjes.

Maar of die clipjes echt werken weet ik nog niet. Het heeft even de tijd nodig om over het hele lichaam te versprijden. Ik heb wel het idee dat Tinus minder jeukt aan zijn staart en manen. Maar Vos en Tinus staan op de manege, dus ik zie ze wel elke dag maar ben er niet zo vaak dat ik het precies kan zien. Leo en Femke staan bij een boer, Leo had erg last van zn ogen daar verwacht ik wel beterschap bij te kunnen zien maar daar kom ik niet iederedag. Als het lukt rijdt ik er vanavond even langs, dan weten we dat ook weer.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:44

Staat ook op de verpakking dat je direct huidcontact moet vermijden ivm evt overgevoeligheid. Even handschoenen aan dus.

Hier merk ik nog niet heel veel. Maar de exceem fries had al wel minder/ niet geschuurd, dus het lijkt goed te gaan!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:22

Er staat uit mijn hoofd de zelfde waarschuwing op als op alle insecticide spullen. Ik heb nergens last van of gehad. Maar ben er niet dagelijks. Ook na wassen met sebacil zonder handschoenen heb ik nergens last van. Zal denk per persoon verschillen.
Werkende spul zat vroeger ook in vliegenspul. Maar als waar gif in zat is nu verboden voor vrije handel.

Ik vermoed dat t werkt de bulten zijn weg, maar eigenlijk had ik eerder in seizoen moeten testen toen waren er meer muggen. Al heeft andere pony nu meer last van excrement dan toen Black bulten had.

Had met me iPhone getypt en die verzint zelf de worden ...

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:23

Normaal heb ik ook geen last met bestreidingsmiddelen ed. Er staat ook op de verpakking dat je het aanraken van het dier tot een minimum moet beperken. Tja.. ik wil toch graag wel trainen.. en als t goed is komt t hele paard onder de werkzame stof te zitten, dus aanraken doe je het toch.

Maar ik moet zeggen, vandaag bij Leo geweest en zijn ogen zijn echt heel erg opgeknapt, dus het werkt zeker. Gelukkig maar! Klinkt raar, maar ze worden er ook lekker zacht van.

Heb mn foto´s ook. Komen ze:

Bij Tinus in zijn manen
Afbeelding

Draaien van 1 plukje
Afbeelding

Je ziet niks in de staart
Afbeelding

En zo zie je hem wel ;) Niet de mooiste foto maar goed
Afbeelding

Bij Vos in z'n manen
Afbeelding

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:06

zal het daar aan liggen, vond me shet ook al mooi zacht behalve dan zijn manen. ik dacht dat die goed schoon gespoeld was en meneer begint al aan zijn wintervacht......... hopeloos een shet die denkt dat die op de noordpool woont.

klopt, maar vind die waarschuwingen over het algemeen standaard en schuig ik ze min of meer onder tafel. de concentratie is niet hoog en vee heeft geen wachttijden.
heb je nog steeds last van hoofdpijn etc, pluisje?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:25

he, interessant.
Toen ik in 1989 mijn eerste paardje kocht, een Ijslandse merrie met licht zomereczeem, adviseerde de dierenarts de auriplak. Heb hem een paar jaren naar tevredenheid gebruikt, in haar lange manen net achter de oren gevlochten, maar was hem daarna helemaal vergeten.
De dochter van deze merrie is inmiddels 20 en heeft jeuk aan haar staart. Na lezen van dit topic toch maar eens zien of ik weer aan die dingen kan komen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:11

zou je het ook in de voorpluk kunnen vlechten of zit je dan te dicht bij de ogen?