Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:45

Loes'sCorner schreef:
@odenxia in verschillende testverslagen uit Duitsland word aangegeven dat ze er niet meer uit een drinkbak met lepel ofzo kunnen drinken, dus je moet een waterbak ter beschikking stellen, logisch ook want de GreenGuard oaard is te groot voor een automatisce drinkbak.
Zou de gokm dus ook niet wagen en zeker niet met dit wer, mij viel ook op dat er hier in NEderland niets over word vermeld, in Duitsland dus wel :D

Die van mij drinken uit een waterbak/emmer.

Ik heb gisteravond de tweede reenGuard bestel bij de paardendrogist voor mijn fjord maat paard.
Had van een vriendin de ponymaat te leen, zij gebruikte hem ook altijd gewoon op haar Highland dus ook een grote pony, maar ik vind het een verschrikkelijk ding die maat pony, mss niet bij idd shetjes enzpo.
Maar hij eet ernaast, is erg onrustig, dus toen die van de haf omgedaan en meteen super, dus tot ik de niuwe voor hem heb splits ik ze even op de wei om en om emt het masker :D

Hoelang gaan jullie paarden eigenlijk met masker de wei op?

Ik had het al een beetje verwacht. Selectvracht was wel aan mn deur geweest gister om het pakket te bezorgen maar ik was werken dus helaas. Komen vandaag weer tussen 11 en 17 met pakket maar ook vandaag ben ik werken. Handig dit zeg. Nou ja ga wel even kijken of het wat word en anders haal ik een zachte die wel in de drinkbak past.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:02

hier 24-7 loes´s corner

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:18

@Loes'sCorner
De mijne staat overdag er mee op t land en 's avonds op stal zonder (uiteraard)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:29

Ok, ja ik heb ze nu nog maar enkele uren erop staan, onegeveer 4 uurtjes maar hoop het op te kunnen rekken.

De fjord staat er nu mee in de wei, maar die rat porbeerde er weer langs te eten, heb het dus nu maar weer strakker gedaan en volgens mij werkt dat :P zon slimmerik die fjord :D
Bij de haf zit hij lekker los maar die doet ook niets erlangs eten zelfs niet proberen.

Hoe hebben jullie de korf bevestigd, echt tot aan het halster vast dus zeg maar riepjes zo stark mogelijk of juist een ruimte ertussen en riempjes langer?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:40

De nieuwe korf is helemaal gesloopt dure grap,dus hij staat nu in de bak.Ik haal geen nieuwe meer, is me te duur een paar graaskorven per week.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:50

marleen_usar schreef:
De nieuwe korf is helemaal gesloopt dure grap,dus hij staat nu in de bak.Ik haal geen nieuwe meer, is me te duur een paar graaskorven per week.

Welke gebruik je?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:19

marleen_usar schreef:

Ben ook benieuwd welke je gebruikt, de GreenGuard lijkt me toch behoorlijk sloopproef, een Houdini krijgt hem vast wel af maar snel stuk?
Die bloempotmodellen gaan in mijn omgeving wel snel stuk, maar ook dat is paard afhankelijk

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:31

odenxia schreef:
Nou ja ga wel even kijken of het wat word en anders haal ik een zachte die wel in de drinkbak past.

Ik zou een cementbak met water neerzetten.
Door het gepruts met masker in een drinkbakje ontmoedig je het drinken eigenlijk, en juist drinken zou echt moeiteloos moeten gaan... zeker met dit weer.
Even sjouwen dus!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:32

Loes'sCorner schreef:
marleen_usar schreef:

Ben ook benieuwd welke je gebruikt, de GreenGuard lijkt me toch behoorlijk sloopproef, een Houdini krijgt hem vast wel af maar snel stuk?
Die bloempotmodellen gaan in mijn omgeving wel snel stuk, maar ook dat is paard afhankelijk

Alles dat in winkel te koop is zijn goedkopere modellen die niet erg degelijk zijn.
Liever 1x wat duurder, dan zitten ze beter en zijn vaak meer 'sloop-proof'

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:35

Ik had een zwarte, dus van zwarte stof ze maar zien er wel sterk uit hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:40

marleen_usar schreef:
Ik had een zwarte, dus van zwarte stof ze maar zien er wel sterk uit hoor.

Van welk merk? Waar heb je het masker gekocht?
Ik heb eerst ook wel wat goedkopere geprobeerd, maar die waren snel stuk....
De betere gaan nu het derde seizoen in.

Je moet wel even opbouwen, en je paard helpen begrijpen wat de bedoeling is. Kijk ook of je de riempjes zodanig hebt bevestigd dat het gat redelijk onder de mond zit en niet ter hoogte van de kin of neus...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:55

Bij ruitersportzaak gehaald weet even geen naam, was in de 30 euro.Hij is er aan gewend want hij draagt ze al wat jaar, maar hij heeft er gewoon een erge hekel aan.

PreHungaro

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:37

Ik ben zeer tevreden over de graaskorven, ik heb ze nu al 3 jaar in gebruik.
In het begin alleen voor mijn Fjordenmerrie, nu voor mijn beide Fjorden en shetlander.
Ze kunnen lekker de hele dag de wei op zonder dat ik me zorgen hoef te maken over hun gewicht.
In het begin hadden ze wat irritatieplekjes maar nu ik ze een maat groter neem is er niets meer aan de hand.
mijn Fjorden hebben beide maat full, mijn shetlander maat cob.

In het begin de goedkope varianten geprobeerd maar die zijn snel door ( heb rubber ) nu die van Imperial Riding die bevallen super! Vorig jaar heb ik het hele seizoen kunnen doen met een korf.

het enige nadeel vind ik al het onnodige materiaal dat eraan zit. Ik knip erg veel weg waardoor ze een lekkere luchtige korf krijgen waarin ze goed kunnen ademen en welke niet gaat zweten! De neusgaten knip ik altijd helemaal vrij en ook aan de zeikanten gaat alles wat niet functioneel is eraf. alleen aan de onderkant laat ik wat zitten voor de stevigheid.

Met de greenguard heb ik mindere ervaringen, ze krijgen hem makkelijk af en hij schuurt veel onder de kin. Daarnaast lijkt een korf me een stuk prettiger zitten voor een paard dan zo'n hard plastic ding onder zijn neus.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:56

heb je daar een foto van Keeyzie, van het weggeknipte,hihi

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:17

nou mijne komt morgen waarschijnlijk binnen.... Ben erg benieuwd.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:33

Ik gebruik de greenguard en heb er ook nog een van het paardenkenniscentrum,de gg is echt ht fijnst in gebruik hoor en zeer sterk..Mijn paard heeft hem overdag altijd om in de zomer,ze heeft er al vele gesloopt maar deze gaat al 2 jaar mee en heeft alleen nog maar een hele kleine beschadiging..

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:15

@pleiada
Is dat zo'n ding met 4 gaten onderin? Zo een heb ik ook eerder gehad, maar die lag na 2 dagen uit elkaar :o

Ik heb trouwens een mail gestuurd naar Imperial Riding over het (gedeeltelijk) weg laten van de middelste rij, ivm de neusgaten. Ik kreeg een mail terug dat ze er naar gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het lijkt me dat het voor hun toch ook beter is, want het kost ook minder materiaal :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:21

Ik heb 2 jaar geleden mijn fjord 24/7 op het land gehad met korfje.
Ging eerst goed, daarna werd het land te kaal en werd ze snel (te) dun
en moest ik wel gaan bijvoeren. Let daar dus op, en grote drinkbakken, op dat land
stonden van die kleine met een lepel (die ook vaak in stallen hangen)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:34

Leedebee schreef:
@pleiada
Is dat zo'n ding met 4 gaten onderin? Zo een heb ik ook eerder gehad, maar die lag na 2 dagen uit elkaar :o

Ik heb trouwens een mail gestuurd naar Imperial Riding over het (gedeeltelijk) weg laten van de middelste rij, ivm de neusgaten. Ik kreeg een mail terug dat ze er naar gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het lijkt me dat het voor hun toch ook beter is, want het kost ook minder materiaal :D

Die is inderdaad veel minder sterk dan de greenguard,maar wel veel prettiger voor het paard zon korf die je bij de ruitersportzaak koopt..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:42

Wie heeft er ihier ook ervaring met kleine schuurplekken/schaafwondjes op de kin door dragen van de greenguard?

Word dit minder, dat de huid eraan went zeg maar?

Ikheb eht helaas bij beide ontdekt, achter op de kin wondjes.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:00

Jaren geleden de GG geprobeerd, wat een onding, althans voor mijn merrie.
Destijds had ze ook een veulen aan de voet, dus het veulen mocht zeer zeker gras hebben. Alleen moeders werd moddervet.
Momenteel weer een veulen aan de voet en een schrale twenter thuis gehaald.
Derhalve staan ze op een goede weide voor de jonkies, maar om te voorkomen dat de merrie zich te barsten vreet, haar een graaskorf (bloempot) omgedaan.
Ze heeft hem nu 1,5 dag opgehad, ze had snel door hoe het werkte.

Inderdaad vond ik haar zeker met die warmte, beperkt ademhalen.
Daarom de middelste horizontale band gedeeltelijk verwijderd zodat haar neusgaten vrij liggen.
En een badstof handdoekje om het kopstuk genaaid.

Tot nu toe nog geen wonden gezien, zoals wel binnen no time met de GG bij haar het geval was.

's Nachts staan ze binnen en krijgt ze onbeperkt arm hooi.
Ik zal het ding niet 24/7 op laten, puur vanuit het oogpunt dat ze dan nog lekker kan kriebelen met haar veulen.

Nog zonder korf, 24 mei jl.:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 268&type=1

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:25

Ik ga zometeen bontjes in de greenguard vastmaken ter hoogte van de kin ;)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:32

Ook die van mij draagt nu voor het 2e jaar een graasmasker, bloempot model, en ik ben er erg blij mee na 2 keer een uurtje was hij eraan gewend en nu heeft hij hem 24/7 om.
De tip om een stuk eruit te halen ga ik zeker doen goed idee.
Dit is het 2e jaar dat ik met dit masker doe.
En mijn paard is echt dun soms mag hij even een nacht zonder omdat hij anders te dun wordt.
Ook ik heb liever een graasmasker dan een paard met HB of IR

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:15

Wij gaan er vandaag mee starten,ben benieuwd :)