Warmte niet kwijt kunnen. Scheren maar geen deken. Hoe????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:23

die van mij heeft ook langer haar op zijn hals en borst. Na het rijden zweet hij erg bij zijn borst, onder het zadel en bij de singel. Van de week heb ik hem 25 min uitgestapt en hij was nog nat terwijl ik 20 min instap waarvan eventjes met nierdeken, maar 20 min 'werk' en weer 20-30 min uitstap met nierdeken en eventueel hele fleeche als het heel koud is. Maar hij staat niet meer buiten en straks met bucas deken op stal, dan is het ook niet erg meer als hij nog wat nat is. Maar nu gebruiken we de bucas nog niet omdat het nog best warm is. Is het ook niet zo dat dan alleen de boven haren nog nat zijn na lang genoeg uitstappen en dat ze dan gewoon op stal kunnen??

Groetjes,

Bianca
Laatst bijgewerkt door bianca1984 op 24-10-10 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:27

persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen een geschoren paard 24/7 buiten!

Woody2015

Re: Warmte niet kwijt kunnen. Scheren maar geen deken. Hoe????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:13

Paarden kunnen gerust geschoren en buiten!

Even advies nodig, wil dus toch ook voor het eerst gaan scheren dit jaar, man haf heeft het zo warm en hijgt als een gek met de les dus dat werkt niet.
Wil halsmodelgaan doen lijkt op model 9, als dit achteraf niet voldoende blijkt te zijn dan naar model 6 maar niet het hoofd.

Nu wil ik dit zelf gaan doen en dus niet een vreemde ervoor regelen, wil dus een eenvoudig apperaatje aanschaffen ervoor, welke kan ik het beste kopen?
Wil absoluut een goedkoop apperaatje want als het bevalt wil ik doorsparen voor een ''echt'' scheerapperaat ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:14

Loes'sCorner schreef:
Paarden kunnen gerust geschoren en buiten!

Dat vind ik niet. Je moet weten wat je doet, dus niet teveel weg. En in hoeverre heeft een paard mogelijkheid tot schuilen?

Mijn paarden staan in de luwte, onder de bomen. En ik heb een heel klein streepje geschoren. Anders had ik dit niet gedaan, als hij op een open vlakte had gestaan.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:27

heeft verder niemand een foto van een geschoren paard in model 11?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:46

fancylover schreef:

Ik heb ook een foto geplaatst.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:47

@Antheman, paarden kunnen DUS wel geschoren buiten, mits je er goed mee om gaat
Dus niet teveel of bij meer een goed dekenbeleid, een geschoren paard hoeft geen binnen stalleven te leiden.

Bij meer als alleen een streepje zou ik wel dekens dragen.
Een ijsco bij ons op stal is in een streep/racemodel geschoren en eigenaren vonden een deken overbodig mar het diertje had wel een ernstige verkoudheid te pakken ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:09

fancylover schreef:

Als je het topic even doorleest zie je al meerdere foto's van nr 11. Ik heb er zelf ook 1 geplaatst.
Maar als je meer wilt zien, dezelfde nr 11 uit een iets andere hoek. http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... isy257.jpg

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:28

bedankt voor je foto Rina, dit is precies z'n foto die ik bedoel ;)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:39

vandaag in de herhaling gegaan: Morrie stond geweldig te zweten en ik kon amper meer zien waar ik 3 weken geleden geschoren had.
Andere scheerkop erop en dus nog een keer gedaan. Hij vindt het heerlijk... staat bijna plekjes aan te wijzen waar hij ook geschoren wil worden.

Ik heb de hals onder de enorm dikke bos manen (die aan 2 kanten hangt) ook wat uitgedund, dat wordt gewoonweg niet meer droog...... en dan heb ik het over z'n vrije tijd en niet over rijden.... Hij is gewoon niet geschikt voor het NL klimaat

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:09

Ik heb inmiddels mijn pony's laten scheren in model 11.
Afbeelding
Afbeelding

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:43

Ik denk dat mijn paard een deze dagen ook maar weer onder het mes gaat. Momenteel zweet hij zicht echt weer kapot en loop te hijgen als een molenpaard bij elk klein beetje inspanning. Zij vacht is ook flink dik, dus de borst gaat bloot + een racestreep aan de zijkant. Ik wacht nog wel even de aankomende vorst periode van deze week af.