Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
catalyst1 schreef:Nou,dan mogen jullie de volgende keer met mij mee met je clicker en fohn en de eigenaar vertellen dat ik anders niet ga scheren.Jullie gaan er al vanuit dat het paard het vreselijk gaat vinden,zo creeer je zelf het probleem.Laat mij maar lekker zonder fohn en clicker scheren,gaat prima,zolang jezelf maar weet wat je doet. En een praam bij just gebruik is een prima hulpmiddel!
Chaos schreef:Ik vind het eerlijk gezegd ook niet mijn taak om te zorgen dat ze braaf zijn. Als er van alles schort aan de opvoeding worden ze verdooft: iie voor mijn eigen veiligheid.
Cesar Millan is ook ooit als hondentrimmer begonnen.
. Mocht dit niet helpen kijk ik of ik bij het lichaam kan komen en of het paard zich overgeeft op een gegeven moment. Mocht de oogslag van het paard mij niet aanstaan dan is het jammer maar dan zal die verdooft moeten worden. Ik wil geen ongelukken, niet voor mij maar ook neit voor het paard. Een praam gebruik ik wel eens voor benen of voor de oren scheren maar neit voor het hoofd of de kin want wanneer je bij de praam in de buurt komt met het scheerapparaat kan het gevoel of de trillen doorschieten waardoor ze ontzettend kunnen ontploffen dus die heb ik altijd af bij het hoofdscheren of ik hou hem met de hand de neus vast.
. Ik ben van mening dat paarden dat vaak 1 keer nodig hebben of een tweede keer en vaak daarna zijn ze zonder iets te scheren. Ze moeten het allemaal positief meemaken, zo leren ze er het meeste van . Spul door het voer doen duurt me veel te lang voordat het werkt. sliertje schreef:Sorry om misschien offtopic te gaan, maar wat me hier zo negatief opvalt is dat 90% van de reacties gaat over spuiten, handdoek op het hoofd, benen vastzetten met touw of zelfs helemaal platspuiten.. terwijl het zoveel makkelijker voor paard en scheerder is als de eigenaar enkele dagen de tijd neemt om het paard inderdaad te desensibiliseren. En nee, hier hoef je geen duur apparaat voor te hebben, een goedkope fohn werkt ook.
sliertje schreef:Ik heb het te doen met al die paarden van jullie waar jullie niet eens de tijd voor nemen om hem voldoende vertrouwen te geven in enge situaties als scheren. "och na een paar keer verdoven kent hij het ook wel" prima hoor, verdoven als je paarden van een ander scheert en je wilt geen risico nemen, doe ik ook niet. Maar Eigenaren moeten het risico uit het scheren halen! Dit is niet de taak van de scheerder.
sliertje schreef:Sorry om misschien offtopic te gaan, maar wat me hier zo negatief opvalt is dat 90% van de reacties gaat over spuiten, handdoek op het hoofd, benen vastzetten met touw of zelfs helemaal platspuiten.. terwijl het zoveel makkelijker voor paard en scheerder is als de eigenaar enkele dagen de tijd neemt om het paard inderdaad te desensibiliseren. En nee, hier hoef je geen duur apparaat voor te hebben, een goedkope fohn werkt ook.
Maar als je de DA een middel in laat spuiten word dat dan niet een erg duur grapje? Hier zijn de voorrijkosten al ruim 40,-
Dan word even je paardje laten scheren wel erg prijzig. Zomaar 100EU...
stef schreef:Skyline, omdat het paard 3 geschoren banen in zijn hals heeft en nu dus voor banketstaaf loopt. Maargoed, dat blijft hij. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Tijd genoeg voor de eigenaar om te oefenen en dan eventueel spuiten door DA

Darkness85 schreef:Nu snap ik best dat sommige paarden wel echt verdoofd moeten worden.Maar als je de DA een middel in laat spuiten word dat dan niet een erg duur grapje? Hier zijn de voorrijkosten al ruim 40,-
Dan word even je paardje laten scheren wel erg prijzig. Zomaar 100EU...
. stefleder schreef:moet je je paard wel scheren?????????
loulou schreef:begin jij altijd in de hals met scheren? is uit interesse hoor
ik begin namelijk altijd op de buik (zijkant) omdat mijn ervaring is dat paarden dat minder eng vinden. hals is vaak nogal eng omdat je dan toch redelijk dicht in de buurt van het hoofd komt. als ik het lijf en de billen geschoren heb zijn ze meestal wel een beetje gewend en begin ik pas aan de hals.
).