Och jeetje, arm beestje. In de wind zetten was ook geen optie?
Mijn Shetlander had het op een gegeven moment ook gehad. Lag alleen maar in de schaduw, kletsnat van het zweet. Normaal doodsbang voor water maar ging zelf nu onder de sproeier staan. Heb hem elk uur afgespoten met water volop in de wind gezet en de sproeier op het land gezet zodat ie er zelf af en toe ook even onder kon.
piecon
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-10 23:44
Helaas stond er afgelopen weekend weinig tot geen wind hier. Gelukkig is het minder warm, maar volgens Paulusma kunnen we er dit weekend weer aan geloven.
Normaal gaat hij ook wel onder de sproeier staan, maar door de vele regen zaterdag geen sproeier aan gezet.
Atalanta
Geplaatst: 12-07-10 23:59
mijn paard staat in een kudde 24/7 buiten, ik zie niet dat ze er last van hebben. ze staan wat vaker onder de bomen maar dat is het wel, ze zweten of hijgen verder niet ofzo. ik ga 's avonds soms wel rijden, overdag niet met dit weer. ze is dan net zo energiek en stuiterig als bij kouder weer, zweet wel meer, ik spoel haar onder de tuinslang af na afloop.
saskia_drost
Geplaatst: 13-07-10 21:23
Aan mijn oudere ruin (20 jaar) merk ik dat hij niet meer zo goed tegen dat warme weer kan als voorgaande jaren. Samen met zijn vriendin (19 jaar) trekt hij het gewoon niet meer. Word zeer moe, is chagerijnig (zal wel niet goed geschreven zijn...) en wil gewoon zeer graag naar binnen. De eerste echte warme week heb ik ze toen allebei overdag binnengezet. Daar is het natuurlijk ook warm, maar staan ze in ieder geval in de schaduw en kunnen gemakkelijker water drinken. Ook heb ik ze toen 2 x helemaal natgespoten wat ze erg fijn vonden. Mijn paard drinkt sinds deze zomer slecht uit de sloot omdat hij vorig jaar met zijn achterbenen in de slootkant vast heeft gelegen waar hij erg van geschokken was, dus dat hij dan op stal staat geeft mij ook de geruststelling dat ie voldoende kan drinken. Nu staan ze allebei alweer bijna 2 weekjes 's nachts binnen, maar als het weer zo warm word gaan ze weer overdag naar binnen en 's nachts naar buiten. Het is wat werk qua heen en weer rijden, maar ik zit dan ook met een rustiger thuis...
Bordeaux_
Geplaatst: 14-07-10 11:03
Die van ons staan met dit weer overdag binnen en gaan 's avonds een paar uurtjes naar buiten. Onze schuur is goed geisoleerd dus kunnen ze beter binnen staan overdag.
rensje101
Geplaatst: 18-07-10 14:17
denk eerlijk gezegd dat de paarden hier wel tegen kunnen hoor! je kunt de paarden gerust buiten laten staan en anders zet je ze binnen als de stal koel is
Werecat
Geplaatst: 18-07-10 14:22
wij gaan morgen waterspelletjes doen
Isis_Quinto
Geplaatst: 18-07-10 22:09
Wij doen de paarden bij warm weer in een speciaale wei, Waar ze overal schaduw hebben.
De pony's van mijn zusje en mij staan op een manege, dus over de stal en weidegang hebben we niet heel erg veel te zeggen (zijn zeker tevreden, dat wel ) maar gewoon een keer lekker afspuiten! Worden de onze heel blij van
Dire van ons kiezen er zelf voor om binnen te blijven. Moet zeggem dat het in de stal ook aangenaam is
kinge
Geplaatst: 23-07-10 17:12
Die van mij komt binnen als het te heet word. En savonds evene onder de douche! Genoeg water.
Zeelien
Geplaatst: 04-08-10 21:44
Bij ons gewoon veel water neer zetten en genoeg schaduw!..
GummyBear
Geplaatst: 10-08-10 16:33
Bij ons is het op stal juist koeler dan op het land. De paarden gingen 's ochtends om 6 uur al het land op, zodat ze toch even buiten waren geweest, en rond een uurtje of 12 weer naar binnen.