nadita schreef:Silence schreef:Niks lastigs aan, laat je paard toch een beetje weerstand opbouwen.
Ze hebben niet voor niks een mechanisme dat ze alles zelf kunnen regelen.
De mensen denken dat allemaal zomaar in de war te kunnen gooien zonder dat dat gevolgen gaat hebben.
Ik heb 1 winter mijn paard verplicht onder een deken moeten zetten i.v.m. ziekte.
Heb daar 1,5 jaar de gevolgen van ondervonden en gezien wat voor moeite mijn paard weer had om terug in zijn oude ritme te komen.
Dat zegt mij meer dan genoeg over de onzin van dekens.
Dat is pas onzin. Als je een paard een deken opdoet, dat dan weerstand in de war wordt gegooid.
Ik gebruik een deken om mijn paarden een beetje glad in het haar te houden, zodat ze niet geschoren hoeven worden. Paarden in de sport hebben 's winters veel nadeel van een dikke vacht.
Onze Haf had veel moeite om door haar dikke wintervacht te komen. Daarom hebben wij haar als jaarling al onder dek gezet. Dit voorjaar geen enkel probleem met verharen.
Een tweejarige onder deken, die straks onder het zadel gaat, is helemaal niet vreemd.
TS gewoon lekker doen. Kan helemaal geen kwaad. Een paard wordt er heus niet minder van als hij/zij al vanaf jongs af aan onder dek wordt gehouden. Mits met beleid.
Je moet wel lezen!
Ik zeg niet dat een deken de weerstand in de war gooit, ik zeg dat een deken ervoor zorgt dat er geen juiste weerstand komt omdat een paard zelf zijn mechanise niet meer kan regelen,
En waarom niet, omdat de mens dat denkt te doen met dekens.
Jij kunt niet weten hoe je paard zich voelt. Zelf trek je iets extra's aan als je het koud hebt of je trekt iets uit als je het warm hebt.
Je paard kan dat niet aan jou vragen.

\en een beetje aardiger kan ook wel, omdat het jouw waarheid niet is, is het gelijk maar uit de duim gezogen onzin