Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:52

Er zijn ook mensen die hun paard juist op een goede pensionstal zetten OMDAT ze niet elke dag komen, om welke reden dan ook. Daar is in mjn ogen NIKS mis mee, omdat je je paard daar goed verzorgd hebt staan. Daar betaal je dan ook voor.....

Met goed verzorgd bedoel ik dan: voer, water, onderdak, weidegang en sociaal contact. Met aai over de bol. Onze staleigenaar 'straalt Bowie altijd in', geweldig is dat. Dan left hij een hand tussen zijn ogen en mummelt vanalles in een onverstaanbaar Limburg dialect. En dan doet Bowie zijn ogen dicht van genot!

Neen, die mist mij echt niet als ik een dagje niet kom! Ik mis hem merr dan hij mij..... ;(

DatBenIkNou

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:48

Als je paard 24 uur in zijn stal staat als jij niet komt, kan je dat echt niet niet maken tenzij je iemand anders vraagt even buiten te zetten of iets dergelijks! Maar als je paard wél buiten gezet wordt of op het land staat is het niet echt een probleem een keertje over te slaan in mijn ogen. Ik vergelijk het altijd maar met zelf 24 uur in je WC opgesloten zitten: hoe zou jij dat vinden??

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:55

Ik zou er knettergek van worden.... |o _-:(

Gelukkig belde de stalbaas vanmiddag, vlak voordat ik wou gaan: ze hebben een oude buitenbak gedeeltelijk sneeuwvrij gemaakt en gestrooid. Paardjes er in tweetallen opgezet, allemaal een half uurtje, maar toch. Beter dan niks. Als de ijzers eronderuit zijn, kan ik gewoon rustig stappen op de hoefslag, en de longeercirkel sneeuwvrij maken. Dan even strooien, en ......... VOILA, alles is weer verholpen! *\o/*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:56

Ik heb heerlijk gereden hoor vandaag, paard staat op ijzers, niks aan de hand.
Buitenbak lag vol sneeuw maar geen last van klonters gehad.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:46

Tuurlijk ga ik naar mijn paard. Het is niet altijd even leuk om door t weer te gaan maarja, je hebt gekozen voor een paard en dan moet je er voor zorgen ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:55

ook hier staan de paarden 24/7 buiten en moeten we alles zelf doen. Ook de weg naar stal is spekglad met aan 1 kant een sloot. Maar geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik niet naar mijn paard ga.
Ik kan de boer vragen om bij te voeren, maar ik wil ook zelf kunnen checken of de deken nog goed ligt en ze het daaronder niet koud heeft en of alles gewoon nog goed is. Als je gewoon voorzichtig rijdt met de auto is er niks aan de hand op een bevroren weg. (is mijn ervaring tot nu toe hoor :Y) ) Maar als je vol pension hebt en je er toch wat tegenop ziet dan kun je best eens een dagje overslaan en iemand anders vragen voor je uit te mesten. ;)

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:01

rapido schreef:
ik had er altijd een kolere hekel aan als mensen niet voor hun paard kwamen ongeacht slecht weer of wat dan ook! Tuurlijk je paard word buiten gezet en gevoerd maar er zijn dus vaak altijd dezelfde die wel trouw komen ook al is het klote weer die dan steeds de dupe zijn van de mensen die geen zin hebben!

O wat verwaarloos ik mijn paard dan.
Ksnap natuurlijk jou reactie, maar voor mij is het bijna onmogelijk om nu te gaan het is 6à 7 uur tegen dat ik thuis ben van school en ik kan niet met de auto in zo'n weer dus ben ik 1u30 min onderweg met de fiets. Dan moet ik nog tijd vinden om te eten, douchen, studeren.
Kvoel mij schuldig tegenover mijn paard maar ik kan nu echt niet veel gaan hoe graag ik ook wil gaan. Dit is geen kwestie van geen zin hebben of niet.
Vorig jaar ben ik door weer en wind naar mijn paard geweest kdeed er soms 1 uur over en dan nog 1uur terug dus ik was twee uur 'kwijt' aan fietsen alleen. Toen had ik het ervoor over. maar nu lukt dit niet meer doordat ik langer school heb en doordat de examens bijna voor de deur staan.
Nu het weekend is zal ik waarschijnlijk weer het weer met mijn fiets moeten trotseren.

Khad het ook liever anders gewild dus ik vindt het wel erg dat je doet alsof wij niets om ons paarden geven.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:04

Ik kom ook door weer enw ind naar mijn paard.
Ze staat op vol pensionen ikhoef (buiten haar verzorging qua rijden/poetsen/longeren ed) niks te doen.

Het zou in principe dus geen kwaad kunnen, wanneer ik een dag niet kom.
Alleen kan ik dat zelf niet over mijn hart verkrijgen.
Dan voel ik mij meteen schuldig en wat al niet meer.

het is niet zo dat ik uren per dag bezig ben, dag in dag uit.
De ene dag doe ik meer als de andere dag. de ene dag ben ik druk aan de longeer en kan ik uren tutten en poetsen en de andere dag ben ik na 2 uur echt helemaal klaar.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:06

Kun je niet gewoon de fiets pakken?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:08

Er zijn tig manieren om te gaan. Maar je moet wel WILLEN.
Ik glij met mijn auto ook alle kanten op, maar gaan doe ik.
Vorig jaar met die eerste dag sneeuw (dag mega pak in korte tijd) deed mijn auto het niet en de bussen reden niet. Toen ben ik naar stal gaan lopen. (1uur lopen)

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:10

kimmie88 schreef:
Vorig jaar met die eerste dag sneeuw (dag mega pak in korte tijd) deed mijn auto het niet en de bussen reden niet. Toen ben ik naar stal gaan lopen. (1uur lopen)

Je mag blij zijn dat je nog te voet kan gaan zelf te voet ben ik er in 1uur nog niet.
Met bussen heb ik hetzelfde probleem.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:11

superlene schreef:
rapido schreef:
ik had er altijd een kolere hekel aan als mensen niet voor hun paard kwamen ongeacht slecht weer of wat dan ook! Tuurlijk je paard word buiten gezet en gevoerd maar er zijn dus vaak altijd dezelfde die wel trouw komen ook al is het klote weer die dan steeds de dupe zijn van de mensen die geen zin hebben!

O wat verwaarloos ik mijn paard dan.
Ksnap natuurlijk jou reactie, maar voor mij is het bijna onmogelijk om nu te gaan het is 6à 7 uur tegen dat ik thuis ben van school en ik kan niet met de auto in zo'n weer dus ben ik 1u30 min onderweg met de fiets. Dan moet ik nog tijd vinden om te eten, douchen, studeren.
Kvoel mij schuldig tegenover mijn paard maar ik kan nu echt niet veel gaan hoe graag ik ook wil gaan. Dit is geen kwestie van geen zin hebben of niet.
Vorig jaar ben ik door weer en wind naar mijn paard geweest kdeed er soms 1 uur over en dan nog 1uur terug dus ik was twee uur 'kwijt' aan fietsen alleen. Toen had ik het ervoor over. maar nu lukt dit niet meer doordat ik langer school heb en doordat de examens bijna voor de deur staan.
Nu het weekend is zal ik waarschijnlijk weer het weer met mijn fiets moeten trotseren.

Khad het ook liever anders gewild dus ik vindt het wel erg dat je doet alsof wij niets om ons paarden geven.

dan lijkt mij, in jou geval, een bijrijder erg handig.

Ik wil niemand veroordelen, maar ik heb ook een hekel aan mensen die dagen (niet 1 dagje) niet naar hun paard omkijken omdat het regent of sneeuwt of what ever. Daar kan je paard niks aan doen en die heeft er ook niet voor gekozen.
De eigenaar van het paard, maakt de keuze om te zorgen voor een dier. Dan ook met slechter weer

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:12

superlene schreef:
kimmie88 schreef:

Je mag blij zijn dat je nog te voet kan gaan zelf te voet ben ik er in 1uur nog niet.
Met bussen heb ik hetzelfde probleem.

Dan misschien een stal dichterbij zoeken? Dan heb je meer tijd om aan je paard te besteden, zonder uren onderweg te zijn

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:18

kimmie88 schreef:

Met bussen heb ik hetzelfde probleem.[/quote]
Dan misschien een stal dichterbij zoeken? Dan heb je meer tijd om aan je paard te besteden, zonder uren onderweg te zijn[/quote]

Dit is geen optie voor mij, waar ik woon is er nergens waar ik mijn paard kan zetten behalve in een manege. maar dit is dan ook weer niet mogelijk voor mijn paard. Want daar mogen ze maar een beperkte tijd buiten en mijn paard heeft veel beweging nodig.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:25

Tsja, dan wordt het toch iets anders regelen/zoeken, waardoor je OF zelf vaker naar je paard kan OF ervoor zorgn dat iemand anders je paard doet op de dagen dat jij het niet redt

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:27

Citaat:
Ik wil niemand veroordelen, maar ik heb ook een hekel aan mensen die dagen (niet 1 dagje) niet naar hun paard omkijken omdat het regent of sneeuwt of what ever. Daar kan je paard niks aan doen en die heeft er ook niet voor gekozen.
De eigenaar van het paard, maakt de keuze om te zorgen voor een dier. Dan ook met slechter weer

Voor mijn paard is er nu niets veranderd bij vroeger, ik heb mijn paard gekocht op de pensionstal waar ze nu nog steeds staat. Het enige verschil is dat ze nu meer aandacht krijgt. Er werd niets mee gedaan. Nu kijkt die van de pensionstal ook nog naar mijn paard: eens de hoefjes uitkrabben en kroelen en zo.
Een bijrijder is niet nodig, want de piste is nu toch onberijdbaar en als het mooier weer is mag ik met de auto gaan dus is er geen probleem.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:29

superlene schreef:
Voor mijn paard is er nu niets veranderd bij vroeger, ik heb mijn paard gekocht op de pensionstal waar ze nu nog steeds staat. Het enige verschil is dat ze nu meer aandacht krijgt. Er werd niets mee gedaan. Nu kijkt die van de pensionstal ook nog naar mijn paard: eens de hoefjes uitkrabben en kroelen en zo.
Een bijrijder is niet nodig, want de piste is nu toch onberijdbaar en als het mooier weer is mag ik met de auto gaan dus is er geen probleem.

Er is dus wel degelijk wat verandert..
Jij hebt nu de verantwoording over haar.
Wat als dit weer nog weken aan blijft houden? Er zijn zat dingen die je met je paard kan doen, zonder de piste te gebruiken.
Ik vind dit eigenlijk geen excuus om niet naar je paard te gaan, sorry

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:31

@ TS, ik zou wel naar je paard gaan daar niet van hoor, maar die vieze stal kan absoluut geen kwaad, bij ons is het juist nu best wel vies, van die mest is juist lekker warm hoe vies het ook klinkt in de stal.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 21:31

rapido schreef:

Zo en dank je wel.... :( Ik ga gvd het HELE jaar door, elke dag. Zelfs als ik koorts heb en ziek ben etc. Of als ik op vakantie ben. Jij gaat zeker nooit op vakantie??? O, o, wat een slechte eigenaar ben ik dat ik ook eens aan mijzelf denk! En mijn kids!!! Het is was hier echt gevaarlijk op die dijk. Dan moet ik volgens half Bokt maar gewoon mijn leven wagen om enkele drollen uit zijn stal te scheppen??? Of nee natuurlijk... Ik had ook wat moeten DOEN met mijn paard 8)7 Wrs ben ik in jouw ogen (en dat van enkele anderen hier) niet eens een paard waardig omdat ik niet elke dag 3 keer langs kan gaan. Omdat ik hem op volpension heb staan en niet eens zelf voer. Omdat ik een kolere dag in het jaar besluit niet te gaan omdat het te GEVAARLIJK is op de weg om te gaan! Omdat ik 2 kids heb, een heel huishouden, een baan en dus gewoonweg niet te hele dag de tijd heb om langs te gaan. Oja, ik moet daar natuurlijk tidj voor MAKEN...

Sorry hoor. Maar dit schiet mij dus echt verkeerd. En dan de zin dat ANDEREN de dupe zijn van mensen die geen zin hebben om te komen. Waar slaat het op. NIEMAND is er de dupe van geweest dat ik niet kwam. Ik betaal het pension ervoor dat ie gevoerd wordt en buiten gezet wordt. En nou nou er lagen die nacht wat meer drollen dan anders in zijn box, poe he... Paard heeft mij vandaag gewoon aangekeken, heeft heerlijk met me gewerkt en heeft (itt sommige Bokkers hier) geen enkel kwaad "woord" erover gezegd. Hij houdt het me gelukkig niet voor. Heb spijt dat ik dit topic heb geopend. Dacht een leuke onderwerp te hebben, lekker actueel ook en ik kan me indenken dat er wel meer zijn die met zulk weer echt niet gaan. Vanmiddag begon het hier hevig te sneeuwen en heb op het punt gestaan dochter niet naar turnen te brengen (gelukkig hield het op tijd op en was hier weer geveegd en gestrooid eer ik weg moest). Ben dan zeker ook geen dochter waardig?

BTW: Ik ben dus welgeteld nu 1 dagje niet gegaan sinds vorige winter.... (op mijn vakantie na... oja, dat mag natuurlijk ook niet... (paard 24/7 in de wei maar dat doet er zeker ook niet toe?))

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:33

@Zilfstar: Ik zie nergens dat jij persoonlijk aangevallen wordt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 21:36

kimmie88 schreef:
@Zilfstar: Ik zie nergens dat jij persoonlijk aangevallen wordt.

Mwah... lijkt mij een duidelijke reactie op mijn eigen openingspost.... ;)

En ik nam deze even ter voorbeeld. Want er hebben er meer gereageerd met dat ze (ondanks mijn hele uitleg) niet kunnen snappen dat ik 1 dag niet ging. Want je behoort te gaan...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 03-12-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:37

kimmie88 schreef:
superlene schreef:

Er is dus wel degelijk wat verandert..
Jij hebt nu de verantwoording over haar.
Wat als dit weer nog weken aan blijft houden? Er zijn zat dingen die je met je paard kan doen, zonder de piste te gebruiken.
Ik vind dit eigenlijk geen excuus om niet naar je paard te gaan, sorry

Ja, ik heb de verantwoordelijkheid over mijn paard. Maar ik KAN er nu niet geraken, tis puur overmacht. En nee zeg nu niet dat ik mijn paard niet had moeten kopen want dit is echt enorme zever. Ik heb nu gewoon pech dat het slecht weer is + dat ik een enorm druk lessenrooster heb + dat het bijna examens zijn+ de enorme treinvertragingen waardoor ik bijna iedere dag enorm laat thuis ben. Het zijn nu gewoon een aantal factoren samen waar ik nu machteloos tegen sta.
Als ik bij mijn paard geraak, waar ik enorm veel moeite voor doe kan ik inderdaad heel veel dingen met haar doen.
Het is niet van niet willen maar niet kunnen dit is helemaal iets anders want ik zie mijn paard doodgraag en ik doe mijn best om het voor haar zo goed mogelijk te maken. maar nu zie ik geen andere optie
Die van mijn pensionstal behandelt mijn paard nu hetzelfde als ze haar paarden behandelt. OK het is mijn paard, maar die van de pensionstal neemt voorlopig mijn functie over als ik er enkele dagen niet kan geraken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:38

dan heb ik je ook aangevallen. Aangezien ik ook aangaf dat ik het niet grappig vind als mensen meerdere dagen niet naar hun paard omkijken.

Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik val niemand persoonlijk aan.
Voelen ze zich wel aangesproken, helaas, maar niet mijn bedoeling.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:39

@Superlene: Ik ben niet iemand die kan bepalen of je wel of geen paard had moeten nemen, dus dat zal ik je ook echt niet zeggen.
Wel adviseerde ik je om dan een bijrijder cq verzorger te nemen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:40

ik heb dan wel geen paard maar een vriendin van mij wel, als zij niet kan ga ik , als het sneeuwt op de fiets ipv de scooter!
met mijn oude verzorgpaard was het met de scooter een half uur en fietsen dus een uur ofzo, als het dan sneeuwde kon ik niet..
moest dan ook door de binnenstad dus dat is nog erger. en door die rede ook weg gestuurd daar, kon 1 dag niet en was 1 dag ziek (deed der 2 dagen in de week, dus was er een week niet) beetje jammer, maar toch ben ik best blij dat ik ermee gestopt ben, ging er met tegenzin heen.