JoviBan schreef:PinkyPie schreef:@ eikaam; ik ben ook onervaren in dat soort dingen hoor, maar het is gewoon lastig, zeker als je je paard niet aan huis hebt staan en afhankelijk bent van regels van een ander, zoals ik heb.
Je hebt zelf gekozen voor deze betreffende stal en de bijbehorende regels.
Je kunt ook kiezen voor een stal waar de regels meer overeenkomen met de wensen voor jouw paard.
Pffff vind dit altijd zulke VERMOEIENDE opmerkingen......
1) ik heb een paard om op te rijden en ermee te trainen.
2) om dit te doen heb ik bepaalde faciliteiten nodig
3) stal met alle regels naar wens BESTAAT NIET dat is een droom.
Helaas hebben de stallen die uitgebreide faciliteiten hebben of een GIGA prijskaartje of mege eissen dat je er niet gelukkig van wordt. Paard vriendelijk stallen hebben vaak het probleem dat zodra er regen is de bak een zwembad is en mijn paard niet graag rent in de blubber ook zijn ze bar slecht. Ik hou liever de spieren in mijn paard heel dus moet ik keizen. Is vaak kiezen en delen mijn voorkeur gaat uit naar een binnenbak waarom??. Omdat mijn paard afegelopen gewoon gereden kon worden en op sommige andere stallen de paarden en compleet NIET uitkwamen door de sneeuw en gladheid.
Opmerkingen als : DAN MOET JE NIET AAN BEGINNEN.
Ook ik heb recht op mijn hobby en ben er al bereid voor een hoop te betalen en veel voor te laten dan dan wordt je ook nog uitgemaakt voor dierenbeul omdat hij op stal staat??. Moet toch niet gekker worden in NL.
Is bulshit paard is er nu eenmaal als ik hem niet had stond hij bij een handelaar of zat hij in amerika in de sport. En andere misscien maaaaaaanden op MP voor de verkoop. Mhh waar zou hij het beter hebben. Zolang mijn paard er goed bij staat en vrolijk is en gezond vind ik dat wij zeurende nederlanders eens moet ophouden naar een ander te kijken. Kijk een naar jezelf. Dat jij het beter kan prima maar laat een ander die voor een stal paard kiest met rust.
Denk dat als ik bij menig "paardvriendelijk"stalling ga kijken er een hoop mis is wat slecht is voor het dier.
. Mijn bijrijder verdient alle lof, zonder haar zou ik toch echt een andere oplossing moeten verzinnen. Denk dat ik Mone dan mee zou nemen, maar tsja, dan staat ze dus wel veel binnen wat ik voor haar geen optie vind. Zou niet weten hoe ik het dan zou moeten doen. Het scheelt gewoon dat ik in het weekend in Zwolle woon. Je gaat je paard natuurlijk niet in Zwolle stallen als je zelf in Utrecht woont. Ik moet toch naar Zwolle voor mijn familie en werk, dus dan kan ik in eht weekend ook echt optimaal genieten
) en in de winter staan ze 10 uur en soms langer buiten ligt eraan of het weer het toelaat, maar minder dan 5 uur komen ze echt niet buiten, ze staan in de winter in de paddock met veel hooi en vinden het ontzettend leuk. Mijn paarden worden ook helemaal gek als ze te lang binnen staan, daarnaast zit ik 5 dagen per week op school en werk 12 uur in de week, op staal moet ik alles zelf doen (uitmesten,voer klaarzetten, paddock uitmesten, hooi vullen) Ze worden wel gevoerd door de eigenaar als je wat klaar zet, ik heb daarnaast geen luxe, hij heeft ontzettend veel land, paddocks ( je hebt je eigen paddock), een buitenbak en gewoon een spuitplaats met koud water. En als het super slecht weer is en het weer het niet toelaat dat we gaan rijden dan rijden we niet, is toch niet zo belangrijk, ik viond het belangrijker dat me paard gelukkig is dan dat ik me rondje kan rijden. we hoeven dan ook niet zo veer te reizen, maar bij mijn vorige stal hadden we iets minder facaliteiten, maar stonden ze ook de hele dag buiten, dat was dan wel verder weg, maar we hadden het er voor over, het werkte uiteindelijk niet meer met de eigenaren dus zijn we verhuisd.
dus denk er goed over na