Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_xmichelle

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:43

ik ben absoluut geen mooi weer ruiter, rijden doe ik ook door een beetje regen heen..
alleen als je niet in de bak kan rijden dan gooien we ze eventjes los, (als dat kan)
ik vindt het juist triest als paardjes 24/7 binnen staan,
en dan met mooi weer meteen weer aan het werk, dan kun je stellen dat dát arme paardjes zijn. ;)

kelly_hasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:30

ik heb de luxe dat ik een binnenbak tot beschikking heb, maar als die bezet is, dan rijdt ik ook wel eens in de regen. ik laat me niet tegenhouden door slecht weer

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:32

Bij ons rijd ook bijna niemand, ik moet zeggen dat ik in de stromende regen ook niet ga rijden, maar ik rij zeker niet alleen met mooi weer.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:29

Ik ben inderdaad wel een mooi weer ruiter,daar ben ik eerlijk in!heb vanaf oktober niet veeel meer gedaan,ik pak het in maart weer op,ben trouwens recreatieruiter,heb alleen een buitenbak van de buren die ik kan gebruiken,en sta aan het bos maar in deze tijd van het jaar is hij te druk om relaxed mee het bos in te gaan,dan is het te gevaarlijk,en in het voorjaar zomer nergens last van...
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 22-01-11 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:34

Ik ben ook zon dierenbeul die in de regen gaat rijden of longeren. Bij ons staan er 2 paarden zonder dek, waaronder de mijne de rest staat te rillen onder 1 of meerdere dekens :D (Die van mij is nooit verkouden of ziek geweest). Voordeel van de dekens vind ik wel dat ze elkaar minder kunnen beschadigen en ze lekker schoon blijven. De mijne heeft meerdere littekens en loopt er meestal bij als een varken maar goed, het hoort er allemaal bij.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:36

Tja.....ook ik kan me bijvoegen bij de mooi weer ruiters eerlijk is eerlijk ik houd gewoon niet van regen.
Kou daar kun je je nog tegen kleden en vind ik zelfs wel lekker,maar regen blehhhh.
Daarbij is mijn tinker een mietje want als het 1 spat regent staat hij tegen woordig al in zijn schuilstal. :)
Hij staat altijd buiten in de bak {met schuilstal}en heeft dus wel beweging.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:42

Ik ben ook wel een mooi weer ruiter.. Nu heb ik het geluk dat het hier ook vaak wel mooi weer is, maar als het een keer regent of erg mistig is (er hangt hier soms van die ijskoude, nattige mist in de vallei) hebben ze paarden lekker vrij :D Overigens als ik aan het rijden ben en het gaat dan regenen, dan maakt het me niet uit en train ik gewoon door.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:47

Ik heb op dit moment helaas niet de luxe van een buitenbak, dus bij het minste beetje regen kan ik eigenlijk niet meer rijden (laaggelegen weide, dat is meteen een modderpoel).
Een beetje lichte regen, mist of wat wind, daar rijd ik gewoon doorheen (als de bak/weide het toestaan natuurlijk). Als het écht regent of stormt, dan zul je mij echter nooit op een paard vinden. :P

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:23

zolang de rijbaan het toelaat vind ik het geen probleem om in vies weer te rijden. Paarden zijn dieren, die normaal gesproken ook in alle weersomstandigheden buiten lopen, dus waarom dat eene uurtje dan niet? ik denk dat er weinig paarden zijn die het niet lekker vinden om even in de frisse regen de hobbelen. ze zijn niet van suiker. :')

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:15

Ik rijd altijd, weer of geen weer. Dan trek ik wel warme kleding of een regenpak aan. Soms als het heel koud is of het giet dan heb ik geen zin om te rijden, maar als je er dan eenmaal op zit vind ik het meestal wel leuk :)

nouwxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:12

Belachelijk dat ze jou paard zielig vinden!
Ik rij ook altijd, weer of geen weer. Heerlijk! :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:33

Ik heb een mooi weer paard :D.
Met Senna valt niet te rijden zodra het regent. Dan is het kont in de wind en zorgen dat haar hoofd niet nat wordt. Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking. Rijden in de regen doe ik niet, want dan wordt het toch alleen maar vechten om Sen een beetje normaal te laten lopen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:39

ik ben geen mooiweer ruiter een beetje regen en wind maakt me niet zoveel uit al ben ik dan wel
veel chagarijniger en vind ik het lekkerder om in het warme zonnetje te rijden ik weet niet maar ik wordt daar gewoon blij van :D

lovemagic5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:42

ik rij ook altijd,
ongeacht wat voor weer het is...
en als de buitenbak het niet toe laat, ga ik gewoon naar de binnenbak toe.
zo kan ik dus eigenlijk altijd wel rijden !

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:42

Ik ben in principe geen mooi weer ruiter, maar soms kan het gewoon niet anders.

In periode met sneeuw, harde vorst en lange schooltijden wordt het lastig om te rijden.
De bak is hard, 's avonds is het donker dus het bos wordt het dan ook niet. Sja, dan heb ik weinig keus.
Evenals wanneer het bos keihard en glad is, dan rijd ik ook niet. Veiligheid voor alles.

Regen vind ik niet zo erg, dan rij ik wel. Wanneer het een uurtje later droog wordt, dan wacht ik wel gerust een uurtje. :P

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:52

Ik rij ook vrijwel altijd (in de buitenbak). Met sneeuw schuif ik de sneeuw weg, bij vorst strooi ik zout en hark ik de hoefslag, regen en wind trotseer ik ook. Ik ga eigenlijk alleen naar de binnenbak als de bak echt niet meer te rijden is. En als de mussen van het dak vallen ben ik ook te paard te vinden :D .

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:55

ik rij ook altijd, weer of geen weer, alleen als er een dikke pak sneeuw of ijs in onze bak ligt, lukt dat helaas niet :( maar dan is het ook gevaarlijk!

Zorro89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:22

Ik rijd eigenlijk altijd, we zijn toch niet van suiker ;) Met de sneeuw ben ik wel naar een binnenbak in de buurt gegaan, maar op dit moment wordt onze eigen binnenbak gebouwd. Ik denk dat er veel mensen zijn die hier gebruik van gaan maken, ik ben er nog niet uit, we hebben voldoende mogelijkheden op te rijden. Is de buitenbak te nat? Dan rijd ik gewoon op het grote grasveld.

Ik zet een aantal dagen in de week de paarden binnen bij ons op stal. Met sneeuw/flinke regen zie je nooit iemand ( wel lekker rustig :P ) maar als iemand anders de paarden binnenzet en ik weet dat mijn paard al de hele dag in de zeikregen staat dan ga ik zelf langs om hem binnen te zetten en even te helpen..

Maarre mooi weer is ook niet alles, op het heetst van de dag ga ik liever niet rijden, dan sta ik of heel vroeg op, of ga zo laat mogelijk rijden. Met wedstrijden is dit niet altijd te plannen, maar dan zorg ik altijd dat ik iets van verkoeling bij me heb.

Grappig dat mensen toch toegeven dat ze een mooiweer ruiter zijn. Iedereen zegt altijd dat ze dat niet zijn, maar ondertussen.. haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:41

ik ben absoluut geen mooi weer ruiter, ben in weer en wind buiten. geef zelf thuis lessen, en de eerste eis die ik stel aan de leerlingen hier is;

je komt.. OOK als het min 10 is, of keihard regent. kun je dit niet nakomen? dan hoef je niet te komen rijden hier.
paarden staan ook elke dag gemiddeld 8 tot 12 uur buiten, en hebben gewoon dekens op, dus zielig zijnz e niet.
enige wat mij "tegenviel" was toen ik een verzorger zocht. daar zaten erg veel mooi weer ruiters tussen :=

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:45

ben geen mooiweer ruiter.
maar mijn jongste paard haat natte voeten.
dus af en toe spaar ik hem en mag hij binneblijven

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:48

zolang de rijbak rijdbaar is of op zn minst buiten het te doen is ga ik gewoon rijden als ik een paard ter beschikking heb..(helaas paardloos...:()
Ik kom met weer en wind, tuurlijk rij ik ook liever met mooi weer en vind ik het echt niet erg als ik een dagje vrij heb als het echt rot weer is...maar als ik ga dan ga ik ook, ongeacht t weer... nu met de sneeuw zou het hier niet te rijden zijn geweest, de buitenbak waar de vorige paarden stonden (die door verhuizing te ver weg gingen staan) hadden een bizar slechte buitenbak, met beetje regen was er niks meer mee aan te vangen. Dan kon je echter wel gewoon de weg op/bos in.

met sneeuw was het hier zoooooo spiegelglad uiteindelijk dat je na een poosje ook echt niet meer kon rijden omdat zowel mensen als paarden bij elke stap uitgleden...

maar goed zodra het enigsins rijbaar is op veilige manier ga ik zeker rijden (er zijn er idd heel veel die dan niet gaan als het ook niet echt moet)

Dat paarden met regen al binnen staan vind ik ook echt onzin! ze worden niet eens nat op de huid zelf ...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:52

piezze schreef:
Ik ben ook zon dierenbeul die in de regen gaat rijden of longeren. Bij ons staan er 2 paarden zonder dek, waaronder de mijne de rest staat te rillen onder 1 of meerdere dekens :D (Die van mij is nooit verkouden of ziek geweest). Voordeel van de dekens vind ik wel dat ze elkaar minder kunnen beschadigen en ze lekker schoon blijven. De mijne heeft meerdere littekens en loopt er meestal bij als een varken maar goed, het hoort er allemaal bij.

ja dat vind ik ook eerlijk gezegt ook een voordeel :P vooral bij witte paarden... toen ik een wit paard verzorgde was het in de winter zo fijn dat als de deken af ging in stal om te poesten ze bijna helemaal wit was:P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:01

Ik moet zeggen dat ik best een mooi weer ruiter ben, maar dat geldt voor mij alleen voor harde regen.
Miezer, kou en sneeuw ben ik niet bang voor, regen maakt van mij een suikerklontje xd
Al die arme paarden die 24/7 in zo'n hokje zitten opgesloten en nieteens even mogen rennen ofzo.. Je stopt je cavia toch ook niet de hele dag in een broodtrommel..
Mijn paardje staat 24/7 buiten, dus die is ook lekker gewend aan de vieze weersomstandigheden.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:31

Ik ben geen mooi weer ruiter, ik rij zolang de bak begaanbaar is. Wanneer het regent trek ik wel een regenjas aan en m'n rijbroek droogt wel weer op. Alleen m'n paard vindt het niet fijn in de regen te rijden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:38

Ik denk dat ik ook wel onder de categorie mooi weer ruiter val. Mijn paard is trouwens ook een mooi weer paard :)
Ik heb tot nu toe altijd op stallen met een binnenbak gestaan, maar nu met alleen een buitenbak sla ik het rijden of fanatiek longeren met slecht weer toch over. Een beetje regen is prima, maar stortregen of veel sneeuw zorgt voor een stakend paard, en als het erg koud wordt voel ik m'n handen niet meer dus dat rijdt ook niet erg fijn!