Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MeFlower schreef:Nu nog zonder bij Fries die ik rijd (andere eigenaar). Vacht wordt al wel mooi dikker EN heel mooi zwart!![]()
Vanaf eind deze week regendeken op (ongevoerd), de hele winter lang. Nu nog 24/7 in de wei, maar als de nieuwe schuur klaar
is 's nachts op stal. Hopelijk is de schuur wel snel klaar voor het snertweer wordt. Als het -10 wordt een fleecedeken extra eronder.
Duurt nog lang...![]()
Wel lastig hoor, die dekens....pff.
In de buurt hebben sommigen allang een deken op en dan denk ik: eh, ben ik niet veel te laat? Maar aan de andere kant is het hier nu nog heel warm! (20 tot 23 graden notabene). Ach, komt wel goed.
mirka1994 schreef:MeFlower schreef:Nu nog zonder bij Fries die ik rijd (andere eigenaar). Vacht wordt al wel mooi dikker EN heel mooi zwart!![]()
Vanaf eind deze week regendeken op (ongevoerd), de hele winter lang. Nu nog 24/7 in de wei, maar als de nieuwe schuur klaar
is 's nachts op stal. Hopelijk is de schuur wel snel klaar voor het snertweer wordt. Als het -10 wordt een fleecedeken extra eronder.
Duurt nog lang...![]()
In de buurt hebben sommigen allang een deken op en dan denk ik: eh, ben ik niet veel te laat? Maar aan de andere kant is het hier nu nog heel warm! (20 tot 23 graden notabene). Ach, komt wel goed.
Dat paardje gaat het inderdaad koud krijgen deze winter... je kan hem niet eerst half een vacht laten kweken om er vervolgens de hele winter een ongevoerde deken om te doenDan moet je er eerder mee beginnen zodat ze geen vacht aanamaken en hoe kouder het wordt hoe dikker de deken. Al vind ik dat ook niet ideaal maar dit vind ik echt zielig..
Vjestagirl schreef:MeFlower schreef:Nu nog zonder bij Fries die ik rijd (andere eigenaar). Vacht wordt al wel mooi dikker EN heel mooi zwart!![]()
Duurt nog lang...![]()
En dat is dus eigenlijk niet eerlijk, de hele winter een regendeken erop. Je drukt daarmee de haren plat, waardoor het paard ze dus niet meer overeind kan zetten als hij het koud heeft en dus eigenlijk door de deken koud staat te leiden...
Vjestagirl schreef:Je kunt er wel een deken op leggen, maar je kunt haar niet de hele winter onder een regendekentje laten staan, je zult er dikkere dekens op moeten leggen...
JoviBan schreef:MeFlower, liever géén regendeken op leggen na het rijden! De bezweette vacht is dan nog volop bezig om het vocht af te voeren. Dat belemmer je met zo'n deken en bovendien kan de vocht niet afgevoerd worden en krijgt je paard het alsnog koud.
Deken is niet nodig, echt niet. Het paard heeft al een deken, die heeft ie van de natuur gekregen. Vertrouw daar nou maar op.