Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hartje schreef:@renee1990, als ik jou was zou ik nu scheren. Voor een paard met bronchitis is het niet fijn om het heel warm te hebben. Vacht eraf scheren en een dekentje op voor de kou tot er weer een mooie zomervacht op zit is mijn tip.
Renee1990 schreef:Hartje schreef:@renee1990, als ik jou was zou ik nu scheren. Voor een paard met bronchitis is het niet fijn om het heel warm te hebben. Vacht eraf scheren en een dekentje op voor de kou tot er weer een mooie zomervacht op zit is mijn tip.
Ja dat dacht ik zelf ook al.
Ik weet niet of ik het haal om nu te scheren qua tijd. Ik heb geen eigen apparaat en moet dit huren, meestal ben ik wel 2 uur kwijt.
De zwarte haren zijn zeer moeilijk te scheren, geven wel mooi resultaat en de witte daar tegen die geven altijd strepen! Zelfs met verschillende machines of als ik het laat doen.
Marije_jiplover schreef:Heb je op zich gelijk in, Stef.
Mijn pony komt wel uit zijn vacht, alleen duurt dat tot eind mei, begin juni. Leeftijd niet meer mee, hij is 24. Afgelopen 2 jaar had hij in juni een prachtig kort vachtje, zo kort was het de jaren ervoor niet geweest (toen hij nog niet van mij was en anders gehouden werd). Dus het werkt allemaal nog wel, alleen voor het weer hier in Nederland een beetje te traag.
En in de tussentijd heeft hij het dan heel snel benauwd/warm is niet vooruit te branden en heeft amper energie. Na het scheren merk ik meteen een 'gedrags'verandering, veel fitter en enthousiaster paard.
Hij glimt me verder tegemoet, zowel in zijn wintervacht als nu hij geschoren is. En volop appeltjes in de vacht. Nee, ik heb voor mijn gouwe ouwe geen gezondheidsklachten en dat hou ik graag zo.
Elin_ schreef:Ik twijfel of ik nu alsnog niet scheer ,wegens rhino durfde ik het niet (ivm weerstand wou ik geen sec. naar 90 % ipv 100% hebben.. ) maar ze is zeiknat na beetje training.
Ze verhaard al wel ,maar niet echt vreselijk veel.. zal pas in april/mei beter verharen..
xDeena_ schreef:Elin_ schreef:Ik twijfel of ik nu alsnog niet scheer ,wegens rhino durfde ik het niet (ivm weerstand wou ik geen sec. naar 90 % ipv 100% hebben.. ) maar ze is zeiknat na beetje training.
Ze verhaard al wel ,maar niet echt vreselijk veel.. zal pas in april/mei beter verharen..
Dit probleem heb ik dus ook, mn haf stond in de bak toen ik aan kwam, had nog eten dus ik weet zeker dat ze geen gekke dingen heeft gedaan, al enorm te zweten. Heb zon medelijden met dr want fatsoenlijk trainen gaat nu niet meer..
Marije_jiplover schreef:300 grams???
Jip staat snachts onder 100 grams, smiddags vaak een aantal uren bloot, zo vanaf 12 tot 6 ongeveer en 24/7 buiten.
En hij is nu 2,5 week geleden kaal gegaan op hoofd en benen na.
Elin_ schreef:300 grams valt best mee hoorSommige paarden kunnen met -13 makkelijk met 200 grams doen ,andere hebben 500 nodig om warm te blijven.
Ligt aan ieder paard