Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kymalin schreef:Werkt groene zeep en vet wel een hele dag?
polly2 schreef:En....misschien je überhaupt nog geen zorgen over maken...want voor hetzelfde geld zien we geen vlokje sneeuw deze winter....
winia4ever schreef:gewoon naar buiten,
sochtends de bak strooien met zout goed glad trekken*zout dus door de laag heen halen*, savonds weer strooien met zout, dan word de bak niet hard, en sneeuw blijf niet liggen.
http://www.youtube.com/user/DaphneMu#p/ ... um6lOBakMg
Midden in de winter en kijk naar deze bak..
Onassa schreef:winia4ever schreef:gewoon naar buiten,
sochtends de bak strooien met zout goed glad trekken*zout dus door de laag heen halen*, savonds weer strooien met zout, dan word de bak niet hard, en sneeuw blijf niet liggen.
http://www.youtube.com/user/DaphneMu#p/ ... um6lOBakMg
Midden in de winter en kijk naar deze bak..
Ze gaan bij ons niet in een bak maar gewoon in de wei.
Daar kan je dan niet strooien.
tamary schreef:linnke schreef:Heb echt geen zin in emmers met warm water sjouwen!
Iemand goede tips wat een beetje het bevriezen tegen gaat?
Ik hoorde al over 2 specikuipen met kit ofzo ertussen??
Experiment hier dit jaar (mits ik alles op tijd te pakken krijg) :
2 specikuipen die in elkaar passen (1 maatje verschil dus), isolatiemateriaal, denk steenwol, onderin en aan de zijkanten. Dan kleinere kuip erin en naad dichtkitten met badkamerkit. Vervolgens plaat isolatiemateriaal dat geen water opneemt of er in oplost, maar wel blijft drijven als "deksel". Op die manier zijn alle kanten geisoleerd en dan zou het in theorie vloeibaar moeten blijven. Paard kan drinken door op de deksel te duwen, zodat het water eroverheen stroomt.
Kymalin schreef:Mo_86 schreef:Pff, ik zie er ook nu al tegenop. Vorig jaar heb ik drie maanden niet kunnen rijden. Net toen het weer wat begon te dooien en ik bijna weer gebruik kon maken van de bak begon de hele ellende weer opnieuw. De paarden staan wel buiten overdag, ook als er sneeuw ligt, dan zijn ze zelf al voorzichtiger, dus dat komt wel goed. Ben nu ook al weer naarstig op zoek naar een michelin-poppetjes-jas, heb heel sterk het idee dat deze winter heftiger wordt dan die van vorig jaar...
en dat wil ik al helemaaaaaaaaaaaaal niet horen!
Bonny4life schreef:zo hey!! wat een lotgenoten hahaha.
ik was ff niet online wat een berichten!
komen goede tips voorbij en wat hebben er hier ook veel mensen een hekel aan de winterpest maarja we moeten er maar het beste van maken!!
en naar een pensionstal verhuizen is ook niets... daar kunnen de paarden niet buiten en heb ze liever buiten en niet rijden dan wel rijden en niet buiten tja er is iets verder op maar dan kan je er weer niet komen ivm gladheid..
en daarbij als je de luxe hebt ze aan huis te hebben tja dan houd het mij wel beetje tegen ze ergens anders te gaan stallen...
dan maar vakantie!