Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Re: Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:33

Hier in Zuid-Holland, was het erg nat, maar dat is nu al redelijk weg getrokken. Mijn paardjes stonden vandaag alweer buiten, maar de afgelopen 2 dagen hebben ze vooral binnen doorgebracht exl. het uurtje dat ze gereden zijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:38

Alleen morgen bij het frisse natte weer een regendeken op en dan de de wei in.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:50

Morgen lekker de hei op en flink door de bagger en plassen galopperen :D

Tancreda4Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:07

Die van mij staan nog 24/7, maar geef ze met dit weer wel wat extra voer zodat ze zich goed warm kunnen houden, vooral mijn grote. En anders regendekentje op bij langdurige buien. Ik hoop dat ze voorlopig nog wel buiten kunnen lopen, ik vind de stalperiode echt verrot.

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:10

Die van ons staan ook gewoon 24/7 buiten..
Die van mij heeft meer dan zat reserves op het moment, die heeft het warm genoeg.. staat samen met nog een merrie en heeft meer dan genoeg gras.

Die andere staan ook op het land.. Voor de oude ruin ga ik nog wel een regendekentje halen, de kleine wordt er hard en sterk van :o

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:12

Ik zou willen dat ik een keus had maar ze mogen het land niet op omdat het te nat is en alles word vertrapt:(

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:16

Mijn ijsco zwemt lekker rondjes in de wei. Kan 'ie prima hebben, 't is maar een beetje nnat..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:52

Ze staan lekker op het land zonder deken, ga gewoon rijden in het bos of in de buitenbak want die is ook gewoon droog :).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:55

gewoon lekker zonder deken buiten overdag.
Er word gewoon gewerkt, nu is dat fijner dan met die hitte.
Daarna rustig af laten koelen en gewoon weer in de blote billen naar buiten.
Ze zijn echt niet van suiker, beetje regen is goed tegen het stof in de vacht :D

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:23

Die van mij staat overdag wel buiten.
Ze zijn nu net naar binnen gehaald zag ik. Ik vind het dikke onzin, van mij mag hij wel buiten blijven tot een uur of 7-8.
Ik wou dat ik hier een mogelijkheid had voor 24/7 buiten met schuilmogelijkheid, ook voor de winter.. maar helaas..

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:31

Overdag staan ze buiten, maar als het regent kunnen ze naar binnen (eigen keuze). De ene kan een buitje wel hebben maar de andere (27 jaar) heeft niet veel om zich warm te houden..

Gisteren had ik wedstrijd, dat was wel een ramp zeg, wat een drassige bende. Gelukkig waren de ringen op zand, maar het losrijden op een tarwe veld. Het gras was helemaal glibberig.

Met het springen hebben ze het lager gebouwd, ook wegens gladheid (was wel op zand gelukkig). De 80 cm sprong 70, de 100 cm sprong 80. Ook de barrages werden afgelast, en de tijd van het eerste parcours telde dus.

Helaas zijn er wel wat paarden onderuit gegaan, deze gingen te scherp door de bochten of te hard (terwijl ze hier nadrukkelijk voor waarschuwden!).
Later op de dag was een show met tweespan, die gingen ook onderuit.

Dus een tip: let heel goed op met rijden dat het niet glad is!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:09

Die van mij staat gelukkig nog 24 uur buiten in de opfok.
Straks ook vaker binnen maar helaas is het hier in friesland zo op pensions.
Voor al nu met natte weer gaat al het land al snel kapot

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:07

Staat nog 24/7 buiten met z'n eczeemdeken en met fleece gevoerde regendeken (is de enige die ik heb..), ruggetje moet droog en warm blijven.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:09

Mijne staat lekker binnen met lekker veel hooi, gaan we eerst lekker binnen rijden bij de buuren en dan kan die nog in de losgooi bak zijn ei kwijt. Op de wei kan niet, we willen ongelukken voorkomen met dat gladde gras. :)

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:51

heb mijn merrie nu toch snachts in stal een dunne zomerdeken op , ze staat echt naast de grote roldeuren die staan hier dag en nacht open en ze had al ontstoken ogen en ze stond steeds achter in haar hoekje van dr stal dus dacht oke we doen toch maar een dunnen deken op voor de nacht en buiten staat ze nu ook onder een regendeken als t regent , en anders zonder deken nog

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:55

Vandaag stonden de pony's van 8 tot 4 buiten en Zafier stond van 8 tot 3? buiten. Iemand anders had hem al binnengezet namelijk. Ik ging om half 1 rijden en om 2 uur stond hij weer buiten.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:58

Mijn paard staat met een regendeken lekker de hele dag buiten.
op het land kan niet, dat is een zwembad.
s' nachts gaat ie binnen zonder deken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:10

Na de enorme regenval afgelopen dagen , staan ze momenteel binnen, of wel niet in de wei, i.v.m kapot lopen van de wei en de beek was overstroomd,paarden zouden het gevoel tussen plas water en beek niet meer zien want dat was ook amper te zien.

Asra heeft verder een hekel aan regen, gaat bij het hek staan balen en schrapen met z'n hoef. Overigens heeft ie indd een regendeken op wanneer ie naar buiten gaat, maar vond het lastig, ene dag regende het pijpenstelen, bedacht ik me de volgende dag de deken op te gooien,0 grams, schijnt de zon en is het vet warm :\

Mja als ze weer het land op gaan krijgt ie hem gewoon om.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:12

Overdag een paar uur in de wei of paddock, verder staan ze op stal. Ook als het regent gaan ze even naar buiten.

kim_bandiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:29

mijnes staat dag en nacht op het land zonder schuil mogelijkheden. het is echt heel nat overal. ik heb hem wel een gevoerde regendeken op gedaan. ik vraag me alleen af of dat op een gegeven moment niet door gaat lekken.. ik hoop het niet anders is het helmaal koud.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:37

Hier staan ze lekker zee paardjes te zijn haha.

Als het hoost staan ze lekker onder hun afdakjes hooi te knabbelen. Als het droog is lekker in de plassen te spelen.

Geschoren paardjes hebben een deken op, ongeschoren paardje zonder deken.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:12

Hier niet anders dan anders. Om 7 uur 's ochtends gaan ze naar de weides op, om 1 uur worden ze in de paddocken gezet en 's avonds tussen 5 en 6 op stal. Mijn shetlander heeft inmiddels een dikke week een regendeken op. De rest van de paarden zijn gewoon nog bloot. :j

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:43

Gewoon buiten en zonder deken. Check af en toe door wat extra hooi te geven, maar ook dat laten ze gewoon liggen. Heb ook wel een stalletje opengezet, maar komen ze ook niet. Als het echt hoost zullen ze vast wel ergens achter de schuur wat schuilen, maar toen ik aankwam in de regen stonden ze gewoon te grazen.

Ideaal dit voor mijn bonte pony die haar rose huidje onder de witte plekken had verbrand.

janine12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:45

Mijn pony-tje staat 's nachts binnen. En verder bijna de hele dag op de wei. Ze vind de regen nog lekker ook. :Y)

J_Weya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:24

Ze staan gewoon dag en nacht in de bak, het weiland is echt té nat nu, en glad. Ze gaan ook nog niet naar binnen, dat zijn ze nu niet gewend ;)