Waarschuwing noodweer morgen middag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Waarschuwing noodweer morgen middag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:50

Morgen houdt de staleigenaresse het weer in de gaten bij mijn paard en als het erg betrekt komen ze op stal. We hebben ze het liefst dag en nacht buiten, maar het is een kleine moeite om ze even op stal te zetten voordat er noodweer uitbreekt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:56

dennisje schreef:
ik woon vlak bij zee tenminste 30 km max er vanaf en ik laat mijn paard buiten zolang het kan maar ga er wel bij staan. hij staat op ijzers, en ben er al bang voor haha,
dus ik ga braaf in de regen bij mn paard staan.

heel de dag?????? :wow:

Dan mag je wel een paraplutje meenemen :+

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:16

lAls ik kon kiezen: naar binnen.

Maar ik moet me schikken naar de pensionhouder. Die woont wel naast de weilanden, dus hij zal het wel in de gaten houden. Zijn eigen paarden staan er ook bij....

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:23

quartel schreef:
dennisje schreef:
ik woon vlak bij zee tenminste 30 km max er vanaf en ik laat mijn paard buiten zolang het kan maar ga er wel bij staan. hij staat op ijzers, en ben er al bang voor haha,
dus ik ga braaf in de regen bij mn paard staan.

heel de dag?????? :wow:

Dan mag je wel een paraplutje meenemen :+

doe maar geenparaplu met onweer :')
ik ga richting stal zodra het hier donker begint te worden.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:33

Mijn paardjes staan lekker binnen morgen! brrr... Heb morgen nachtdienst in een hospice en ben daar helemaal alleen en ik ben heel erg bang voor onweer dus ik hoop dat het meevalt :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:34

Meliszy schreef:
Mijn paardjes staan lekker binnen morgen! brrr... Heb morgen nachtdienst in een hospice en ben daar helemaal alleen en ik ben heel erg bang voor onweer dus ik hoop dat het meevalt :')

:(:)

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:36

quartel schreef:
Meliszy schreef:

:(:)

Dankjewel Haha :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:39

Ik heb net het geruststellende bericht gehad dat ze morgen in de ochtend op stal gaan en als het weer weer opgeknapt is weer naar buiten. Mijn merrie staat met een veulen dus dat vind ik een erg fijn idee.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:39

Bedankt voor de waarschuwing! Ik ga er ook rekening mee houden.. Ik ken helaas veel te veel paarden/pony's die omgekomen zijn door blikseminslag.. dus liever de paardjes naar binnen, bovendien heeft stal een bliksemafleider.. voel ik me ook weer gerustgesteld omdat ik weet dat de paardjes dan iig veilig op stal staan. :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:40

Mijn pony gaat morgen middag ook naar binnen! Vind dat onweer echt drie keer niks..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:41

Maare waarom geloven jullie allemaal het weerbericht??

eerst zien dan geloven...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:43

suuzepuus schreef:

Gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben in de Achterhoek(voor werk) en mijn paard staat in Hoogland. Dan ben ik niet effe snel heen en weer. Sterker nog wie weet is het in de Achterhoek prachtig terwijl het in Hoogland dondert en bliksemt.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:45

Er staat nu :
Citaat:
De meeste kans op noodweer in in het gehele westelijk deel van Nederland, Utrecht, Brabant en westelijk deel van Gelderland.

Ik zie het morgen wel. Mijn paard staat op een pensionstal waarbij de eigenaresse het weer altijd goed in de gaten houd met zulke weersvoorspellingen. Maar goed, we zien wel hoe het zal gaan.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:52

suuzepuus schreef:

Ik ben zelf meer iemand die zelf kaarten bekijkt betreffende onweerskansen. Daar is duidelijk een grote kans op te zien, vandaar dat ik morgen met een groepje vrienden ga chasen in de polder. Het leuke aan het weer; het verrast je altijd! :D

Nu hoeft een kans nooit realiteit te worden, maar ik schat de kans persoonlijk groot in op een mooie partij onweer! ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:54

Mijn paarden blijven buiten staan,heb ook geen stallen.En al had ik stallen en zou ze bin nen zetten,breken ze de hele boel af.Ze hebben wel vaker in noodweer buiten gestaan,ging prima,ze gaan schuilen onder de bomen.Er is in al die jaren 1 x een bliksem inslag geweest op een boom die naast het weiland stond.Die boom splijte vanaf de top door de midden en de halve boom [hele grote] viel precies in het weiland op de hooiplek.Die paarden hebben dat gelijk door als er gevaar nadert,die zijn sneller weg dan die boom valt.

Enne het zal allemaal wel weer meevallen morgen,nederland is altijd gelijk in paniek.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:59

Ze staan bij mij alleen 's ochtends op de weide.

Maar hoorde/las net op internet dat ze nog niet eens zeker weten of er wel noodweer komt. Is onvoorspelbaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:02

Ik zeg dat het niet komt.
Het trekt richting Scandinavië en schampt nederland.
Een hoop paniek voor nix.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:05

Ik hoop het wel in ieder geval!

friessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:11

kans op onweer morgen is groot met kans op hagel en zware windstoten.
Maar voordat het weer omslaat eerst nog zon en met tempraturen tot 30 graden waarschuwing is goed smeren en niet te intensief of inspannend werk verrichten.
Tijdens de buien moet er rekening gehouden worden met hagel en zware windstoten.
En het heeft niks met paniek zaaien te maken maar het is meer om de mensen te waarschuwen op naderend noodweer net wat Franka zegt en het is niet bedoelt om mensen te plagen.
En mocht het voorbij trekken is het mooi maar als het toch raak is telt een gewaarschuwd mens voor 2.
Greedzzzzz friessie

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:17

Nou ik kan wel genieten van een enorme onweersbui, prachtig dat natuurgeweld! :j

Maar beessie moet wel veilig zijn, anders geniet ik er minder van. ;(

Als ik het zo lees blijft Limburg redelijk gespaard, maar een mooie onweersbui vind ik persoonlijk niet erg... Vooral s'nachts met veel bliksem!

Waarschuwen is altijd goed, het is immers aan jezelf of je er wat mee doet.

Niet te inspannend werk verrichten? Ik wilde juist eens even een mega buitenrit maken im de conditie van /3 te oefenen..

(Lees: een rustig stapritje in de ochtend)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:20

Dat ze waarschuwen is prima,maar overdrijven is nou ook weer niet nodig.
Zeg gewoon dat er een kans is op onweer,regen,hagel,windstoten,enz,dus dat men daar rekening mee moet houden.Vooral mensen die het water op gaan.
Ga niet zeggen hagelstenen van 3cm,windhozen,tornado's en weet ik veel allemaal.
Natuurlijk is het niet om mensen te plagen of bang te maken wat TS bedoelt met dit topic.Ik vind het prima wat ze doet.Maar er zijn mensen die bang worden,snap je?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:20

Ik bekijk het morgen allemaal wel. Vorig jaar werd er ook een keer noodweer voorspelt voor het hele land. Bij ons (noordwesten) viel toen alleen wat regen, terwijl in het oosten wel echt noodweer was. Dus je moet het maar zien waar het is.

Bij ons staan de paarden 24/7 buiten, maar ze zijn nuchter in hun hoofd dus ze gaan niet flippen als ze opeens naar binnen moeten. ;)
De eigenaar is op vakantie, dus ik houd het goed in de gaten.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:21

Ik hou er ook wel van (als ik weet dat iedereen veilig binnen is...)
Mijn paard gaat morgen gewoon naar buiten, ze staat op een pensionstal en ik weet dat de eigenaar buienradar altijd goed in de gaten houdt. Zodra het echt slecht weer dreigt te worden gaat alles naar binnen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:23

pffff wat wordt ik hier moe van, geen paniek zaaien noemen velen dit wat is het dan wel?? in ieder geval geen waarschuwing.....moet je paarden binnen gaan zetten die nog nooit binnen hebben gestaan? sommige van ons ( net zoals ik) hebben niet eens de mogelijkheid om de paarden binnen te zetten en dan zijn we in eens niet goed bezig, denk dat die van mij de boel afbreken en dan ben ik verder van huis! Natuurlijk heb ik er geen goed gevoel bij als ik lekker binnen droog en warm zit maar ik heb geen andere mogelijkheid en ze kunnen echt wel iets hebben.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:25

Zoek schreef:
pffff wat wordt ik hier moe van, geen paniek zaaien noemen velen dit wat is het dan wel?? in ieder geval geen waarschuwing.....moet je paarden binnen gaan zetten die nog nooit binnen hebben gestaan? sommige van ons ( net zoals ik) hebben niet eens de mogelijkheid om de paarden binnen te zetten en dan zijn we in eens niet goed bezig, denk dat die van mij de boel afbreken en dan ben ik verder van huis! Natuurlijk heb ik er geen goed gevoel bij als ik lekker binnen droog en warm zit maar ik heb geen andere mogelijkheid en ze kunnen echt wel iets hebben.....

Ik vind het dus ook paniek zaaien.[sorry].