Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kelly_Taco schreef:Mijn paard staat inmiddels op sneeuwbeslag, dan kan hij ook naar buiten
Magic_lover: alleen de zooltjes zijn niet genoeg, die zijn voor de sneeuw. Voor de gladheid moet je proppen draaien.
maar laat ik ze er nu onder zetten dan wil k er ook zeker gaten in zodat ik proppen kan draaien.
Gina schreef:Mijn paard staat ijzerloos en gaat ook elke dag naar buiten. Ik persoonlijk snap niet dat je je paard een paar weken in zijn box laat staan als het sneeuwt.
Want dat was de reden dat ze vorig jaar niet naar buiten kon met de sneeuw.
maar we hebben het overleefd.
net als vorig jaar, toen stond ik op een andere stal, kon ie wel in de molen, maar daar hou je hm ook niet sterk mee,
en hang half op paard zn rug en paard die keek me eerst egt zo aan wat doee jiij
zo handig) en dan gaat die energie dr uit met bokken en alles op een spek gladde bodem _Miistral_ schreef:Ben nu volgens mijn all een week aan het longeren, en dat betekend dus eerst een hyper paard door dat gladje paadje heen schuiven
(of nouja ik met schoenen zonder profielen hang half op paard zn rug en paard die keek me eerst egt zo aan wat doee jiij
paard loopt gewoon weer doorzo handig) en dan gaat die energie dr uit met bokken en alles op een spek gladde bodem
gelukkig weet ik dat ze op dr eigen benen kan staan, en als ze bokt gaat ze daarna zooo voorzichtig draven egt schattig!
(ze heeft ook geen ijzers) dus hier gaat dat meer dan prima, en afentoe ook nog de bak in vind ze geweldig met dr neus door de
sneeuw schuiven.
Noppert schreef:Hi Leonie, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag![]()
Bij ons gaan de paarden ook iedere dag lekker de wei op, we maken het pad naar de wei toe sneeuw en ijsvrij en het hele zooitje gaat naar buiten. Ik merk wel dat vooral Kryp (die had ijzers voor) voorzichtiger is, maar verder gedragen ze zich prima. Ik heb ze wel teruggezet in het krachtvoer, want ik heb door die sneeuw en de gladheid, waardoor ik de weg niet opdurfde met de trailer, al ruim 2 weken niet meer gereden. De paarden hebben dus vakantie
Het is een klein stukje van 300 vierkante meter en hoe gladder het wordt, hoe voorzichtiger ze doet. Ik ben van mening dat binnenhouden alleen maar meer ellende veroorzaakt. Je kan ze beter van het begin af aan gewoon lekker gedoseerd naar buiten doen, dan krijg je ook niet die grote gekheid als ze na een paar dagen wel ineens daglicht zien! Yviertje schreef:Ik lees dat hier een aantal mensen hun paarden met ijzers gewoon in de sneeuw zetten. Maar ik heb altijd geleerd dat dat niet verstandig ivm ijsvorming in de ijzers. Hierdoor zouden de hoefzool/straal kunnen bevriezen.
Iemand hier ervaring mee?