rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:22

Jup! Heerlijk windje want het is helemaal niet koud! Paarden vonden het ook niet erg, deden niet anders dan normaal.

Lowara

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:24

jup, hier gisteren gereden met 2 dieren, en vandaag gewoon alle reguliere lessen buiten afgewerkt. alle lesdieren hebben minimaal gereden of aan de longe gelopen.
geen problemen gehad, alleen de weide dieren waren echt knettergek, en probeerden soms de bak in te knallen, of een volle minuut bokkend op 1 plaatst te staan :?
maar het rijden zelf? bizar genoeg ging dat wel erg goed :+

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:27

met een rustige pony zou ik gewoon gaan rijden, ik ga morgen ook met mijn pony die wel druk is alleen dan op plekken waar weinig verkeer is. ik zou eerst even in de bak gaan rijden, maar verder vind ik de storm altijd heerlijk!!!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:31

Ligt eraan in hoeverre je pony erop reageert, zatr gister op een nog aardig jong paard (6), en die heeft me er 3x af weten te krijgen, terwijl ik normaal altijd haar sprongen uitzit, ze vond het zo eng!
M'n eigen verzorgpony reageert totaal niet, en had zich gister beeldig gedragen.
Vandaag zonder zadel op een gepensioneerd paardje gereden (21) en die heeft me wel weer alle hoeken van de bak laten zien (wel blijven zitten :P )
Dus zo zie je maar, dat het echt per paard verschilt, maar als je paard niet schrikkerig aangelegd is, kan het makkelijk, ze zullen niet zo snel wegwaaien :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:31

Wat ik me wel afvraag: ben vandaag aardig wat trailers tegen gekomen. Met deze storm zo ik dat dus niet doen.......trailer achter de auto bedoel ik.....

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:35

quintusgl schreef:
Wat ik me wel afvraag: ben vandaag aardig wat trailers tegen gekomen. Met deze storm zo ik dat dus niet doen.......trailer achter de auto bedoel ik.....

Dat zou ik dus ook niet doen nu :oo
Ken idd ook iemand die vandaag met de trailer was, houd me hart vast!
Maar er zijn idd zat mensen die verstnadig hun afspraak afzeggen. :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:36

Ik heb er vandaag ook gewoon eentje gelongeerd en eentje gereden (buitenbak).

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:51

Ik heb vandaag heerlijk gereden in de buitenbak, paard liep ook super +:)+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:18

Nou, mijn les ging erg goed in de buitenbak. Ik heb haar eerst even een paar rondjes rondgeslingerd aan de longe en toen opgestapt. Ze trok zich er vrij weinig van aan, en vond het enger dat de wind zo'n lawaai maakte bij de poetsplaats dan buiten! Bij deze dus, mijn paardje is stormproof haha

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:20

Ik heb niet gereden. Mijn verzorgpaard staat echt rond weilanden, het is een windvlaag. Ben zelfs omgewaaid :o

bobbie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:21

Yep, hij was wel een beetje aan het stuiteren. Ik heb zelfs gesprongen maar wel voorzichtig. Maar het was goed te doen.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:21

mijn paardjes schrikken vaak ook van alles en nog wat.. zelfs als het windstil is.. maar ze waren super braaf met rijden! heb zelfs gesprongen! :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:23

ja hoor heb vanavond nog gereden,moet 10 minuten stappen om bij de bak te komen,waait wel hard maar het was gelukkig droog. :D
morgen ochtend staat er een buiten ritje op de planning. :j

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:25

ook ik heb gewoon gereden.
Lekker eerst in de buitenbak en daarna nog een rondje buiten :D
erg braaf was ze.. buiten een beetje gestuiter wat ook wel logisch is :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:26

Vandaag en gister gewoon gereden. In de buitenbak, ben zelfs de weg nog op geweest, maar dat was niet zo'n succes :').

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:27

Ik heb Zertab gewoon gelongeerd,alleen ben wel blij dat ik morgen naar de binnebak kan xD

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:28

Ja hoor, heb gewoon gereden gister en vandaag. Mijn paard wordt er niet warm of koud van.
Trouwens, als ze wel bang zou zijn zou ik juist rijden om te oefenen, vind het een slecht excuus om te zeggen dat je niet rijd omdat je paard bang is. Kom nou....

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:32

Haha nou ik was vanmiddag nog even gaan rijden op de wei, is op platteland dus de wind stond best flink, paard kreeg het op het laatst wel een beetje te erg in dr bol, maar ach, ze heeft haar uitje weer gehad :Y)

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:40

Vanmorgen had ik een soort van les en ik kreeg opeens een smsje met de tekst van; zullen we de les wel door laten gaan met dit weer?
Ik stuurde terug dat het alleen maar wind was, zo erg is dat toch niet? Ja oke als de takken om je oren vliegen en alles dan is het niet bepaald veilig, maar toen ik uiteindelijk aan het rijden was ging het gewoon erg goed. Af en toe een flinke windvlaag, maar ik heb gewoon doorgereden. Vond het wel lekker weer vandaag :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:46

ik heb mijn 3 jarige die nu 2 maand zadelmak is gewoon gereden ze had nergens last van en dan nog een friese hengst ook die had er geen last van

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:57

Pony's zijn eigenlijk allemaal wel braaf geweest. Ze hadden vandaag een aantal laten vrijspringen en de fjord als klimrek gebruikt en met halster over het erf gestuurd. Ook de veulentjes vonden het allemaal wel prima, maar ze hebben natuurlijk wel de mogelijkheid om in de bak te rennen als ze het willen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:01

Mijn schimmel wordt erg jolig van harde wind, die laat ik op zulke dagen dus gewoon staan. Aldo, de andere, maakt het niet uit, die is ook als het hard waait prima te rijden.
Maar als het zo hard waait als vandaag dan laat ik ze beiden staan, dit is mij té.

Horsefreak4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:15

horse4fun schreef:
Heb vanochtend gelongeerd, ik wordt zelf altijd peu nerveux van stormachtig weer :o . Paardlief staat overdag altijd buiten in de paddock, het is daar nogal open dus vanochtend waaide ik zowat weg! Aan de longe liep hij super ontspannen, 't zit gewoon tussen mijn oren dus :+ .

Hahahahahaha!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:21

Ik zou ook gewoon gaan rijden. Tijden m'n verblijf in NZ waren dit soort winden bijna dagelijkste kost, en daar werd ook gewoon doorheen gereden. Wat ik wel belangrijk vind is hoe je zelf met de wind bent. Word je er zelf nerveus van, dan zou ik een dagje overslaan.

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:00

ik rij met die wind van vandaag gewoon in de binnenbak. Maakt wel superveel lawaai, maar mijn paard heeft daar gelukkig geen schrik van.